Vandaag gaat het met mij ff wat minder. vanmorgen werd ik wakker met enorm pijnlijke borsten, vooral rechts. Leek wel stuwing… Haar laten drinken, maar bleef pijnlijk. Ik had ook het idee dat ik wat ziekig was, maar voelde niet echt warm aan aldus man.
Dus toch lekker dagje weggeweest, met de trein naar schiphol en vliegtuigen kijken, tl genoot! In de trein heeft ze nog gedronken, daarna deed borst niet meer zeer.
later op vliegveld andere borst erg pijnlijk en vol, leek dus ook stuwing. Goed laten drinken, ook nog andere kant.
Nu geen pijnlijke borsten meer, maar voel me niet top. heb lichte verhoging (wat dus weer bij stuwing kan horen) maar snap niet hoe ik aan stuwing kan komen nu… Iemand een idee?
Ze drinkt meestal om de 3 a 4 uur, soms komt ze ook wel iets eerder of later.'s nachts slaapt ze door, krijgt om 20 uur meestal laatste voeding (voed op verzoek dus kan iedere avond wel wat anders zijn) en dan meestal tegen een uur of 6 pas weer. Haar proberen wakker te maken heeft geen zin, ze is echt in coma en drinkt gewoon niet.
Klinkt mss raar en euhm betuttelend (zeker niet zo bedoeld hoor!) maar kan het zijn dat je lijf weer aan het wennen is aan ‘gewoon’ dus onthormonen, dingen doen, meer beweging etc.?
Ik merk het nu bij vlagen nog af en toe. De PMS is hier weer toegeslagen maar ook tussendoor doet mijn lijf soms nog raar. Opvliegers (WTF? Waar komen die nu weer vandaan? :shock: ), ik heb het tegenovergestelde van stuwing. Zoonlief slaapt sinds kort door en ik verwachtte dezelfde taferelen als bij Casper; wakker worden in een melkbed. Helemaal nietssss. Heeel licht gestuwde borsten in de ochtend.
Het klinkt niet echt alsof je meisje aan het clusteren is geslagen wat het zou verklaren, dus mss toch hormonsters (gooi dat maandverband maar weer in de tas? ) een naderende eisprong oid. Was je cyclus bij T. weer snel terug?
rhiannon, eerste ongi is net voorbij. En meer bewegen doe ik al vanaf begin… met 2 dagen waren we al buiten. maar zou door de ongi kunnen komen?
Clusteren doet ze niet echt nee… En wat heerlijk niet wakker worden in een melkbed, hier slaap ik in een topje met handdoek over de borsten (en die is dan dus ook doorweekt…)
Ow jemig jij dus ook al vroeg aan de beurt… :silenced: .
En lekken doe al vanaf het begin? Wauwie jij hebt een heftige productie… :o 1 voordeel S komt niets tekort maar het heeft ook nadelen. Misschien was deze ongi er 1 om de boel weer op regel te krijgen mss zelfs wel zonder eisprong. Hormonaal is er ws nog wel het een en ander bezig in je lijf. :think: Mijn eerste ongi was echt overduidelijk zonder eisprong. Mijn baarmoederslijm was niet giga opgebouwd, mijn tweede was euhm als van ouds… :shifty:
Was je productie ook zo groot bij T.? En heb je nog enig idee wanneer dat wat stabiliseerde? Bij zoveel productie kan het ook zomaar zijn dat je meisje de melk niet weggedronken krijgt (terwijl je borsten dus wel telkens dat seintje krijgt van het melk maken) dan hang je mss wel tegen een borstontsteking aan? Vergoed je verzekering een consult bij een LK? Die kan je vast een heel eind op weg helpen. Evt blokvoeden oid om de productie meer te stabiliseren (dat heb ik ditmaal dus wel ‘moeten’ doen ivm de kloofjes in de kraamweek dus mss dat het hier daarom ditmaal geen melkbed is geworden? :think: ) borstvoeding.com en dan even zoeken wie weet heb je dan geen consult nodig want ervaring heb je zelf ook al. :-*
rhi, bij tl had ik ook enorme productie (lees ik kolfde smorgens 240 en daarna dronk tl nog bij me en was zeer tevreden/voldaan)
geen idee of het met of zonder eisprong was (voel hem nooit) Maar had wel dikke stolsels…en verder ging het wel zo als normaal…
bo, had iemand anders het ook al over, maar zie (nog) geen rode plekken. Kleine dame slaapt nu en krijg ik dus niet meer wakker (ze wordt altijd nog verschoond omgekleed maar slaapt gewoon door). Is het zinvol om te gaan kolven of niet? Nu wel soepele borsten.
verzekering vergoed het volgens mij wel, zal eens gaan kijken. En blokvoeden ga ik ook eens opzoeken! Thanks!
Neee niet laat op de avond of in de nacht kolven. Juist die momenten zorgen dat je sneller meer melk aanmaakt. Om productie OP te krikken is het handig…lijkt me voor jou niet handig…
Wat je wel kunt doen is koelen. Kool scoren morgen en lekker in de koelkast leggen zodat je je borsten kunt koelen. Of een bak kwark dat verkoelt ook lekker. De kwark niet de bak…
Rode plekken hoef je niet perse te zien en ik meen dat artsen tegenwoordig ook behoorlijk een terughoudend beleid hebben mbt antibiotica, maar nog fijner is voorkomen natuurlijk. BO kan ook in je hele borst zitten, een abces zit op 1 plek en dat is natuurlijk wel rood etc. maar die wil je al helemaaaaal niet hebben en als ze goed drinkt dan drinkt ze de melkkanaaltjes iig wel telkens leeg. Meisje lekker laten slapen :-* hier ook geen nachtvoedingen meer, en meneer heeft hier iig altijd genoeg gehad aan 1 borst dus heb hier ook wel genoeg productie maar niet bovenmatig. Terwijl zelfs al in de kraamtijd gezegt wordt; hoppa beide aanbieden hoor. Euhm nah als hij het niet vraagt en nodig heeft blijf ik ook dat op verzoek doen. Bied jij wel beide aan trouwens? Mss dat ze nl ook haar zuigbehoefte bevredigt aan de borst en eigenlijk zo ‘onbedoeld’ (zij snapt het natuurlijk al helemaal niet) de grote productie in stand houdt… :think: kleine man hier blijft nl best wel eens ‘hangen’ na de voeding aan de borst om te sabbelen, hij heeft dan geen honger en dat er geen of amper melk komt maakt hem niet uit, hij sjanst met mama hahaha. En ja iedereen zegt altijd vooral niet toestaan ivm de kans op kloofjes ed maar daar heb ik totaal geen last van. Hij is ook notoire duimzuiger ondertussen dus zijn zuigbehoefte is behoorlijk. :shifty: Iets dat ik dan weer helemaal niet ken van Casper.
Vermoed zo dat je het meeste baat kunt hebben bij een tijdje (staat meen ik ook meer info op borstvoeding.com meen dat ze het hebben over een week) blokvoeden en wie weet is ze ook wel heel tevreden met 1 borst per voeding. :-* Scheelt je aardig wat wasgoed reclamemodus aan; want we hebben allemaal wel wat beters te doen dan de was :lol: reclamemodus uit.
Ik dacht aan dreigende BO, of overproductie. Ik had overproductie bij M, steeds lekkage en ook regelmatig stuwing (tot we het met een maand of 3 onder controle hadden). Blokvoeden heeft hier veel geholpen.
Ik herken het, heb het ook gehad, erg pijnlijke borst , niet fit voelen. Na goed drinken van Noah en goed de warme douche erop ging het beter.
En paracetamol
ik zat nog te denken aan regeldagen rond de 6 weken, misschien is het dat?
of anders idd wat hierboven al genoemd is
regeldag heeft ze niet, komt niet vaker dan anders.
Werd vanmorgen wakker met knallende koppijn. Temp van 38.3. Met para’s wat naar beneden gekregen en koppijn is weg. Verder absoluut geen last van borsten, s heeft al flink gedronken maar borsten waren bij begin van drinken al vrij soepel. Denk dat ik dus gewoon een griepje heb ofzo…
Maar ga wel blokvoeden, maar eens ff kijken hoe ze dat vind!
Rhi ze krijgt soms 1 soms 2 borsten, maar nu dus ff blokvoeden uitproberen.
misschien wel heel domme vraag hoor, maar wat is blokvoeden?
Oh bah griep, ook niet tof maar gaat mss wel gauw over! Lekker je laten verwennen waar het kan. :-* Pas je wel op, want als je idd griep hebt kan daardoor alleen al je voeding wat teruglopen. :thumbup: Voor jou niet zo’n ramp omdat je zat hebt maar toch in de combi met blokvoeden mss wat lastiger. Al hielp het hier volgens mij voor de kleine man ook erg goed tegen krampjes omdat hij hier maar 1 x de heftige TSR (die ik dan wel weer heb) hoefde te verwerken en minder lucht binnen kreeg. :dance:
Overigens, ik hield me enkel aan die tijdsblokken. Ik kolf niet. Als het helemaal de spuigaten uitloopt (whaaa woordspeling 8) ) zou ik als ik jou was (of als het kolven het erger maakt omdat het je borsten het seintje ‘meer melk’ blijft geven) mss enkel proberen met 1 keer je borsten echt helemaaaaaal leeg te kolven na een voeding bij voorkeur na haar laatste avondvoeding voor ze gaat slapen, om ze zo te ‘resetten’. Een soort nieuw begin mbt het vraag en aanbod principe. Heb je nog ruimte in je vriezer voor een voorraadje?
mevrouw pikt het echt niet blokvoeden. wordt enorm boos, dus net andere borst toch maar gegeven en nu een lief tevreden meisje. Ach, eerst maar eens goed uitzieken, en dan zien we wel weer! Gelukkig nog steeds "normale "soepele borsten!
Hihi lekker temperamentvol meiske! :inlove: Ze weet wat ze wil, en idd eerst uitzieken. Beterschap! :-*
@Cariska wrote:
@Esther28 wrote:misschien wel heel domme vraag hoor, maar wat is blokvoeden?
http://www.borstvoeding.com/problemen/vproductie/veel2.html
dank voor de info!
hier ook stuwing dankzij overproductie, ik lek regelmatig…en dan een hetige tsr dit terwijl mijn baby al bijna zes maanden is!
ik ben weer beter hoor! Wel af en toe een wat “raar” gevoel in de borsten. Dame drinkt goed en ik voel me goed dus zal w.s. allemaal wel meevallen!
Fijn, griep met mooi weer is altijd extra erg je wilt genieten van buiten zijn!
En dat rare gevoel herken ik enkel van mijn TSR, dat blijf ik raar vinden…mss dat jij vaker een TSR hebt ook als je meisje niet drinkt? :-* Heb het hier ook soms tussendoor, geen idee waardoor meestal maar soms is het simpelweg omdat ik aan F. denk :inlove: als hij bv lekker ligt te slapen.