Strooien.

Nou ik vind hier in gemeente Venray wel vaak dat er slecht gestrooid wordt!

Als ik bijvoorbeeld van me werk af kom is overal de weg schoon-gestrooid behalve gemeente Venray :shifty:

Ben het ondertussen gewend, maar kan behoorlijk link zijn!

Als je van een “schone” weg in 1x een spekgladde weg op rijd, en je hebt dat niet in de gaten (of rijdt toch te hard e.d.).



Och ja ben onderhand bijna een ervaringsdeskundige met dit weer om auto te rijden :mrgreen:

Alleen je bent ook zo afhankelijk van andere mensen in het verkeer, dat vind ik echt rot! Rij je zelf voorzichtig en dan gaan andere automobilisten allerlei dingen uithalen om in te kunnen halen (terwijl er op de linkerbaan van een dubbele baan dan vaker niet gestrooid is).



Och ja was het strooien allemaal maar zo makkelijk!

Even op standje strooien zetten of zo, en dan poef alles schoon oppe de weg en alles daar om heen!



Maar ja daar in tegen vind ik persoonlijk wel dat mensen makkelijk zijn geworden!

Een beetje zelf opruimen/strooien in de straat doen veel mensen niet!

Als mensen gewoon voor hun eigen plaats ook een beetje zouden opruimen, en iedereen dat dan deed nou dan had je ook vele schonere straten!

@Cin. wrote:

Een beetje zelf opruimen/strooien in de straat doen veel mensen niet!

Als mensen gewoon voor hun eigen plaats ook een beetje zouden opruimen, en iedereen dat dan deed nou dan had je ook vele schonere straten!




Vind het fijn als de straten vrij zijn, maar baal er juist van als iedereen de stoep compleet schoon maakt. Onze buren laten een sleestrook liggen, maar ken ze ook die echt de heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele stoep schoon gaan maken en dan is er dus echt geen sleepret meer te beleven.



Maar voor TO: super dat de straat is opgenomen in de route :thumbup:

Hier duurde het dagen eer er een strooi wagen kwam en hier komt zelfs bestemmingsverkeer voor gall&gall /ah/ etos/ verhage / bakker/ bloemist/ apotheel etc er zaten zelfs vrachtwagens vast .



De jongens die meestal voor overlast zorgen, die probeerde de vrachtwagen chauffeur te helpen en de politie… die stonden met hun handen in hun zakken, later kwam er een sleepwagen die hem losgekregen heeft, eindelijk is er toen een schuiver gekomen zeg pffffffff.



En qua stoep, hier hebben we van die bakken met zout erin, die kun je zo pakken :thumbup:

mat die heftige sneeuwval was er niet tegenop te strooien, hier hielpen de buren elkaar om weg te kunnen :mrgreen: :thumbup:





En nu maar open dat de ijzel en sneeuw weggaan,moet vannacht nog werken :?

@mamaMarije wrote:

@Cin. wrote:
Een beetje zelf opruimen/strooien in de straat doen veel mensen niet!

Als mensen gewoon voor hun eigen plaats ook een beetje zouden opruimen, en iedereen dat dan deed nou dan had je ook vele schonere straten!




Vind het fijn als de straten vrij zijn, maar baal er juist van als iedereen de stoep compleet schoon maakt. Onze buren laten een sleestrook liggen, maar ken ze ook die echt de heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele stoep schoon gaan maken en dan is er dus echt geen sleepret meer te beleven.




Ja oke, maar dan heb ik zoiets vanne: Liever een schone straat en zo (vooral als je kijkt naar oudere mensen, mensen die niet goed ter been zijn, gehandicapten, uhm zwangeren sommige :oops: ) dan een viezere straat waar kids op de slee kunnen.

Dan denk ik, rij dan naar het bos of zo :shifty:

(maar dat is hier in de buurt, dus daarom denk ik er dan een stuk makkelijker over!).

Ook een stukje “park” en zo hiero tegenover de straat dus daarom denk ik er misschien wel zo over hoor!

@melanie wrote:

En nu maar open dat de ijzel en sneeuw weggaan,moet vannacht nog werken :?




Ik vanmiddag!

Succes met autorijden, enne wel uitkijken he! :thumbup:

@Cin. wrote:

@melanie wrote:
En nu maar open dat de ijzel en sneeuw weggaan,moet vannacht nog werken :?




Ik vanmiddag!

Succes met autorijden, enne wel uitkijken he! :thumbup:




Altijd :angel: jij ook he :wink: :thumbup: :pray:

Ik vind het toch listig, gisteren op de grote weg in de bocht zag ikhet zelfs glimmen :? ik was +/- 10 min later dan normaal op het werk, maakt niet uit ben altijd te vroeg :wink: :angel:

Is het ook hoor! Zie altijd veel auto’s langs de kant van de weg omdat ze te hard hebben gereden en zo de weg af zijn geraakt!

Veel mensen zijn te overmoedig soms!

Ik niet, ik ben met dit weer echt een zeikerd :oops: :mrgreen:



Och ja liever te laat op het werk, dan helemaal niet aankomen!!!

@Cin. wrote:

@mamaMarije wrote:
@Cin. wrote:
Een beetje zelf opruimen/strooien in de straat doen veel mensen niet!

Als mensen gewoon voor hun eigen plaats ook een beetje zouden opruimen, en iedereen dat dan deed nou dan had je ook vele schonere straten!




Vind het fijn als de straten vrij zijn, maar baal er juist van als iedereen de stoep compleet schoon maakt. Onze buren laten een sleestrook liggen, maar ken ze ook die echt de heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele stoep schoon gaan maken en dan is er dus echt geen sleepret meer te beleven.




Ja oke, maar dan heb ik zoiets vanne: Liever een schone straat en zo (vooral als je kijkt naar oudere mensen, mensen die niet goed ter been zijn, gehandicapten, uhm zwangeren sommige :oops: ) dan een viezere straat waar kids op de slee kunnen.

Dan denk ik, rij dan naar het bos of zo :shifty:

(maar dat is hier in de buurt, dus daarom denk ik er dan een stuk makkelijker over!).

Ook een stukje “park” en zo hiero tegenover de straat dus daarom denk ik er misschien wel zo over hoor!




Ik zeg dus ook: straten vrij, maar waarom geen strook op de STOEP laten liggen voor het slee gebeuren?

Want ik kan hier in de wijk dus nergens helemaal met de slee komen… en onze jongste staat nog niet, laat staan dat hij zelf kan lopen terwijl ik de slee over een sneeuwloos stuk til. Ik moest laatst op een stuk van 500 meter de slee bijna 300 meter tillen… tja de oudste heren wilden wel ook graag van de berg af en daar bij de berg kan ik niks met de wandelwagen… dus helft van de stoep goed vrij om te lopen voor mensen die minder mobiel zijn en de andere helft van de stoep lekker de sneeuw laten liggen?!



(en hier dus geen bos of park in de buurt waar we even lekker kunnen gaan sleeen… dan moet ik eerst een stuk met de auto of lopend, maar ja dat wil weer niet met die slee omdat de stoepen schoner dan schoon zijn :wink: )

@mamaMarije wrote:

@Cin. wrote:
@mamaMarije wrote:
@Cin. wrote:
Een beetje zelf opruimen/strooien in de straat doen veel mensen niet!

Als mensen gewoon voor hun eigen plaats ook een beetje zouden opruimen, en iedereen dat dan deed nou dan had je ook vele schonere straten!




Vind het fijn als de straten vrij zijn, maar baal er juist van als iedereen de stoep compleet schoon maakt. Onze buren laten een sleestrook liggen, maar ken ze ook die echt de heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeele stoep schoon gaan maken en dan is er dus echt geen sleepret meer te beleven.




Ja oke, maar dan heb ik zoiets vanne: Liever een schone straat en zo (vooral als je kijkt naar oudere mensen, mensen die niet goed ter been zijn, gehandicapten, uhm zwangeren sommige :oops: ) dan een viezere straat waar kids op de slee kunnen.

Dan denk ik, rij dan naar het bos of zo :shifty:

(maar dat is hier in de buurt, dus daarom denk ik er dan een stuk makkelijker over!).

Ook een stukje “park” en zo hiero tegenover de straat dus daarom denk ik er misschien wel zo over hoor!




Ik zeg dus ook: straten vrij, maar waarom geen strook op de STOEP laten liggen voor het slee gebeuren?

Want ik kan hier in de wijk dus nergens helemaal met de slee komen… en onze jongste staat nog niet, laat staan dat hij zelf kan lopen terwijl ik de slee over een sneeuwloos stuk til. Ik moest laatst op een stuk van 500 meter de slee bijna 300 meter tillen… tja de oudste heren wilden wel ook graag van de berg af en daar bij de berg kan ik niks met de wandelwagen… dus helft van de stoep goed vrij om te lopen voor mensen die minder mobiel zijn en de andere helft van de stoep lekker de sneeuw laten liggen?!



(en hier dus geen bos of park in de buurt waar we even lekker kunnen gaan sleeen… dan moet ik eerst een stuk met de auto of lopend, maar ja dat wil weer niet met die slee omdat de stoepen schoner dan schoon zijn :wink: )




Haha ja wij hebben hier dan niet echt stoep zoals stoep bedoeld is :wink:

Is op dezelfde hoogte als de weg zou ik maar zeggen, alleen ander kleurtje steen.

De stoep mag van mij indd gewoon lekker besneeuwd blijven als de weg helemaal schoon is! Maar dan moeten automobilisten wel rekening mee houden, met het feit dat sommige mensen op de weg lopen ipv op de stoep.

Hahaha volgens mij is het nooit echt helemaal :thumbup:



Denk ook dat het ligt in wat voor wijk je woont, en waar je bij in de buurt woont!

Hier zijn in de wijk juist alle fietspaden ook gestrooid. De doorgaande fietspaden dan. En de doorgaande wegen.



Vind het idd ook vreemd dat ze bij die oudere mensen niet wat meer strooien. Die zijn vaak al zo beperkt in waar ze heen kunnen gaan. Zou gewoon mailen, als je dat netjes doet breng je ze misschien nog op ideeën.