Ik werd net gebeld met de vraag wie er op ons kindje deed passen als ik zou werken nu werk ik 20 uur in de week.
Zegt ze dan heb je recht op een subsiedie voor de opa en oma ik zo hoe dat zo daar heb je recht op zegt ze ik nou het zal wel.
Nu komt er volgende week iemand en dan krijg je maandelijks een bedrag voor opa en oma om te geven omdat die oppassen.
Weet iemand hier meer over?
Of je dit kan doen of dat er een addertje onder het gras zit je hoeft er niks zelf voor te betalen.
:think: Vaag verhaal…
Ik had begrepen dat die opa en oma subsidie er juist af gaat :think: . Je kon ze dan als gastouder later registreren bij een gastouderbureau en dan geld vangen doordat je kinderopvangtoeslag krijgt. Ik geloof dat er plannen waren om dat te schappen. Volgens mij moeten gastouders straks minimaal 4 kindjes hebben, een ehbo diploma een opleiding op niveau ?? richting welzijn en komen opa en oma zodoende dus niet meer in aanmerking als gastouder en kun je dus geen toeslag meer krijgen.
Overigens, wel heel raar dat je hier over gebeld wordt :think:
@kletsmiep wrote:
Of je dit kan doen of dat er een addertje onder het gras zit je hoeft er niks zelf voor te betalen.
Ik bedenk me nog, het kan wel nadelig zijn voor opa en oma. Ze moeten dit inkomen wel opgeven bij de belastingdienst! ( mijn ouders hebben een paar jaar terug een uitgezocht omdat ze op de kleine van mijn broertje pasten en het was voor hun onvoordelig )
Oke bedankt ik hoor het volgende week wel het is geen verplichting dus denk niet dat ik dit zal gaan doen er zal altijd wel een addertje onder het gras zitten hoeft niet maar kan wel.
:think: Wie belde daar dan over?
Iemand van een gastouderburo? Of de belastingdienst?
@Vlinder83 wrote:
Ik had begrepen dat die opa en oma subsidie er juist af gaat :think: . Je kon ze dan als gastouder later registreren bij een gastouderbureau en dan geld vangen doordat je kinderopvangtoeslag krijgt. Ik geloof dat er plannen waren om dat te schappen. Volgens mij moeten gastouders straks minimaal 4 kindjes hebben, een ehbo diploma een opleiding op niveau ?? richting welzijn en komen opa en oma zodoende dus niet meer in aanmerking als gastouder en kun je dus geen toeslag meer krijgen.
Volgens het gastouderbureau waar mijn zus bij aangesloten zit verandert er per 2010 nog even niets, behalve dan het uurloon ofzo. Ben niet zo op de hoogte van de details maar zij hebben mij verteld dat mijn zus gewoon kan blijven oppassen, en we gewoon die vergoeding krijgen. Er zijn veel gastouders hier op kok, die weten vast precies van de hoed en de rand (meer dan ik).
Via een gastouderbureau.
@D. wrote:
@Vlinder83 wrote:Ik had begrepen dat die opa en oma subsidie er juist af gaat :think: . Je kon ze dan als gastouder later registreren bij een gastouderbureau en dan geld vangen doordat je kinderopvangtoeslag krijgt. Ik geloof dat er plannen waren om dat te schappen. Volgens mij moeten gastouders straks minimaal 4 kindjes hebben, een ehbo diploma een opleiding op niveau ?? richting welzijn en komen opa en oma zodoende dus niet meer in aanmerking als gastouder en kun je dus geen toeslag meer krijgen.
Volgens het gastouderbureau waar mijn zus bij aangesloten zit verandert er per 2010 nog even niets, behalve dan het uurloon ofzo. Ben niet zo op de hoogte van de details maar zij hebben mij verteld dat mijn zus gewoon kan blijven oppassen, en we gewoon die vergoeding krijgen. Er zijn veel gastouders hier op kok, die weten vast precies van de hoed en de rand (meer dan ik).
Oke dan hebben ze waarschijnlijk alleen het voorstel van die verlaging van de vergoeding doorheen gekregen?
per 2010 kunnen ook opa en oma’s vergoeding krijgen
MAAR MOETEN AAN OPLEIDINGSEISSEN VOLDOEN net als elke gastouder
elk jaar EHBO herhalen
geregistreed gastouder worden
bewijs van goed gedrag halen bij gemeente(33 euro)
veiligheids controlle (RI) via gastouderbureau elk jaar
opleiding op mbo 2 nivo,heb je dit niet speciale opleiding voor gastouders volgen.
ALS GASTOUDER EIND 2011 NIET AAN EISSEN VOLDOET KRIJGEN OUDERS GEEN VERGOEDING MEER
rekening mee houden dat verdienste/vergoeding opa en oma bij inkomen wordt geteld.dit kan gevolgen hebben voor huursubsidie,uitkering enz enz
dus laat je niks wijsmaken.
trouwens dit gastouderbureau zit wel heel erg om klanten verlegen,als ze zo klanten moeten werven.je betaald trouwens elke maand x bedrag aan gastouderbureau voor het bemiddelen dit is per bureau verschillend zit erg veel verschil in.
ik heb zelfs begrepen dat als go niet aan eisen voldoet einde volgend jaar jij je hele vergoeding dus terug moet betalen. dat het financiele risico bij de ouders ligt.
Een van de redenen dat wij een oppas wil die bij voorbaat al de juiste papieren heeft. Onze Go gaat stoppen omdat ze minder kinderen mag opvangen (6 onder de leeftijd van 10 en ze heeft er zelf al vier)
Wel vaag dat je zo geronseld wordt?