stylings advies nodig inrichten nieuw huis

hai meiden.



ons huis heeft 8 maand in de verkoop gestaan en is nu eindelijk verkocht. :clap: :thumbup:



we hebben nu sinds twee weken een ander huis gekocht :inlove:

1 september krijgen we de sleutel al dus erg snel!!



ik ben helemaal in love met het huis ,maar ik heb gewoon geen stylingsknobbel zoals veel vrouwen wel hebben.

:oops:



mijn vragen gaan dus over de woonkamer en de woonkeuken.



wat zouden jullie voor de ramen doen in de huiskamer en het smalle raampje dat je aan de zijkant ziet?ik ben een warmte mens dus geen kil wit .



dan de keuken.



ik wil hem graag warm en gezellig willen zien.het moet echt het middelpunt van het huis worden waar we samen eten en kunnen praten.de kinderen kunnen er lekker knutselen enz enz.

hier gaat het echt om dingetjes die ik kan neerzetten enz enz.

dingetjes kopen is simpel,maar het moet ook bij elkaar staan en daar ga ik vaak de mist in.



dit is het eerste huis waar ik echt verliefd op ben en het moet allemaal kloppen en juist zijn :inlove: maar er mag ook in geleefd worden



kunnen jullie me helpen? :think:

WOW! dat huis ziet er gaaf uit! van harte gefeliciteerd!



ik lees even met je mee, wij krijgen ook per 1 september een nieuw huis en ik ben ook niet zo handig met assescoires :oops:



bij ons wordt 1 muur antracietgrijs en de keuken wordt hoogglans wit (greeploos) met een grijs blad. maar verder kwa aankleding :think:

Ik kan me voorstellen dat je verliefd bent, wauw wat een woonkamer en keuken. Ligt er een grindvloer in de woonkamer?



Bij Decoraya (even googlen) kun je leuke workshops volgen, ik weet niet of dat je style is.

@rijstkorrel wrote:

Ik kan me voorstellen dat je verliefd bent, wauw wat een woonkamer en keuken. Ligt er een grindvloer in de woonkamer?



Bij Decoraya (even googlen) kun je leuke workshops volgen, ik weet niet of dat je style is.




ja het is een grindgietvloer.en die ligt ook in de keuken.het zat er al in en zolang de kindjes nog zo klein zijn en veel morsen,laat ik het lekker liggen.het ziet er nog uit als nieuw.

Vind je het mooi? of laat je het alleen liggen omdat je kids klein zijn?



Ik heb hier ook de oorspronkelijke vloer in laten zitten om die reden en ik erger mij er al jaren kapot aan.



Ik zou dus neerleggen wat je in de toekomst wil neerleggen. Nu is het huis nog leeg.



Verder zou ik nieuwe deurtjes

@rijstkorrel wrote:

Ik kan me voorstellen dat je verliefd bent, wauw wat een woonkamer en keuken. Ligt er een grindvloer in de woonkamer?



Bij Decoraya (even googlen) kun je leuke workshops volgen, ik weet niet of dat je style is.


en dit is nog maar een stukje kamer :smiley: er zit nog een hele ruimte aan vast.

de ruimte die over is wil ik gaan benutten om een speelplek te creeren voor de kindjes.

WAUW wat een groot en mooi huis :shock: Daar kan ik alleen maar van blijven dromen vrees ik :shifty:



Ik denk dat het idd belangrijk is om na te gaan wat je stijl is, waar houd je van? Welke warme kleuren? Is er daarvan een kleur die je goed op een muur kunt doen? Dan een tintenwaaier halen met donkerdere en lichtere tinten van jouw kleur en daarmee op stap gaan voor je accessoires (kussentjes, vaastjes, fotolijstjes, kaarsenstandaard, etc.)

En je kun er evt een tweede kleur bijkiezen natuurlijk, dan wordt het fleuriger, maar dat ligt natuurlijk wel weer aan jouw stijl :wink:

Jouw keuken bestaat voor een deel uit kersenhout. Ik heb even voor je gegoogelt.


Bij voorkeur kies je eerder voor lichtere kleuren om de muur te verven of behangen. Dit doe je om een contrast te creëren en de kleur van de kersenhouten meubels nog meer tot hun recht te laten komen. Kersenhout straalt zelf al veel warmte uit en wanneer je dit combineert met donkere kleuren zal je interieur té donker worden. Kies dus bijvoorbeeld voor zand- of zalmkleuren of gebroken of crème wit.


Een andere site sprak over bruin of beige tinten.

Dus ik zou zeggen google eens op afbeeldingen van interieuren waar kersenhout in gebruikt is. En kijk wat je mooi vindt.

Wij hebben ook zo,n vloer :sick:



Ben nog niet uit wat ik precies wil, maar dit nooit meer :snooty:

die rand erin vind ik ook niet zo, houd van egaal zeg maar, maar prachtig huis zo te zien :thumbup:





Wat is je stijl, waar houd je van dat is ook niet onbelangrijk :wink:





Wola, in bepaalde streken zijn de huizen minder duur :wink:

dus waar je in de ene streek een rijtjes huis hebt heb je ergens anders een vrijstaand huis met een lap grond :wink: dus zeg nooit nooit toch :wink:

nou melanie daar heb je helemaal gelijk aan hoor.

wij hebben ook juist speciaal naar een andere woonplaats gezocht omdat huizen in ommen schandalig duur zijn.



we hebben dus gekozen voor hardenberg waar het aanbod veel hoger is en dus de prijzen lager. :thumbup: bovendien heeft hardenberg alles wat we willen.een nette wijk voor de kindjes ,alle voorzieningen, alle scholen van peuterzaal tm voortgezet onderwijs en een onwijs leuk winkelcentrum voor mama :thumbup: :inlove: :lol:



we hebben dit huis voor 210.000 gekocht.het is een twee onder een kapper .in ommen betaal je voor zo’n huis tegen de 300.000 :doh:

:thumbup: mooi huis :smiley:

Hoi,



Nou inderdaad, wij wonen in een rijtjes huis, ook niet klein dat niet maar zitten de huizen rond de 280.000 of meer :wink:





ons vorige 3 kamer huisje echt een huisje hoor :mrgreen: helemaal opgeknapt is voor 200.000 verkocht en dan zat er alleen een voortuintje bij :wink:



je hebt groot gelijk… :thumbup:

als alles erbij zit wat je hebben wil is dat prima toch en niet onbelangrijk …

voor de kindjes ook…



Die keuken is heerlijk ruim zeg :inlove: mooie kleur ook :thumbup:

Is dat muurtje tussen de kamer en de keuken een dragende muur? Anders zou ik die er uit halen, dat schept ruimte. En anders dat raam dicht maken, anders moet je in keuken en kamer echt dezelfde stijl aanhouden, terwijl het nou juist zo leuk is om verschillende stijlen te combineren.

Suitedeuren erin maken kan ook mooi zijn :inlove:



Tja, en qua kleuren kun je natuurlijk alle kanten op. Google eens op interieuradvies, of kijk eens op verschillende sites van woonwinkels (Mart Kleppe bijvoorbeeld heeft mooie , warme interieurs!)



Een interieurstyliste kan ook heel goede adviezen geven. Wij gaan zelf verhuizen naar een heel oud grachtenhuis, en het is heel moeilijk om de juiste keuzes te maken. Wij hebben dus advies gevraagd. Deze mensen geven dan tips, en mij was het dat geld zeker waard. Je voorkomt dat je achteraf spijt krijgt of dingen half doet.

Ik ben het ook eens met Madre voor wat betreft je vloer. Alleen laten liggen als je hem mooi vind, anders ga je je ergeren.



En heerlijk hoor, die ruimte!!! :thumbup:

ik zou zeker een keer advies inwinnen. Je hoeft niet meteen de hele boel te laten inrichten, maar je kan wel een kleurenschema laten opstellen en wat advies vragen over wat voor effecten prints, gordijnen enzo hebben. Tevens kan je meteen een lichtplan laten maken. goed licht is ook super belangrijk. Als de juiste kleuren op de muren zitten en het licht goed is, zou ik voor een paar opvallen accessoires kiezen. B.v. een mooi schilderij, een wand met foto’s, een grote vaas, een paar mooie manden etc. Verder aanvullen met wat persoonlijke “schatten” (maar niet te druk)

Verder helemaal geen tips maar: gefeliciteerd met jullie plekje en… Hardenberg is leuk!

das een koopie ons huis past er wel 3x in denk ik en is net zo duur :lol:

super hoor!



en ik ben meer van de landelijke style zie ook kopje bij contact

Het eerste wat ik zou kopen met een grindvloer is een semiprofesionele waterstofzuiger. En dan bedoel ik een echte goede. Daarnaast zou ik zeker wat extra broekjes voor je kinderen kopen.

( wij hebben ook een grindvloer en elk hagelslagje, kruimeltje zit er redelijk vast in. Ik ben regelmati met een naald aan het peuteren. Een kopje koffie die valt ruim je niet 1 keer maar 3 keer of meer op. Omdat het in de grindvloer zakt en de viezigheid dus weken stof blijft aantrekken. Om van cola ofzo nog maar niet te spreken… Vandaar dus ook mijn tip om een super waterstofzuiger aan te schaffen.

Victor deed ongeveer een week met een spijkerbroek. maar dat was ook echt een autootjes kind. Nu nog. alleen heeft hij nu door dat hij beter op zijn kont kan gaan zitten of hurken. maar niet op zijn knietjes want het doet ook nog veel pijn)

Verder vind ik het een mooie vloer. Ik heb hem er nu 10 jaar in en als ik hem weer heel mooi gepoetst heb dan vind ik hem super! De vloer eruit halen is niet zo makkelijk want dat word dan bikken met hamer en beitel.



Misschien kun je een moodboard maken? ( alles wat je mooie plaatjes vind scheur je uit en plak je bij elkaar op een groot bord. Of bij elkaar in een doos/plakboek ofzo. Dat kun je dan in een winkel laten zien en de verkoper kan je dan helpen. Ook kun je de kamer op schaal natekenen en door een verkoper laten adviseren.

gefeliciteerd met je huis!



Van welke stijl houd je? Dat is belangrijk om eerst te bepalen.

Strak? Of meer klassiek? Brocante?



Zelf vind ik die vloer vrij bepalend, dus ik zou er echt zeker van zijn om die te laten liggen.

@merel33 wrote:

nou melanie daar heb je helemaal gelijk aan hoor.

wij hebben ook juist speciaal naar een andere woonplaats gezocht omdat huizen in ommen schandalig duur zijn.



we hebben dus gekozen voor hardenberg waar het aanbod veel hoger is en dus de prijzen lager. :thumbup: bovendien heeft hardenberg alles wat we willen.een nette wijk voor de kindjes ,alle voorzieningen, alle scholen van peuterzaal tm voortgezet onderwijs en een onwijs leuk winkelcentrum voor mama :thumbup: :inlove: :lol:



we hebben dit huis voor 210.000 gekocht.het is een twee onder een kapper .in ommen betaal je voor zo’n huis tegen de 300.000 :doh:




Klopt hoor, maar ik heb nog niet een plaatsje gevonden waar ik dan zou willen wonen :wink: Hardenberg ben ik nog niet echt geweest, alleen op de camping 8) Maar als voor ons de tijd komt om weer te verhuizen gaan we ook eens kijken naar de dorpen met grote huizen :mrgreen: