Stuwing

Mijn dochter is nu 4 maanden en ik heb ineens weer last van stuwing (Alleen de eerste 2 weken na de bevalling last van gehad). Het is niet echt pijnlijk, maar mn borsten zijn echt kei en keihard ineens. Is dit normaal na 4 maanden borstvoeding? Kan het komen omdat ze ineens meer wil drinken ofzoiets?

denk dat je zelf het antwoord al geeft; omdat ze meer drinkt. Je borsten maken nu dus meer aan, daar zal ook je stuwing dan wel vandaan komen…

Dus als het goed is verdwijnt het gewoon over een paar dagen weer?

eh, voor mij lijkt mijn bv periode al een eeuwigheid geleden, 2 jaar ofzo :shifty: als je kindje zometeen de regeldag(en) achter de rug heeft, zullen je borsten zich vanzelf weer aanpassen. dus zal over een paar dagen wel weer over zijn ja.



nog een tip voor stuwing; koolbladeren, even de nerven kapot maken en in je bh! werkt lekker verkoelend :slight_smile: wel ongeveer half uurtje voor het voeden uit je bh halen (lekkere warme kool ;)), zodat je borsten niet te koud zijn voor de voeding :slight_smile:

Misschien heeft ze kortgeleden een regeldag gehad? Zodat er op het moment weer veel melk aangemaakt word.

Misschien heeft ze kortgeleden een regeldag gehad? Zodat er op het moment weer veel melk aangemaakt word.

Ik heb er ook last van, na mn werkdagen. Mijn dochter is bijna 4 maanden en als ik gewerkt heb, heb ik 2 keer gekolfd. Ws drinkt ze zelf meer bij me (terwijl ze wel tevreden is met de hoeveelheid die ik kolf…). Na een dag is het meestal weer over…

Alles is inmiddels weer normaal :slight_smile: Bedankt voor de antwoorden! :-*