Ik ben op zolder aan het ruimen.
Daar had ik al een topic over gemaakt.
Maar mijn vraag:
Hebben jullie je studieboeken ook weggegooid?
Ik ben in 2004 geslaagd voor MBO SPW.
De boeken zullen dan nu toch niet meer gebruikt worden?
Ik sta op het punt om ze bij het oud papier te gooien…
Zal ik het doen??
Nu ik ze bekijk denk ik: oh leuk… maar ja dan stop je ze weer achter het schot op zolder en kijk je er weer een half jaar niet naar…
Ik heb de meeste van mijn boeken van MDGO-vz weg gedaan alleen de boeken waar je veel info uit kan halen zoals ziekteleer (is een soort medische encyclopedie) , gezondheidskunde, verloskunde en kraamverzorging bewaard.
Werkstukken ed. heb ik ook uitgezocht welke ik nog echt leuk vond zitten terug in de doos maar de werkstukken waar ik toen al niets aan vond heb ik weggedaan :mrgreen:
ik heb inderdaad van mijn verpleegkundige opleiding allen de ziketeleer boeken bewaard en andere nuttige boeken de rest allemaal weg gedaan ruimt op
Weggooien! Ik heb mijn studieboeken 7 verhuizingen meegesleept en toen was ik het zat. De info is meestal toch verouderd, ik heb alleen een Binas van de Havo bewaard, maar voor de rest was de fanfare erg blij met het oud-papier :lol:
Binas heb ik bewaard van HAVO en VWO. Van de PABO heb ik bijna alle opvoedkunde- en didactiek- en psychologieboeken bewaard. De rest verkocht, weggegeven of oud papier.
Werkstukken heb ik ook uitgezocht; die tijdloos zijn en waar veel werk in zat heb ik bewaard. De rest in de oud papier container.
5 jaar oude SPW boeken heb je nu niets meer aan hoor! Weggooien dus!
Of je moet er zelf nog even in lezen, want als je dezelfde boeken hebt als ik (in 1997) dan heb je nog niet eens de helft van de boeken hoeven lezen om te slagen
Ben ook bezig met de zolder opruimen…
Mijn studieboeken gaan bijna allemaal weg… Heb 5 grote boeken uit 1 serie bewaard van mijn verpleegkundige opleiding omdat het enorm mooie boeken zijn met info die niet allemaal verouderd.
Al mijn werkstukken, van 6 jaar opleiding (eerst mdgo-vp en daarna hbo-v) gaan allemaal weg… Heb inmiddels al 5 enorm grote dozen vol met oud papier…
gr patricia
Ja, dat moet ik ook nog eens gaan doen… oude schoolboeken weggooien.
Eerlijk gezegd, als ik iets op wil zoeken, dan weet ik wel zeker dat ik het sneller op internet vind, dan in een doos op zolder. Dus hooguit wil ik misschien een paar boeken bewaren als ze ‘sentimentele waarde’ hebben, maar als naslagwerk heb je er eigenlijk niets meer aan.
Ik heb die boeken ook nog allemaal Anita…
En ze gaan de volgende keer als ik ze tegenkom bij het oud papier.
Ik heb ze in die 7 jaar nog geen dag gemist en als ik wat wil weten zoek ik het wel op op het internet.
ik heb al mijn boeken van het hbo-v nog…
hebben me zon hoop geld gekost dat ik weggooien echt zonde vind… :oops:
en ik kijk er (bijna) nooit meer in, maar vind het soms nog best interessant.
hier gaan ze dus voorlopig nog niet weg
Als ik geslaagd was gingen mijn boeken in de fik :mrgreen:
Dus gewoon wegdoen maar :lol:
Houden!
Ik ben er nu even uit geweest maar ga misschien binnen niet al te lange tijd weer aan de slag, en ook al is de stof achterhaalt, even doorkijken brengt wel weer een hoop boven hoor.
En wat je eenmaalt hebt… koop je niet snel weer
@Juf_Essie wrote:
Ik heb die boeken ook nog allemaal Anita…
En ze gaan de volgende keer als ik ze tegenkom bij het oud papier.
Ik heb ze in die 7 jaar nog geen dag gemist en als ik wat wil weten zoek ik het wel op op het internet.
Ja mensen Essie is een oud-klasgenootje van me en ze heeft dus dezelfde boeken.
Oh Esther, als je gaat opruimen kom je ook veeeeeeeeeeeeeeeel readers tegen… echt joh wat een papiertroep hebben we op school gekregen.
En ik kwam je naam ook ergens tegen en weet je nog dat we elkaar gesminkt hadden? Jij was een leeuw geloof ik, en jij had een heel mooi kunstwerk op mijn gezicht gesminkt met muzieknootjes e.d.
En weet je nog van dat pannekoeken bakken en de vogeltjesdans…?
Nou ben flink aan het opruimen geweest, maar stop nu even en ga dinsdag er mee verder.
Heb al 1,5 verhuisdoos vol met oudpapier.
Dat is voor onze kerk goudpapier… doe ik er toch nog wat goeds mee haha.
En ik gooi de boeken weg, heb er een paar even ingekeken, maar soms staan er toch van zulke ouderwetse plaatjes in en foto’s.
Foto’s van mensen met een rare kledingcombinatie…haha.
Sommige foto’s vonden wij toen al ouderwets.
En inderdaad, de info van nu haal je het snelst van internet.
En op marktplaats staan er 340 advertentie’s van studieboeken van het spw.
Ik weet niet of het de boeken van Traject zijn bijvoorbeeld, maar door de invoering van een nieuwe onderwijsmethode zijn veel van die boeken overbodig nu.
En bij ons op school balen we daar stiekem van :oops:
Het is dat spw andere boeken heeft maar anders had ik ze zo bij je weggehaald
We hebben een lading oude traject-boeken en dat is beter materiaal dan het huidige
de boeken zul je denk ik niet meer kunnen verkopen, omdat ze bezig zijn met het veranderen van de opleiding. SPW word als het goed is SAW, komen ook nieuwe boeken voor. Want een vriend van mij wou ze ook verkopen, maar het heeft weinig nut dus. (Ik wou ze van hem overkopen, maar mag dus niet. :wall: ) :lol: Maar ik zou ze bewaren, vind het altijd wel leuk om die dingen te bewaren, but hey… thats me! :mrgreen:
er s een site waar je je boeken aan kan verkopen. Ik weet alleen even niet meer hoe het heet.
ik heb toenertijd 3 boeken gestuurd, kreeg 20 euro.
zal eens nadenken hoe het heet