Ik had in het verleden een aantal keer suiker in de urine, doch zijn er verder geen aanwijzingen dat ik zwangerschapsdiabetes zou hebben. Echter zaterdag bij controle bij de gyneacoloog vertelde die mij opeens dat hij wou dat ik nu woensdag die suikertest nog onderga. Ik vraag me zo af, wat heeft dat nu nog voor zin? :roll: Stel dat het gewone diabetes zou zijn(wat mij zou verwonderen maar je weet nooit) dan veronderstel ik dat ze dat nu nog niet kunnen zien maar pas als ik bevallen ben.
Ik vind het zo raar dat mijn gyneacoloog dat nu nog wilt. Ik denk er dan ook serieus over na om het te weigeren.
@Liz wrote:
Ik vind het zo raar dat mijn gyneacoloog dat nu nog wilt. Ik denk er dan ook serieus over na om het te weigeren.
Misschien kun je de vraag die je hier stelt aan hem stellen, dan weet
je waarom hij dat nog wil weten…
Maar waarom zou je het weigeren? (stel dat er wel wat is, hij zal
het toch niet voor de lol willen weten maar voor de zekerheid
denk ik zo? :think: )
Hoi,
Ik denk dat het ermee te maken heeft,dat als jij suiker zou hebben moet je baby ook gecontroleerd worden.
Die kan na de bevalling een daling in de glucose krijgen en gaan dippen.
(geloof dat het zo zat)
Ik had zw. diabetes, maar was gelukkig heel goed onder controle en niet te hoog.
Anders moest ik ook in t ziekenhuis bevallen, en moest de baby gecontroleerd worden, een aantal keer.
@ladybutterfly wrote:
Ik denk dat het ermee te maken heeft,dat als jij suiker zou hebben moet je baby ook gecontroleerd worden.
Die kan na de bevalling een daling in de glucose krijgen en gaan dippen.
(geloof dat het zo zat)
Klopt. Baby’s van moeders met (zw)diabetes hebben een grote kans met een lage bloedsuiker geboren te worden. Zij maken namelijk zelf insuline aan en als de relatief zoete toevoer van moeder wordt afgesneden door de geboorte werkt de insuline nog even door, waardoor een lage bloedsuiker bij de baby kan ontstaan. In die zin is het dus belangrijk wel aan te tonen of je (zw)diabetes hebt. Of het manifest is bij jou zal pas na de geboorte blijken, dat kunnen ze nu niet testen.
Ik heb zelf type 1 diabetes en Hieke is 24 uur gecontroleerd op haar bloedsuikers. Gelukkig was bij haar alles goed en konden we na 3 dagen naar huis. (ks)
hoi hoi
Ook hier een mama met zw diabetes. Het is belangrijk dat men weet of je zw diabetes hebt of niet omdat een Bevalling met zw diabetes meer risicoos heeft dan een normale bevalling.
ook zoals hierboven genoemt is is het ook voor de baby goed dat ze het weten
bereid je wel voor, want als je zw diabetes hebt en je bent 40 weken zullen ze je wss die zelfvde dag nog indleiden :-*
de vroedvrouw is net geweest en nu was er geen suiker meer te zien in de urine, heel raar infeite. Maar ik heb besloten ,voor het welzijn van mijn ongeboren kind die test dan toch maar morgen te laten doen, ook al zie ik er héél erg tegenop.
en???
ik ga vandaag,sta net klaar te vertrekken.
Ik ben benieuwd.
succes :thumbup:
ben ondertussen terug, moest dus eerst bloed laten prikken en daarna direct een flesje suikerwater uitdrinken. In een keer en dat smaakte vreselijk. Dan om het uur mijn bloed terug laten prikken, dit nog drie keer.
En kijk nu ben ik thuis, ik mocht wel de hele tijd niks eten dus dat was wel een tegenvaller :? Maar allez ik ben er vanaf, hoogstwaarschijnlijk weet ik het vanavond.
En… heb je al resultaat ?
liefs
Gerda
spannend
ja het was negatief, dus voor niks geweest maar kom nu zijn we gerustgesteld hé.