Weet niet of het hier goed staat, maar is ivm met huishoudelijke taken en kinderen denk ik dan maar (anders maar verzetten)
Wie weet er de beste manier om strijkparelfiguurtjes te strijken? Ofwel doe ik het te warm, en smelten de parels stuk en ook het vormpje eronder :roll:
Ofwel doe ik het te zacht en lukt het niet :roll:
Hoe hard/zacht zet ik mijn strijkijzer en hoe lang strijk je op 1 plek? Duw je of juist niet?
thx voor de antwoordjes :-* , ook van M.ea
Ik haal eerst het water uit de strijkijzer en zet hem dan op stand 2 (3 is het warmst hier). Dan laat ik hem op temperatuur komen en leg een vel wit bakpapier over de strijkkralen.
Dan ga ik rustig met de strijkbout heen en weer en druk de strijbout een beetje aan totdat ik alle kralen goed door het bakpapier zie.
Ik strijk overigens ook regelmatig twee kanten, want ze spelen hier met de vormen en anders breken er vrij snel kralen af.
Strijkparels ken ik niet, maar heb wel heel veel ervaring met strijkkralen strijken Ik strijk de strijkkralen op de stand met 3 bolletjes en stoom uit. Ik leg er een stuk bakpapier overheen en ga zachtjes heen en weer met het strijkijzer en blijf dus niet staan en druk ook niet. Ik kijk af en toe eens onder het papiertje of ze al klaar zijn. Meestal ben ik na een paar minuten klaar.
Dank voor de tips, ik probeer ze uit
ik ken strijkkralen en van die parels
De kralen moet je strijken
De parels moet je bespuiten met water en dan een kwartiertje laten drogen :shifty:
Als Nederlandse die in België woont: Belgen noemen strijkkralen ‘strijkparels’.
idd :-*
Ik strijk ze gewoon op de hoogste stand (zonder stoom) met een stukje bakpapier tot ze net beginnen te smelten. Dan draai ik het om en haal het vormpje eraf, vouw het bakpapier er aan de andere kant ook overheen en strijk het ook nog zonder vormpje erin.
Ik heb namelijk ook een vormpje liggen met heel korte puntjes omdat ik iets te fanatiek aan het strijken was… :mrgreen:
@Cynthia wrote:
Ik heb namelijk ook een vormpje liggen met heel korte puntjes omdat ik iets te fanatiek aan het strijken was… :mrgreen:
:lol: :lol: :lol: ach en zo hebben wij een vormpje met de kralen eraan vast gesmolten… manlief had niet helemaal door wat de bedoeling was :wall:
Maar de tip om ook de achterkant van de kralen te strijken ga ik onthouden :thumbup:
@Jiska wrote:
@Cynthia wrote:Ik heb namelijk ook een vormpje liggen met heel korte puntjes omdat ik iets te fanatiek aan het strijken was… :mrgreen:
:lol: :lol: :lol: ach en zo hebben wij een vormpje met de kralen eraan vast gesmolten… manlief had niet helemaal door wat de bedoeling was :wall:
Maar de tip om ook de achterkant van de kralen te strijken ga ik onthouden :thumbup:
Wel lekker stevig! :mrgreen:
Dit kun je ook doen met strijkkralen, dat ga ik zeker een keer proberen! :thumbup:
http://eisforexplore.blogspot.com/2012/01/bead-bowls.html
@Cynthia wrote:
@Jiska wrote:@Cynthia wrote:Ik heb namelijk ook een vormpje liggen met heel korte puntjes omdat ik iets te fanatiek aan het strijken was… :mrgreen:
Wel lekker stevig! :mrgreen:
:lol: :lol: :lol: ja alleen zo zonde dat het haar favoriete vormpje was… :mrgreen:
@Cynthia wrote:
Dit kun je ook doen met strijkkralen, dat ga ik zeker een keer proberen! :thumbup:
http://eisforexplore.blogspot.com/2012/01/bead-bowls.html
:shock: wauw! Gaan we hier van het weekend ook eens proberen. Heb zo’n enorme pot vol van de Ikea staan en die raakt maar niet leeg… op deze manier gaat dat wat sneller :mrgreen: En als het nou werkt: er zijn ook glow in the dark kralen, en neon en met glitters… :mrgreen:
Bedankt voor alle tips
Ik heb sinds gister strijkkralen in huis en dus ook 3 vormpjes gestreken. Ik kijk steeds hoe ver ik ben met de kralen als ik ze strijk; totdat het gaatje bijna dicht is.
Wat wel iets is om dan op te letten: ik heb toevallig 2 merken strijkkralen, een goedkoop merk, die kralen zijn erg dun, vallen sneller om in het vormpje als je bezig bent ze erin te leggen en…doordat het gat groter is duurt het langer voor de kralen goed aan elkaar zitten.
De hama kralen zijn dikker, blijven goed om die pinnetjes op de vorm zitten en strijken makkelijker aan elkaar. Tis maar even een verschil wat me opviel