stukje van tandje af spoed!!!

Dean is zonet gevallen en nu is er een stukje van zijn boven tandje af :cry: Hij heeft er gelukkig geen hinder van heb ik het idee. Wel vind ik zijn tandje ietwat scherp aanvoelen.

Helaas is mijn tandarts nu alleen maar te bereiken voor spoedgevallen evenals morgen de hele dag. Ik kan hem dus pas vrijdag te pakken krijgen.



Zouden jullie hiervoor de spoedlijn bellen? En weet iemand van jullie of de tandarts hier iets aan doet, of dat hij de scherpe randjes glad slijpt en het last voor wat het is?

Het lijkt me echt verschrikkelijk als hij de komende 4 a 5 jaar met een stukje van zijn tandje moet rondlopen :cry: :cry:

Sorry…hij staat verkeerd, moet naar dreumesvraagjes…beetje te snel geweest :?

Gewoon bellen! Liever een keer teveel gebeld… :-*

Ik zou wel bellen!



Ik vermoed dat de tandarts het hooguit wat glad maakt, maar da’s ook het enige. N.ynke is toen ze 1,5 was ook op d’r gebit gevallen en had ook een stukje van een voortand af… tand werd zelfs een klein beetje blauw :? . Het is gelukkig “maar” het melkgebit :wink: .

Dat is hier ook gebeurd toen Sebastiaan 1 jaar was.

Beide voortandjes was een randje af. De tandarts heeft alleen op ons verzoek het een beetje glad gemaakt, omdat het scherp was. Maar verder is er niets aan te doen. Dus vrijdag bellen kan ook hoor.

En je went er aan hoor, zo’n stukje eraf ;). Sebastiaan is er nu 1 kwijt en de andere zit los, dat is nog vreemder :mrgreen: .

Bedankt voor jullie antwoorden…ik bel vrijdag ochtend direct en hoop dat ik dan snel langs mag komen.

Lars heeft het afgelopen zomer ook gehad. De tandarts heeft er niks aan gedaan. Eventueel kan je zelf, als je dat durft het tandje aan de scherpe kanten vijlen met een nagelvijl. Verder opletten dat de tand niet gaat verkleuren.