stuitbevalling na keizersnede

Vandaag heb ik weer een controle bij de verloskundige gehad en onze kleine meid ligt nog steeds in onvolkomen stuit :eh:



Stan is met een keizersnede geboren (hij ging dwarsliggen toen Luc eruit was) dus ik heb nu een medische indicatie en ga vanaf 36 weken over naar de gynaecoloog.



Ik wil dus vantevoren alvast nadenken over mijn opties als de kleine meid dan nog in onvolkomen stuit ligt.



Wil ik wel/geen draaipoging? Mijn placenta ligt aan de voorzijde, dus ik weet ook niet of dit dan kan?



Mocht een draaipoging niet lukken of kunnen dan denk ik dat een stuitbevalling mijn voorkeur heeft, maar heeft dit in mijn geval (keizersnede is verleden) niet meer risico’s? Iemand hier ervaring mee?

nee sorry, wel met stuitbevalling maar niet na ks.

kan me voorstellen dat het lidteken(weefsel) van die ks het wel wat “compliceert”.

ik heb er geen ervaring mee, maar meen dat het wel kan… maar zal het even aan iemand navragen.

Ik weet niet eens of ze gaan draaien na een ks. Mijn 2e lag in half onvolkomen stuit dus dat werd eigenlijk meteen een ks en ze hebben t nooit over een draaipoging gehad, maar ik was nog nooit gewoon bevallen dus dan zijn ze sowieso wat minder happig op stuitbevalling (en ik was r eigenlijk wel blij mee) ook nr 3, die op t eind zelf weer goed ging liggen werd meteen een ks.



Als ik jou was zou ik gewoon de 1e afspraak met de gyn al je vragen stellen, dan heb je gelukiig nog een paar weken te gaan en als je t temkort vind gewoon eerder al afspraak maken om alles te bespreken, daar doen ze vast niet moeilijk over. Maar de baby kan natuurlijk uit zichzelf nog draaien.

O zie dat je niet zo heel ver voor de 36 weken bent :lol: :oops: zou dus je eerste afspraak bij de gyn afwachten. Geloof dat verschillende ziekenhuizen er ook wer verschillende richtlijnen op na houden. Succes!

Geen ervaring met een stuitbevalling of een gewone bevalling, wel met keizersnede.