Strippen als de baby niet is ingedaald

Over een paar dagen ben ik 40 weken zwanger.

Nu is het beleid bij de vk dat ze vanaf 40 weken, als het kan en de as moeder wil het, proberen te strippen.

Nu lag ons kindje afgelopen week nog niet ingedaald maar op mijn schaambeen.

Weet iemand of je gestript kan worden (ga er ff vanuit dat er al wel iets ontsluiting is) als de baby nog niet ingedaald is?

Ik denk dat ze er bij de derde niet zo moeilijk over doen, aangezien het dan wel vaker voorkomt dat het kindje nog niet is ingedaald.

Bij mij was hij ook nog niet ingedaald. Dat maakt echt niks uit hoor. Als je maar iets ontsluiting hebt.

Hier maakte het bij de tweede niets uit. Hij lag enkel met zijn hoofdje beweeglijk in mn bekken ingang.

Het gaat erom of de boel verweekt is en er al iets ontsluiting is zodat ze bij de vliezen kunnen.

De kleine daalt vanzelf in tijdens de weeën.



Heel veel succes met de laatste loodjes.

Pfff, gelukkig, ik ben nu toch enogszins gerustgesteld.

De vk liet afgelopen week namelijk doorschemeren dat ze toen nog niet kon strippen omdat de kleine echt nog te hoog lag.

en ze moeten ook bij de baarmoedermond kunnen komen. Want toen ik bij onze 2de 40 weken was, kon toen haast niks meer, hebben ze het geprobeert. Maar ze konden er nog niet bij…

@3ewonder, is de bevalling toen spontaan begonnen of ben je uiteindelijk ingeleid?

bij mij konden ze niet goed strippen bij de 2e omdat hij niet was ingedaald…