stroomstoring

In Bommelenwaard is er al 24 uur geen stroom.

Heel vervelend natuurlijk…



Maar nu zie ik net op het nieuws dat de supermarkten (omdat ze ook geen stroom hebben alle zuivel in een container hebben weggegooid…



Mark en ik waren echt in :shock:



Waarom gooien ze dat in hemelsnaam in een container?



Geef het dan gratis weg…Zet het buiten wat dan ook. Maar weggooien…



Ik vind dit zooooo’n verschrikkelijke verspilling…



:wall: :wall: :wall:

Uuh ja inderdaad!

Waarom weggooien?

Zet dan een kraampje buiten 50 cent per pak ofzo

of inderdaad GEEF het weg…

Sommige mensen :doh:

Dat mogen ze niet…

@miekske wrote:

Dat mogen ze niet…




Waarom niet?

waarschijnlijk omdat het al 24 uur lang niet koud genoeg gekoelt is.



99% van de mensen zou er nog blij mee zijn, maar van de hygiene regels mag het niet denk ik. Idd vreselijk zonde!

@marijke79 wrote:

waarschijnlijk omdat het al 24 uur lang niet koud genoeg gekoelt is.



99% van de mensen zou er nog blij mee zijn, maar van de hygiene regels mag het niet denk ik. Idd vreselijk zonde!




Maar als de verwarming het niet doet dan is het in de winkel toch sowieso koud :angel:



Snap wat je zegt maar ik vind het nog steeds echt onthutsend…

volgens de H.A.C.C.P regels mag het niet warmer zijn dan 7graden, komt de tempratuur erboven dan moet alles helaas gekiept worden.

Het is zonde ,maar dat zijn nou eenmaal de regels volgens de keuringsdienst

ok ok…



In de zomer had ik het nog wel iets kunnen begrijpen maar het is herfst en koud…



Zijn er geen regels voor zomer- en wintertijd?

Producten mogen niet zomaar weggegeven worden…



Er zijn regels voor, maar ik werk niet in een supermarkt…



Vroeger had ik een bijbaantje bij een bakkerij in een supermarkt en als er brood, gebak ed over was, mocht dat niet mee naar huis maar moest het hup, de container in…

@miekske wrote:



Vroeger had ik een bijbaantje bij een bakkerij in een supermarkt en als er brood, gebak ed over was, mocht dat niet mee naar huis maar moest het hup, de container in…




Maar dat is toch echt van de gekke…



Dat jijzelf gebak en brood van dezelfde dag niet mee mag nemen…

Ik vind het echt belachelijk dat het dan maar weggegooid wordt…



Dat zuivelverhaal snap ik dan meer, maar jouw verhaal… :eh:



Ik heb zelf in een broodfabriek gewerkt en daar nam ik elke dag gewoon brood mee hoor…

Ja, raar he… Maar de eigenaar handelde strikt volgens regelgeving… Maar hoe en wat weet ik dus niet…



Het was echt zonde ja…We hebben zelfs een keer uit beldadigheid een taartgevecht gehouden…

@miekske wrote:

Producten mogen niet zomaar weggegeven worden…



Er zijn regels voor, maar ik werk niet in een supermarkt…



Vroeger had ik een bijbaantje bij een bakkerij in een supermarkt en als er brood, gebak ed over was, mocht dat niet mee naar huis maar moest het hup, de container in…




Ik heb een paar jaar terug in een groentenwinkel gewerkt en daar ging echt alles wat niet meer verkocht kon worden mee naar huis hoor. Als het nog eetbaar waarom zou je het dan weg gooien :think:

Kan ik mij voorstellen…



Maar weet je wat ik eigenlijk het ergste van dit alles vind, dat er blijkbaar elke dag overal verschrikkelijk veel eten wordt weggegooid…



Terwijl er zoveel mensen zijn die daar dolgelukkig van worden…

Ik ben bang dat je niet eens wilt weten hoeveel eten er weggegooid wordt… Als ik over dat soort dingen na ga denken loop ik vast…

Niet eens alleen eten. Mijn vriend heeft bij een parketboer gewerkt en als er dan een schadevloer was (brand of waterschade) moest heel de vloer weg, zelfs als er een aantal vierkante meters gewoon nog perfect was.

Jullie raden dus al wat er bij ons op de bovenverdieping gratis is neergelegd :mrgreen:

Ik heb ooit bij het ministerie gewerkt in de kantine en als daar het warme eten langer dan een uur stond werd het weggegooit. Wij hadden altijd na de lunch zelf lunchpauze maar nooit warm eten omdat het al meer dan een uur stond.

ik heb bij de mac gewerkt… en ook daar die regel hoor… open zakken sla, die gekoeld werden bewaard, mochten niet de volgende dag nog gebruikt, zo ook kaas, saus en dergelijke… om maar te zwijgen over broodjes die al klaar waren… de hoeveelheden die daar verspild werden :shock:



Maar ik vind wel dat je gelijk hebt… Ze hadden het , voor de mensen die het wilden, of meteen zouden consumeren gewoon weg kunnen geven, of tegen kleine vergoeding kunnen laten ophalen… daklozen er blij mee maken oid…

@miekske wrote:

Producten mogen niet zomaar weggegeven worden…



Er zijn regels voor, maar ik werk niet in een supermarkt…



Vroeger had ik een bijbaantje bij een bakkerij in een supermarkt en als er brood, gebak ed over was, mocht dat niet mee naar huis maar moest het hup, de container in…




Euh, niet helemaal waar hoor… onze supermarkt heeft de afgelopen weken toch echt dingen weggegeven. Vond het een superactie! Bij het afrekenen werd gewoon door de kassiere gezegd dat we nog even in de bak mochten graaien voor een gevulde speculaas en chocolade letter.

Ook al een keer met tapas schotels en dergelijke.



Vind het een stuk sympatieker dan weggooien en ook een leuke actie voor de klanten :thumbup:

PS: Denk wel dat er een verschil is in verse waren en verpakte waren… :think: