suiker en zout in potjes kruidvat.

Deze week zijn de potjes voeding van de kruidvat, fruit en maaltijden, in de aanbieding. Ik dus een stel ingeslagen en wat blijkt…

Ik lees de ingredienten en nu zit er bij de meeste varianten suiker en/of zout toegevoegd! :? Ik dacht toch echt dat het beter was om dat voorlopig niet te gebruiken,toch? Zouden we dan toch beter de potjes van olvarit kunnen nemen?

:shock: das inderdaad niet de bedoeling. Nee dan maar liever ietsie duurder en die van olvarit of zonnatura pakken, dan weet je tenminste zeker dat het er niet in zit!

volgens mij zit in olvarit ook een heleboel troep, als het geen zout is (wat het volgens mij soms wèl is) dan is het wel iets anders waar je kindje of zijn/haar darmpjes niet vrolijk van worden. Conclusie: lekker zelf maken :wink: (en als dat niet lukt, voor de zonnatura gaan, die lijken me nog het meest betrouwbaar (daar staat iig met koeienletters op dat ze geen zout toevoegen…))

@fiep klophout wrote:

volgens mij zit in olvarit ook een heleboel troep, als het geen zout is (wat het volgens mij soms wèl is) dan is het wel iets anders waar je kindje of zijn/haar darmpjes niet vrolijk van worden. Conclusie: lekker zelf maken :wink: (en als dat niet lukt, voor de zonnatura gaan, die lijken me nog het meest betrouwbaar (daar staat iig met koeienletters op dat ze geen zout toevoegen…))






In elk potje wordt rommel toegevoegd…Zonnatura bv suiker…Het beste kan je de biobim (of het heet anders) potjes van de natuurwinkel nemen… :wink:

In alle potjes babyvoeding zit wel iets van zout en/of suiker hoor, het is ook niet de bedoeling dat je totáál zout/suikerloos gaat.

Het gaat om toegevoegd zout dwz dat je best met iets zout kunt koken maar dus niet naderhand aan tafel zout gaat bijstrooien want dát is dus slecht voor een beeb/kindje :-*

Maar waarom een potje babyvoeding kopen waar zout/suiker aan toegevoegd is als je het ook gewoon zelf kunt maken zonder zout? En dan bedoel ik dus: koken zonder zout, gewoon zoals de natuur het bedoeld heeft.

@Biebels wrote:

Maar waarom een potje babyvoeding kopen waar zout/suiker aan toegevoegd is als je het ook gewoon zelf kunt maken zonder zout? En dan bedoel ik dus: koken zonder zout, gewoon zoals de natuur het bedoeld heeft.




Dat is helemaal het beste, al moet ik eerlijk zeggen dat Micah nu pas gewoon eet, voorheen moest hij mijn eigen spul niet, alleen potjes…(zonnatura/biobim)



Maar goed, neem van al het ‘slechte’ dan de biologische

8)

Zelf koken is het beste en kook gewoon wat meer van wat jezelf die avond eet en gebruik de “kliekjes” om te pureren voor je kleintje en geef dit de volgende dag. Ik heb een klein voorraadje in de diepvries.

Ik heb ook wel wat potjes in huis, maar dat is voor als we onverwachts wegmoeten en dat gebeurt weinig. Ook zijn ze makkelijk als ik iets nieuws uit probeer en meneer weigerd te eten. het is pas 2 x voorgekomen, maar toch.

Wij gebruiken bij het koken van de groente en aardappels altijd een beetje zout dus dan kan ik niet een kliekje apart houden omdat er dan dus zout in zit. En vaak hebben we ook dingen die ze zowiezo nog niet mag hebben We zouden dan dus gewoon apart moet koken voor haar en het eventueel in moeten vriezen.

@Marlous wrote:





In elk potje wordt rommel toegevoegd…Zonnatura bv suiker…Het beste kan je de biobim (of het heet anders) potjes van de natuurwinkel nemen… :wink:



In alle potjes babyvoeding zit wel iets van zout en/of suiker hoor,


nou ik heb hier een potje van zonnatura staan, en daar zit echt niks in behalve de 'hoofdingredienten' en groene kruiden. in de olvarit-potjes zit wel eea aan zou t en zo.


Wij gebruiken bij het koken van de groente en aardappels altijd een beetje zout dus dan kan ik niet een kliekje apart houden omdat er dan dus zout in zit. En vaak hebben we ook dingen die ze zowiezo nog niet mag hebben We zouden dan dus gewoon apart moet koken voor haar en het eventueel in moeten vriezen.

of zelf zoutlozer gaan eten :mrgreen: Ik ben zelf gestopt met overal zout bij gooien toen nano mee ging eten. ik gooi er af en toe aan tafel nog wat zout over voor mezelf, maar vaak ook niet. het went; zoutlozer eten, en het is ook nog heel gezond :thumbup:

Hmmmm :think:



Ik zou toch echt zweren dat ik laatst suiker toegevoegd zag…



Maar goed, als je mij maar op mijn plaats kan zetten he :roll: 8)



Ik gooi ook nooit ergens zout bij trouwens…gewoon lekker met de pot laten mee-eten…

Wij eten ook altijd zoutloos, tenminste we gooien nergens zout bij.

Het is inderdaad even wennen als je het niet gewend bent, maar dat gaat erg snel.

Vind ik ook geen probleem hoor, zoutloos eten. Maar mijn vriend daarentegen wil perse zout bij de aardappels en de groente. :? Ik denk dat er voortaan voor hem apart gekookt mnoet worden :lol: :wink:

:lol: :lol: Tja dat is ook een oplossing :lol:

Ik kookte wel apart voor Kaylee, omdat wij behalve zout ook nog eens graag veel peper en knoflook eten :mrgreen:

Elke zaterdagochtend stond ik een paar uur in de keuken hapjes te koken en te pureren :mrgreen: Langzaam aan ging ze steeds meer mee eten met ons en sinds ze 1 jaar is eet ze gewoon bij ons aan tafel met de pot mee. Kaylee heeft nog nooit een potje gehad, alles vers. (Als we weggingen haalde ik gewoon wat mee uit de vriezer en tegen de tijd dat ze t moest eten was t ontdooid).

Ik gebruikte al niet veel zout maar doe ik alles zonder, als het toch te flauw is dan maar zout op het bord erbij… hoef je in ieder geval niet apart te koken… althans groente en aardappels dan… vlees gaat wel ff apart…

Als ik gewoon aardappels met groente eet kook ik dat zonder zout, dat kun je achteraf zo even over je eten strooien, dus eet Serina inprincipe met de pot mee als ik iets apparts maak wat pittiger is kook ik of appart iets voor haar of ik koop een potje maar ben niet echt een fan van die potjes smaakt allemaal het zelfde vind ik, fruit krijgt ze soms weekends uit een potje daar zit dan nog wat smaak aan :wink:



En mijn vriend houd ook van best wat zout over zijn eten maar ja dan heb hij gewoon pech en strooid hij het er later maar overheen hoor en gelukkig maakt hij er geen probleem van!



Ze zeggen wel in potjes zit alles wat je kind nodig heeft en is net zo gezond als vers maar goed ik geloof daar gewoon geen hout van, er zit meestal geen smaak aan potjes eten en volgens mij voegen ze er van alles aan toe, dus ik vind zelf gemaakt toch altijd nog het beste en als ik een potje geef voel ik me er trouwens niet altijd happy bij :shifty: , heb dat dus wel in huis voor als we iets etenw at ze nog niet mag en ik geen tijd heb om wat voor haar te maken en invriezen is hier niet echt een optie heb gewoon een te kleine vriezer helaas dus ga toch eens kijken voor een extra vriezertje :eh:

…wij geven nu nog de Olvarit potjes, daar heb ik gister toevallig op gekeken, maar er staat op dat er geen zout toegevoegd is.



De oudste van ons heeft deze potjes ook gehad.

Ja, ik ga er toch vanuit dat die Olvarit potjes goed zijn voor een baby,

ik wil ook het beste voor hen en aangezien mijn kookkunsten niet zo geweldig zijn :mrgreen: vind ik dit het beste.

Maar als hij 1 jr. is, dan is het wel de bedoeling dat hij toch gewoon met de pot mee gaat eten.



Groetjes van Mij

ik kook zelf maar gisteren waren we op visite en had ik een potje meegenomen. Ten eerste stinkt het mega en ten tweede hij moet het ook niet.

Volgende keer gewoon wat uit de vriezer meenemen. Daar ligt al eenn hoop in voor meneertje.

een in de zoveel tijd 4 pannen op het vuur, 3 met groentes 1 met aardappels en je hebt zo een hoop eten voor ze in de vriezer.