Onze eerste was een super gulzige drinker waarbij het speentje niet te klein kon zijn, maar onze tweede is nu een supertrage drinker.
We hebben van Avent de nr 2 speen (hij is nu 4 weken) en dat helpt ook niet echt. Hij doet zeker 40 minuten over een fles van 130 ml en soms ook nog wat langer. Hij valt na een minuut of 10 in slaap (heeft dan ca. 80 op) en dan is het drama tot hij de fles op heeft. We hebben het idee dat hij moeite heeft met de vorm van de speen van Avent.
Hij is nu bijna 5 kilo en moet wel minimaal 750 op een dag hebben (alleen al ivm vocht), dus zes flessen van 130 heeft ie wel nodig.
Hij komt vaak ook niet zelf en het is onderhand een dagtaak om deze hoeveelheid binnen te krijgen bij hem.
Hellup … iemand tips?
Ik zou inderdaad eens een andere fles en een andere vorm speen proberen. Niet alle kindjes kunnen uit zo’n brede speen drinken. Veertig minuten per fles is echt te lang, voor zowel hem als jullie niet te doen. Een voeding mag maximaal ongeveer 20 minuten duren. Anders eerst eens een goedkoop flesje met speentje bij bijvoorbeeld het Kruidvat halen om te kijken hoe dat gaat? Als dat beter gaat, kun je altijd nog overstappen op bijvoorbeeld een Difrax-fles of iets anders.
Ik zou ook een andere fles en speen proberen want zoals Jippie schreef vindt niet elk kindje een brede speen fijn om uit te drinken. Onze oudste dronk er ook niet goed uit en ben toen overgegaan op Difrax. Dat ging stukken beter. Maar hou je ook niet te veel vast aan de richtlijnen van t consultatiebureau hoor. Mijn dochtertje is nu ook zo’n 5 kilo en drinkt hooguit 630 ml per dag! Ze heeft er genoeg aan want ze is tevreden en heeft goede plasluiers. Dat is belangrijker om op te letten dan de hoeveelheid ml die ze binnen krijgen!
Succes ermee
Groetjes Maartje
Ik heb even wat rondgeneusd in boeken en ik denk dat ik het probleem gevonden heeft. Hij heeft nogal eens last van de hik waarbij zuur omhoog komt en hierna wil hij sabbelen. Ik geef hem dan zijn speentje. Nu zuigt hij daar zoveel op, dat hij denk ik te moe is om zijn fles leeg te drinken.
Vanmorgen heb ik hem geen speen gegeven, wel huilen, maar ik heb hem maar rondgedragen en getroost. De fles had hij uiteindelijk in 15 minuten op.
Maar even kijken of dit gaat werken.
Dat zou inderdaad ook goed kunnen.
Ik hoop dat dit werkt!
Onze jongste was in het begin ook zo’n moeilijke drinker en viel ook steeds in slaap.
Hier de tip om hem regelmatig onder z’n voetjes te kietelen en tussendoor een schone luier te geven in plaats van vooraf. Zodat hij weer wat wakkerder (is dit een woord :think: ) werd.
Wij zaten zelf al snel op nr 2 van avent en dat ging toen super.
Ik hoop dat je snel je modus hierin vindt, het blijft toch altijd even zoeken.
Succes iig.
Je zou ook kunnen proberen of het wel goed gaat met de 3 standenspeen. Die gaatjes zijn wel iets groter in stand 1, maar dat lijkt me bij hem niet zo’n probleem, maar als hij dan moe wordt kan je het speentje naar een andere stand draaien. Dat hielp bij Sem heel goed. Die dronk dus de avent veel te snel leeg (staan ze bekend om) en moest daarom over op Dodie en zit nu weer op Difrax (hier dus in 4 maanden tijd alle gangbare merken al gehad :roll: ) en met die flessen is hij dus stukken langer bezig, zou dus niet gaan overstappen als ik jou was… Hem laten huilen voor een voeding is ook niet goed, kan krampen geven door het huilen krijgt hij veel lucht binnen. Heeft hij niet gewoon eerder honger doordat die flessen niet leegkomen? En daarom dus ook een grote zuigbehoefte? Halve dagen met hem rond gaan lopen omdat hij zonder speentje huilt en met speentje slecht drinkt lijkt me ook niks hoor, kan je uit ervaring vertellen dat dat heel vermoeiend is en dan loop je op den duur alleen nog maar met een beeb rond en kom je nergens meer aan toe.
Wat hier trouwens bij Jim altijd super hielp bij de hik een klein beetje water laten drinken, door het zuigen gaat de hik 9 van de 10 keer over!