Suggesties huwelijk

Ik ben afgelopen weekend eindelijk gevraagd door mijn mannetje en ben nu aan het kijken om ideeen op te doen.



Hebben jullie leuke suggesties en tips voor mij. We willen liever niet in het stadhuis trouwen maar liever buiten op een mooie locatie. Nu had ik al een leuk idee maar hier kunnen maar 40 personen bij aanwezig zijn. Erg jammer want er gaan 100 man mee de hele dag. Doordat iedereen van ver moet komen willen we dat iedereen de hele dag mee gaat en de kinderen ook. We willen iets doen daar de kinderen zich ook kunnen vermaken.

Gefeliciteerd!!



Het is nogal een algemene vraag en ik snap hem misschien ook niet helemaal… En wil je in Duitsland trouwen of in Nederland?



Ik zou eerst eens kijken in welke gemeentes je zou willen trouwen en dan verder kijken naar welke gemeentelijke trouwlocaties er zijn, of een gemeente kiezen waar het overal mag. Vanuit daar dan verder kijken.

Je kunt niet echt ‘buiten’ buiten trouwen, dat moet in een ‘huis van de gemeente’. Het kan wel in de tuin van iets ofzo, maar echt in het bos oid mag niet. (Dat wilde ik… kon dus helaas niet…)

Noor: Wij willen in de overijssel of in duitsland bijvoorbeeld Nordhorn trouwen. Het liefst trouw ik in de dierentuin bij ons in de buurt maar we zijn met teveel mensen voor de locatie waar getrouwd kan worden.



En ik kan me goed voorstellen dat je de vraag niet helemaal snapt het is misschien ook wat te vaag. Ik ben zelf nog zoekende wat ik precies wil maar ik dacht laat ik een vraag op forum zetten wie weet komen er geweldige ideeen. Ik wil me oriënteren wat voor opties er zijn.



blue-fairy: Dat wist ik niet ik dacht dat het tegenwoordig overal mogelijk was. Niet dus jammer. Hoe ben jij nu getrouwd in het stadhuis?

Er zijn gemeentes die zelf een aantal locaties aanbieden om te trouwen.

Ik zou op internet gemeentes bekijken en kijken welke locaties zij aanbieden.

Proficiat!

Sommige gemeenten hebben de trouwlocaties vrijgegeven, wat betekent dat je in die gemeenten overal kunt trouwen. Je zou even moeten nakijken - op de gemeentelijke sites - waar getrouwd kan worden in jouw voorkeurgemeenten.

Verschilt dat echt per gemeente? :evil: verdorie dat heb ik nog nagevraagd bij mijn gemeente en die zei dat het overal zo was… :evil: :evil: :evil: :evil:



Ik ben in een oud (1800-nogiets) notarishuis getrouwd.

in Hengelo kun je bij De Houtmaat trouwen op locatie…

En tussen Hengelo en Enschede is een leuk klein kerkje (vlakbij de Waarbeek) waar je ook kunt trouwen op locatie…



Misschien iets om verder uit te zoeken?

bedankt voor de tips ik ga het even kijken op internet. Thanks.

Er is ook een site: trouweninderegio (.nl) waarop je kunt zien welke locaties gemeentes hebben.

Wij trouwen in een 17e eeuws kerkje…

http://www.schiphol.nl/Reizigers/WinkelenOntspannen/VoorDePaspoortcontrole/Ontspannen1/SchipholWeddings1.htm

Het verschilt per gemeente idd.

Op ons eiland kun je in het gemeentehuis trouwen, in de kerk, maar ook in de brandaris en ik meen ook bij het drenkelingenhuisje op het strand.

Even goed informeren in de buurt dus!

@blue_fairy wrote:

Verschilt dat echt per gemeente? :evil: verdorie dat heb ik nog nagevraagd bij mijn gemeente en die zei dat het overal zo was… :evil: :evil: :evil: :evil:



Ik ben in een oud (1800-nogiets) notarishuis getrouwd.




Toen wij trouwde zei de ambtenaar van de burgelijke stand dat we bij mooi weer eerst binnen met haar en de 4 getuigen het ja-woord konden geven en dan de plechtigheid buiten in de tuin konden houden…en dan dus eigenlijk 2 keer ja zeggen tegen elkaar. Maar dat het alleen binnen geldig is. Dus volgens mij heeft de gemeente jou een goed antwoord gegeven.

@Sunshine81 wrote:

@blue_fairy wrote:
Verschilt dat echt per gemeente? :evil: verdorie dat heb ik nog nagevraagd bij mijn gemeente en die zei dat het overal zo was… :evil: :evil: :evil: :evil:



Ik ben in een oud (1800-nogiets) notarishuis getrouwd.




Toen wij trouwde zei de ambtenaar van de burgelijke stand dat we bij mooi weer eerst binnen met haar en de 4 getuigen het ja-woord konden geven en dan de plechtigheid buiten in de tuin konden houden…en dan dus eigenlijk 2 keer ja zeggen tegen elkaar. Maar dat het alleen binnen geldig is. Dus volgens mij heeft de gemeente jou een goed antwoord gegeven.




Wij zijn in 2007 in de buitenlucht getrouwd. Voorwaarde was toen dat de locatie een aangewezen trouwlocatie was en publiek toegankelijk.

ikzelf ben op landgoed het laer in ommen getrouwd, ik denk dat dat misschien een beetje te ver is? in denekamp kun je bijvoorbeeld op het singraven trouwen en als je op de website van de gemeente enschede kijkt zie je welke trouwlocatie enschede heeft. https://www.loket.enschede.nl/griffieren/p771/19/schermen.asp?productId=771&schermId=1&InteractieId=19

Vrienden van ons zijn in de tuin van haar ouders getrouwd dus dan is het wel per gemeente verschillend hoor want het was zeker wel rechtsgeldig

Je betaald er natuurlijk wel voor

Desiree: Wat een geweldige locatie zijn jullie getrouwd. Een echte droombruiloft zeker. Ziet er top uit.

Enschede is voor ons nog een klein uurtje rijden maar voor onze gasten die uit noorden komen is het te ver. We willen omgeving denekamp of iets hoger of in Duitsland in omgeving Nordhorn. Gisteravond ergens wezen eten om te kijken hoe het eten is. De locatie top, prijs top, wat ze aanbieding erg goed, service goed maar het eten was niet te eten. Baal enorm wil toch nog even contact opnemen en ze doen ook catering dan kan je een proefcatering doen voor 4 personen misschien dat ik dat nog doe kan wezen dat ze meerdere koks hebben. Maar als dat de kwaliteit van het eten is dan houdt het op. Wel jammer want het paste helemaal in ons plaatje.



Amanda: Hier in de gemeente kunnen we niet in de tuin trouwen. We hadden al eens bedacht dat we hier wel een feest wilden houden want we hebben wel wat ruimte maar bij nader inzien hebben we het toch liever buitenhuis.

in Borne kun je ook trouwen bij Jan boomkamp

http://www.tuinrestaurant.nl/trouwen kijk maar even daar zijn al veel mensen getrouwd die ik ken schijnt erg leuk en mooi te zijn!