stroomstoring

Wat duurt dat eigenlijk lang he voor dat is opgeheven?

En hebben wij kokkers zonder stroom?



Ik hoorde gisteren dat mensen 's nachts de stroom er af moesten halen, zodat er geen mega stroomstoot door je apparatuur gaat als de stroom er wel weer op komt, maar hoe weten die mensen dat dan :think:

Foldertje door de brievenbus, zo’n man met een toeter die langs rijdt?



En ik hoorde gisteren een boze boer dat hij niet wist hoe hij zijn koeien nu moest melken.

ik ben geen boer en heb dus ook geen enorme aantallen koeien, maar ik zag direct voor me hoe heel de Bommelerwaard die toch niet kan werken, studeren, gamen of chatten massaal koeien kon gaan melken. Handmatig.

Geen ramp toch.



Hoe deden ze dat vroeger he :wink:



Wat ben je dan verwend nu, stroom is toch wel belangrijk voor alles wat je doet.

Moeilijk reageren als er geen stroom is. :mrgreen:

jeps, maar wie weet is daar volgend jaar wel een babyboom!! :mrgreen:

zoiets zei mijn moeder ook al… dan melken ze toch gewoon met de hand??? Deden ze vroegah ook… Ja duh, vroegah hadden ze 10 koeien… nu 500 ofzo. dat is geen doen!!!



Ik zou het niet kunnen hooor, zo lang zonder stroom… je kunt helemaal niks dan he… brrr…

Daarom waren de stucadoors vandaag hier bezig

Ze konden niet verder, had ik ff mazzel :wink:

Oh en op het nieuws, binnen het uur heeft iedereen weer stroom :wink:

Even over die koeien hè :mrgreen:



Die koeien van nu, je weet wel, die koeien die aan de melkmachine staan… Die schijnen kleinere uiers te hebben, dan koeien van vroeger. Juist doordat ze aan die melkmachine staan. Daardoor schijnen ze haast niet meer handmatig gemolken te kunnen worden .

En dan idd de grote aantallen per schuur even buiten beschouwing gelaten.



Dat even ter zijde…



Maar we zijn inderdaad wel heel erg afhankelijk en verwend. :wink:

Waar wij het over hadden is dat het best eng is wat er allemaal gebeurt.