Strip niet afgemaakt, wanneer ben ik overtijd?

Ik vraag me af wanneer ik overtijd ben, of niet.

Het zit namelijk zo (ben bang dat het een lang verhaal gaat worden).
Ik begon altijd met een nieuwe strip van de pil op vrijdag. 3 weken later op donderdag slikte ik dus de laatste pil van de strip. Vrijdag en zaterdag was er nooit iets aan de hand en op zondag werd ik altijd ongesteld tm woensdag/donderdag.
De laatste keer begon ik op vrijdag de pil weer te slikken, heb hem ook zaterdag geslikt. Zondag sex gehad en ben zondag en maandag de pil vergeten. Ik slik hem altijd 's ochtends en kwam er maandag avond achter dat ik die van zondag 1,5 dag te laat heb ingenomen, en die van maandag meer dan 12 uur te laat. Maandag avond heb ik beide pillen geslikt, dinsdag ochten en woensdag ochtend heb ik ook de pil geslikt. Woensdag heb ik contact gehad met mijn huisarts die zei dat ik het beste kon stoppen met de pil en mijn cyclus af moest wachten.
Ik had woensdag dus de laatste pil geslikt. Vervolgens werd ik zaterdag tm dinsdag ongesteld, in het begin zag het er anders uit dan normaal, maar na ± 1 dag zag het er gewoon uit.
Ik ben nu 2 weken verder en als ik de pil zou slikken, zou ik vandaag mijn laatste pil hebben gehad.
Waneer kan ik mijn ongesteldheid verwachten? of niet, als ik zwanger ben?
Ongesteldheid door de pil is geen echte ongestelheid en omdat ik 2x vlak achter elkaar ongesteld ben geweest, weet ik het niet meer.

De laatste paar dagen ben ik vaak moe, maar had daar gister niet zo’n last van. Ook heb ik aan het eind van de middag een beetje buikpijn (maag) en voel ik me een klein beetje misselijk. Ook voel ik mijn buik daar waar mijn baarmoeder zit. Ik krijg de laatste paar dagen ook vaak aan het eind van de middag een beetje hoofdpijn.
Ik weet niet in hoeverre ik dit moet zien als symptomen van een zwangerschap, of dat er misschien iets anders aan de hand is, of dat er niks aan de hand is en dat ik me dat inbeeld, omdat ik het wel leuk zou vinden als ik zwanger ben.

Nou, dit was een heel verhaal, wie weet hier raad mee?

Groeten
Karin

Heej Karin,

Lastig he die onzekerheid!! Word er ook wel eens gek van hoor! Dus ik snap wat je doorgaat!

Het enige wat ik je echt kan aanraden…gooi er eens een zwangerschapstest tegen aan, dan weet je al vaak wat meer! Is deze negatief en je vertrouwd het na een tijdje nog niet, dan zou ik even contact opnemen met je huisarts!

Verder wat die zwangerschapssymptomen betreft…het kan dus zo zijn, maar maak je zelf daar ook niet gek mee, want je lichaam kan je goed voor de gek houden!!! (spreek uit ervaring! :-/)

Heej heel veel succes en ik hoor het graag van je wat je gaat doen!!

Groetjes Elmo

Ik zit er aan te denken om zaterdag een test te kopen, zolang ik nog niet ongesteld ben. Ik ben zondag een jaar getrouwd en het lijkt me wel leuk als ik dan een test doe waar uit blijkt dat ik zwanger ben. Maar het kan altijd zijn dat ik niet zwanger ben en wat dat betreft zou ik het testen nog wel een week uit willen stellen.

ps. Hoe kom ik aan zo’n leuk metertje dat aangeeft hoever je in je cyclus zit, of hoe lang je zwanger bent?

Hi,

Klik op de banner bovenin, met de baby. Dan kom je terug in de basispagina van KOK, klik dan op hebbedingetjes.

Daar staat precies beschreven hoe je die tijdsbalkjes kunt instellen.

groetjes,
bloemeke.

Hoi Karin,

Allereerst hoort deze vraag bij “zwanger worden”, maar de modies zullen hem wel daarheen verplaatsen ;).

Je hebt dus 2x een pil vergeten en alsnog ingenomen en bent daarna gestopt met de pil? De kans dat je zwanger bent lijkt me heel klein hoor, maar goed is natuurlijk aanwezig. Er zou dus net toen jij de pil vergat en onbeschermd sex had een eisprong geweest moeten zijn… en je hebt later die week ook nog een ontrekkingsbloeding gehad. Als je midden in de strip stopt is dat meestal even lastig voor je regelmatig bent. Wacht het gewoon rustig af en als je zeg maar meer dan een maand (of 5 weken) na je laaste ontrekkingsbloeding nog niet ongesteld bent dan zou je voor de zekerheid kunnen testen. Als het negatief is… weer geduld hebben tot het vanzelf op gang komt. De kwaaltjes die je hebt kunnen heel goed door het stoppen met de pil komen, je lichaam moet daar heel erg aan wennen en je hormoonhuishouding weer op orde brengen.

Ga je straks weer met de pil beginnen of wil je graag zwanger worden?

Succes!

lieve frogger…

je hebt dus twee weken geleden je laatste pil-ongi gehad?? Dan kun je in principe er dus als eerste van uit gaan dat je over twee weken je ongi kunt verwachten… zeker omdat je na je pil-foutjes nog een onttrekkingsbloeding hebt gehad, lijkt het me stug dat je nu zwanger zou zijn… wat ik eerder denk is dat je rond je eisprong zit… dat kan ook soms zwangerschapachtige klachten veroorzaken…

eerlijk gezegd denk ik niet dat je nu al zwanger kan zijn, en zo wel… .dan kun je daar pas over twee weken iets meer zinnigs over zeggen…

succes met afwachten

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb dus na het vergeten van de pil contact op genomen met mijn huisarts. Ik had een assistente aan de telefoon gekregen die zei dat ik beter kon stoppen, want als ik door zou gaan, dan is het nog mogelijk dat ik ‘ongesteld’ wordt, ivm onttrekkingsbloedingen die ontstaan door de pil, en niet doordat ik niet zwanger ben zoals gebeurt als je geen pil slikt.
Onttrekkingsbloeding stuit dus niet uit dat ik niet zwanger ben.
De assistente zei dus dat ik moet afwachten of ik ongesteld wordt of niet, waarbij ik het idee had dat ze mijn onttrekkingsbloeding, van de kleine week dat ik de pil heb geslikt, niet mee rekende in mijn cyclus, maar jullie denken dus dat ik hem wel mee moet nemen?
Eigelijk vond ik die assistente niet heel goed informerend. Ik weet dat als men stopt met de pil, en 28 dagen later niet ongesteld wordt, dat het kan komen doordat je lichaam tijd nodig heeft om weer z’n ritme te vinden. Dit heeft de assistente niet aan mij verteld, terwijl ik wel vind dat ze dat had moeten vertellen. Als ik dat niet had geweten, en ik blijk niet ongesteld te worden, en de test blijkt ook negatief te zijn, dan zou ik dus niet weten wat er met me aan de hand zou zijn. (Ik hoop dat het allemaal nog een beetje te volgens is).
Ik begon er zelf over, en ze kon bevestigen dat het misschien wel even kan duren voor mijn lichaam weer z’n ritme heeft gevonden.

Ik kan me niet herinneren dat ik ooit iets gemerkt heb van mijn eisprong, dus dan zijn zulke verschijnselen nieuw voor mij. Ik zou dan eerder verwachten dat mijn lichaam bezig is mijn hormoonhuishouding op orde te brengen zoals maja zegt, dan dat het komt door de eisprong.

2 weken wachten!!! dat duurt nog wel even. Als ik zwanger zou zijn, zou ik het nu wel willen weten, zodat ik niet onnodig geen alcohol drink, en foliumzuur slik (ik had ergens gelezen dat als je niet zeker weet of je zwanger bent, dat je je beter wel zo kan gedragen, dat is opzich wel logisch).
Ik heb ook gelezen dat je vanaf 19 dagen voldoende hormonen in je bloed hebt zitten, zodat je een zwangerschapstest kan doen. Als dat klopt, dan hoef ik dus niet 2 weken te wachten met testen, als ik zwanger ben, dan zit ik nu in de 4e week.

Ik weet niet wat ik moet doen als ik ongesteld wordt. Opzich wil ik wel zwanger worden, maar aan de andere kant mag het ook nog wel even duren. Ik ben bijna klaar (nog een maand) met mijn studie, en denk dat ik makkelijker een baan kan vinden als ik niet zwanger ben, dan dat ik wel zwanger ben. Dat is eigelijk mijn enige argument waarom ik er wel mee zou willen wachten.

Groetjes
Karin