Ben vandaag om 13uur gestript en ben nu toch wel heel erg nieuwschierig of het wat uit gaat halen.
Daarom mijn vraag bij wie heeft het gewerkt en bij wie niet???
Hoi,
Landelijk onderzoek waar diverse praktijken aan mee hebben gewerkt heeft uitgewezen dat de kans dat het voor de 41 weken een bevalling opwekt vrij klein is.(maar ja, bestaat natuurlijk altijd kans dat je tot de weinigen behoort)
Na 41 weken heeft het aantoonbaar meer effect.
Zelf ben ik met 40+5 gestript, geen resultaat.
Met 41+2 opnieuw, en s’nacht begon de bevalling. Binnen 3,5 uur was onze knul er al :inlove: Had geen voortekenen na het strippen, dus dat wil niet zeggen dat het niet gewerkt heeft.
ALs strippen na 24 uur nog geen weeën tot resultaat heeft, heeft het niet gewerkt.
Ik :thumbup: voor je dat de kleine snel besluit dat het tijd is
Groetjes Natascha.
hoi
ik ben met precies 41 wkn gestript maar bij mij heeft het niet geholpen, beebs kwam pas 5 dagen later :lol: .
hoi
ik ben met precies 41 wkn gestript maar bij mij heeft het niet geholpen, beebs kwam pas 5 dagen later :lol: .
Mijn VK wilde niet strippen!! :wall: Ik mocht tot 42 weken doorlopen. Als antwoord op het niet willen strippen…ik wil niets gaan irriteren en eventueel hoger gaan duwer. Nou ik wilde dat hij wel wat irriteerde en de kleine man naar beneden zou gaan :wall:
Mijn vk’s zijn ook niet dol op strippen. Maar voor inwendig onderzoekje om te kijken hoe of wat doen ze niet moeilijk. Hun mening is dat je door te strippen ook grotere kans heb op een pijnlijkere bevalling omdat je dingen in werking kan zetten die er misschien nog niet klaar voor zijn. Ze doen het dan ook alleen als ze denken dat het echt dat laatste zetje kangeven (lees: bmm al helemala verweekt en beginnende ontsluiting)
Hier op woensdagmorgen 09.00 gestript en Thije is geboren vrijdagmorgen 02.31
Ik kreeg er wel steeds weeig gevoel van om de tien minuten,maar niks zette echt door. Tot die donderdagnacht,maar of dat nu van het strippen kwam???
Ik zou het in ieder geval nooooooooooooooooit weer doen dat strippen,ik vond het zo lomp en erg zeer doen!!!
Maar das weer een ander verhaal.
Succes in ieder geval en hoop dat het bij jou in ieder geval positief uitwijst!~Misschien kunnen we je morgen al wel feliciteren??
@Esther83 wrote:
Mijn vk’s zijn ook niet dol op strippen. Maar voor inwendig onderzoekje om te kijken hoe of wat doen ze niet moeilijk. Hun mening is dat je door te strippen ook grotere kans heb op een pijnlijkere bevalling omdat je dingen in werking kan zetten die er misschien nog niet klaar voor zijn. Ze doen het dan ook alleen als ze denken dat het echt dat laatste zetje kangeven (lees: bmm al helemala verweekt en beginnende ontsluiting)
Misschien wel dezelfde VK! Klinkt erg herkenbaar
@diddle wrote:
@Esther83 wrote:Mijn vk’s zijn ook niet dol op strippen. Maar voor inwendig onderzoekje om te kijken hoe of wat doen ze niet moeilijk. Hun mening is dat je door te strippen ook grotere kans heb op een pijnlijkere bevalling omdat je dingen in werking kan zetten die er misschien nog niet klaar voor zijn. Ze doen het dan ook alleen als ze denken dat het echt dat laatste zetje kangeven (lees: bmm al helemala verweekt en beginnende ontsluiting)
hier ok hetzelfde haast. Ze doen het met 41 en 3 dagen,niet eerder,.
Toen ik gestript ben had ik 3 cm ontsluiting,dus toen kon het mooi werd gezegd.
Doordat mijn baarmoedermond al open stond kon ze gaan strippen maar lees nu veel dat het pas met 41weken werkt :think:
Maar aan de andere kant doen ze het toch niet zomaar.
Het was idd geen lekker gevoel maar als het helpt ben ik allang blij we zullen zien.
Heb tot nu toe wel al wat meer harde buiken gehad maar verder nog niks we wachten dus maar lekker af.
bij mij werkte het strippen meteen ik had 2 cm ontsluiting en 2 uurtjes er na had ik 6 cm ont’’ en ik kreeg zowat meteen na het strippen de weeen een stuk heviger en sneller meid ik ga voor je duimen :thumbup: :thumbup: :thumbup: :-*
Bij mij heeft het strippen niet gewerkt… hoewel…
Ik ben om 12.00 uur gestript (niet fijn) met 41 weken en de hele dag gebeurde er niets.
De dag erna zijn mijn vliezen gebroken om 12.00 uur.
Sterkte!
Spannend Mirjam!! hoe is het vannacht gegaan?
Heb vanmorgen vroeg wat lichte weeen gehad maar heb het idee dat die alweer aan het afnemen zijn.
Heb er zelf niet zo veel vertrouwen meer in maar je weet maar nooit he.
Ik ben bij 42 weken gestript,ondanks dat mijn bmm nog niet verstreken was en er nog geen 1 cm ontsluiting was. Dat was 's morgens om 10.00 uur en 's avonds om 18.00 uur begonnen de weeen. De volgende ochtend om 6.30 is Thijs geboren :inlove: Dus hier heeft het zeker gewerkt!!!
Succes!!!
Groetjes Heidi
Ik ben met 39 weken gestript, had niet geholpen. Met 39+1 weer, had ik wel 2 cm ontsluiting en met 39+3 is Juul geboren… Of het strippen echt heeft geholpen weet ik niet…
@diddle wrote:
@Esther83 wrote:Mijn vk’s zijn ook niet dol op strippen. Maar voor inwendig onderzoekje om te kijken hoe of wat doen ze niet moeilijk. Hun mening is dat je door te strippen ook grotere kans heb op een pijnlijkere bevalling omdat je dingen in werking kan zetten die er misschien nog niet klaar voor zijn. Ze doen het dan ook alleen als ze denken dat het echt dat laatste zetje kangeven (lees: bmm al helemala verweekt en beginnende ontsluiting)
Als je uit Rotterdam komt is de kans al wat groter dat het dezelfde is

Sommige vk’s doen het wat eerder omdat ze het een kans willen geven of (heel lullig) om de moeder een beetje gerust te stellen. Een beetje (valse) hoop geven kan geruststellen werken voor de a.s moeder omdat ze dan het idee heeft dat er iets gebeurd of aan gedaan word…
Heidi, als je bij 42 weken gestript word is de kans sowieso heel groot dat de bevalling begint. Of dat nou door strippen komt of doordat je al 42 weken bent :oops:
Heidi, als je bij 42 weken gestript word is de kans sowieso heel groot dat de bevalling begint. Of dat nou door strippen komt of doordat je al 42 weken bent
Misschien wel, maar de gyn zei tegen ons dat de kans heel klein was dat je door strippen de weeen opwekt ook al ben je 42 weken. Hij zag de meer waarde er niet van. :think: Gelukkig heeft ie bij ons ongelijk gehad en anders werd ik de volgende dag toch ingeleid, want volgens mij zat er dus echt absoluut geen enkele beweging in (en de gyn beaamde dat) :wink:
Groetjes Heidi
hier gestript bij 41+3, inderdaad ook al met ontsluiting anders zou de gyn er niet aan beginnen. Helaas vier uur erg veel pijn/weeën gehad maar geen beeb. Die kwam pas na 41+6 toen ze mijn vliezen hebben gebroken
succes! gr
muts
@mirjamB wrote:
Heb vanmorgen vroeg wat lichte weeen gehad maar heb het idee dat die alweer aan het afnemen zijn.
Heb er zelf niet zo veel vertrouwen meer in maar je weet maar nooit he.
hoe gaat het met jullie :inlove: