super slecht drinken

Hallo allemaal,

even een vraagje. Elin drinkt op het moment heel slecht.

Ze heeft vorig weekend de 6e kinderziekte gehad (3 dagen hoge koorts en veel vlekken). Nu is ze daarvoor en daarna verkouden en is ze aan het hoesten. Vorige week bij de huisarts geweest en die geeft aan dat het een virusje is.

Maar ja, daar schieten we met het drinken niet veel mee op. Ze krijgt nu 's morgens pap met de lepel (150 cc+paar scheppen pap). Vanmorgen een fruithapje. Vanmiddag een broodje met een bakje yoghurt. Vanavond warm eten. Ze heeft nog geen toetje o.i.d. gehad. Voor de rest heeft ze overdag net 80cc gedronken uit een rietjesbeker.

We hebben van alles al geprobeerd. Uit de tuitbeker, rietjesbeker, gewone beker tot het met de lepel voeren: van melk, optimel, ranje, diksap tot thee. Maar niks wil ze.

Hebben jullie nog tips wat ik nog meer zou kunnen doen?

Ik hoop dat het maar iets tijdelijks is, want ik word hier niet echt vrolijk van.

Ik hoor het graag.

Je zou als het echt niet meer wil lukken ook een waterijsje kunnen proberen te geven?

Of andders een rietjesbeker gewoon binnen handbereik van Elin neerzetten zodat ze zelf wat kan pakken als ze wil? Vaak werkt pushen op deze leeftijd eerder averechts :wink:

Succes!

waterijsje, veel fruit en haar favoriete drinken zo neerzetten dat ze hem zelf kan pakken. Sterkte, mijn dochter heeft toen ze zo oud was ook eens toen ze niet zo lekker was een paar dagen heel weinig gedronken, terwijl ze normaal altijd een hele goede drinker was. Ik liep die dagen ook steeds achter haar aan met haar fles en gaf haar veel fruitk toetjes en diksap, niet echt gezond maar vocht is vocht. Ik heb ORS geprobeerd maar dat wilde ze niet drinken omdat ze dat vies vond.

Bedankt voor de tips. We hebben gisteren de rietjesbeker bij haar neergezet, zodat ze zelf elke keer wat kan drinken. Dit deed ze ook , spelenderwijs. Ze heeft in ieder geval wat binnengekregen.

ORS is niet nodig volgens mij. Ze spuugt niet en is ook niet aan de diarree.

Hopen dat ze nu snel opknapt.