Stuiteren!

Emma valt tegenwoordig pas erg laat in slaap. Soms pas tegen 21.30 uur en s’morgens is het om 7 uur al weer reveille. Ze staat dan letterlijk te stuiteren en is niet te benaderen voor correctie. Als ze met weinig slaap toe kon dan had ik er nog niet zo’n problemen mee, maar ze gaat zichzelf in de weg zitten. Het stuiter gedrag wordt daardoor steeds erger. Ze gunt zichzelf geen rust.

Het zijn meestal periodes dat ze dit heeft. Alleen die periodes lijken steeds langer te worden.

Ik heb rescuespray, kindival en valdispert kids geprobeert om dit te doorbreken ( niet tegelijk, natuurlijk), maar ze reageert nergens op. Heeft iemand nog een andere suggestie?

Hoi Elka



Tja, het is best moeilijk om een goede tip te geven. Mijn zoontjes zijn ook vrij hyper na een drukke dag. En natuurlijk met periodes wat vaker. Als dat zo is dan zal ik meteen terug op een heel strak ritme. Dus ontbijt, zelf spelen, samen fruit eten en iets samen doen (spelletje, bouwen, wandelen of zo). Daarna lunch (tafel dekken en gezellig samen eten), daarna weer zelf spelen. baby en eventueel dreumes naar bed. Om kwart over drie mag de tv even aan (wereld is mooi). ALs iedereen weer present is beneden wat drinken en een koekje.

Vanaf dan komt de drukke tijd van voor het eten en na het eten. Ik zet ze dan even aan het spelen door iets op te bouwen. In extreme gevallen nog even sesamstraat kijken. Dan samen eten, meteen daarna in bad, naar beneden wat drinken, bedritueel en naar bed. Dat laatste allemaal vlot na elkaar. Als ik ze dan teveel vrijheid geef dan gaan ze helemaal los. Door alles een beetje rap achter elkaar te doen krijgen ze niet de kans om te gaan ravotten. Waar ze dan dus heel druk van worden. Verder leg ik ze op tijd in bed. Het liefst om 19.00 uur. Dat hebben ze echt nodig.

Mijnt tips zijn dus. Avond ‘dingen’ snel na elkaar en op tijd naar bed.



Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Succes



Teun