strippen?

Hallo,

Ben op het moment 40+2 dagen zwanger en heb het helemaal gehad kan bijna niks zelf meer heb erg last van mijn bekken en rug en heb en dochtertje van 15 maanden rond kruipen vind het nu erg zwaar worden en vroeg me af of iemand mij kan vertellen wanneer de verloskundige doen strippen en wat het precies inhoud. Heb hier geen ervaring mee, hoor het graag.

Groeten Robin :cry:

Zelf geen ervaring maar vond dit via google:

Als je bijna 2 weken overtijd bent, of je bent uitgeteld en hebt veel last van voorweeën, dan kan het soms helpen om te strippen.

Om te strippen moet de verloskundige een inwendig onderzoek doen en voelen of de baarmoedermond al iets open staat. Vaak heb je aan het eind van de zwangerschap al iets ontsluiting. Als de baarmoedermond al aan het verweken en verstrijken is en er is 1 cm ontsluiting, dan kan de verloskundige met een vinger de baarmoedermond ingaan en de vliezen losmaken van de wand van de baarmoeder. De vliezen worden alleen losgemaakt van de wand, ze worden dus niet kapot gemaakt! Door dit losmaken wordt de baarmoeder geprikkeld en komt er oxytocine vrij, net voldoende om je lichaam aan te zetten tot de bevalling.

Let op: strippen is geen garantie dat je gaat bevallen, het is een poging om je ‘op gang te helpen’. Heel vaak veroorzaakt het strippen alleen meer voorweeën en zet de bevalling nog niet door. Maar het is het proberen waard.

Tip: Na het strippen heb je vaak wat bloedverlies, neem voor de zekerheid een maandverband mee als je na de 41e week op controle gaat.

bron

Ik begreep dat het heel erg van je vk afhangt of en wanneer ze het doet. Bespreek het met haar(/hem) zou ik zeggen.

Sterkte :hug:

Hoi

Ik ben gestript met 41 weken, tis iid zoals hierboven vermeld. Het voelde voor mij aan als wroeten :oops: . Niet echt heel prettig maar ook niet dramatisch. Diezelfde avond wel mn slijmprop verloren maar uiteindelijk pas 5 dagen later bevallen.

Hai,

Ik zou het je VK gewoon ff vragen of ze wil kijken of ze wat kan doen.

Dat heb ik vandaag ook gedaan en bij mij wilde ze strippen als het mogelijk was alleen ging dat niet omdat ze niet eens bij mn baarmoedermond kon komen… volgende week een nieuwe poging voor mij dus.

Maar vragen kan dus altijd en het zal inderdaad aan je VK liggen of ze t doet of niet.

Succes,

Puma

ik ben gestript met 41+3 maar met 42 weken ingeleid want heeft niks uitgehaald.

mijn vk wilde niet strippen eerst… omdat het een groot kindje was had ze liever dat het vanzelf op gang kwam… maar dat zal per vk verschillend zijn.

was ook best pijnlijk trouwens… maar dat was goed zijn de gyn… dan hielp het goed… :eh: maar je moet inderdaad al wel wat onsluiting hebben geloof ik om te kunnen strippen…

succes met de laatste loodjes

Ik ben gestript met 41+3… en toen begon het…

dacht ik dus… Erg krampen gehad maar na 4 uur helse pijn was het gewoon over. Uiteindelijk ingeleid bij 41+6…

Bij ons willen ze overigens pas strippen als je al 1 of 2 cm ontsluiting hebt anders niet. Maar resultaat was dus een hoop gerommel en nog geen baby. Het strippen op zich vond ik ook niet echt prettig ofzo… wat een gewroet!!! Ik zou het in de toekomst (dat gaat nooit gebeuren maar stel dat…) ook nooit meer laten doen!

Succes hoor!

gr

muts

Bij ons willen ze overigens pas strippen als je al 1 of 2 cm ontsluiting hebt anders niet. Maar resultaat was dus een hoop gerommel en nog geen baby. Het strippen op zich vond ik ook niet echt prettig ofzo... wat een gewroet!!!! Ik zou het in de toekomst (dat gaat nooit gebeuren maar stel dat...) ook nooit meer laten doen!

Lijkt me zwaaaaaaaaaaaaaar vermoeiend.......nog meer voorweeen en geen resultaat.
Mijn strip-afspraak staat voor volgende week dinsdag,dus ik heb nog een weekje...
Maar Joas kwam ook met 5 dagen overtijd,dus alles kan nog.

Wel heb ik al een week gerommel en gisteren zelf 11 uur lang aaneengesloten harde buiken,voorweeen en gerommel...wat ineens ophield...
Als ik door strippen weer een dag gerommel moet doorstaan zonder resultaat,dan zie ik tegen dat strippen op.....
Liever nog een paar dagen moe van alles,dan moe van "valse starten"....dat is pas slopend.....
Ook voor mn man...die was hoogst verbaasd dat ik vannacht in slaap was gedonderd terwijl ik had gezegd dat hij rond 2 uur weer even moest kijken hoever ik was om te gaan bellen....hihi...hij stond al in de startblokken.....en ik lag ineens te snurken...

Maar hou moed dames! Een bevalling kan echt spontaan beginnen....misschien zelfs over 5 minuten al. Stress niet teveel over wat nog kan gebeuren.....alles is nog mogelijk!