strijkkralen strijken hellllllpppppp....

Noud heeft gisteren echt heel lang zitten zwoegen op een zwarte piet van strijkkralen :inlove: (wat die goede man niet allemaal teweeg brengt), en uiteindelijk moest ik hem natuurlijk strijken. Maar hoe?? Ik heb duidelijk iets verkeerd gedaan, de ene helft was echt gesmolten maar andere onderdelen lieten meteen los :frowning: Mannetje natuurlijk helemaal verdrietig, ik heb hem beloofd om vandaag samen een nieuwe te maken… maar hoe voorkom ik dit drama nog een keer??? Ik heb er bakpapier tussen gedaan. Wie kan me helpen???

Hier ook een strijkkralen fanaat… maar we hebben ontdekt dat je het bij 1 merk kralen moet houden.

Meng je ze dan vallen de gaten erin want eigen merk hema mengt niet met hama of ikea of uberhaupt onderling.

Dus ik zeg nu, doe ons maar alleen hama kralen, die plakken het beste en die gaan eigelijk altijd goed.

bakpapier is prima, strijken op de katoenstand en regelmatig even gluren of ze al ver genoeg aan elkaar zitten.

Tegenwoordig gaat het hier prima, maar zodra ik iets van een eigen merk ertussen heb zitten, dan plakken die niet.

mmm, ik heb alleen ikea :think:

Zorgen dat de druk van je strijkbout gelijk is. Als je aan één kant ietsje harder ‘drukt’ worden die kralen warmer en dus eerder zacht. Dus heel gelijkmatig en voorzichtig strijken (bijna aaien :lol: )

En iid: kralen van één soort gebruiken :roll: Helaas ‘past’ het onderling niet op elkaar.

Succes, want het kan soms een kl*tewerkje zijn.

die plakken echt beroerd… dat is altijd een verrassing… oke… plakken ze vandaag wel of hebben we weer gatenkaas :shifty:

Ik zweer nu echt bij hama hoor… al die goedkope zooi komt er niet in… plakken doet het niet en mijn meid iedere keer weer teleurgesteld. :frowning:

wij hebben ikea kraaltjes op mijn werk maar gaat gewoon goed hoor.

Ik heb nog niet gehad dat er gaten in zitten of dat ze niet goed smelten. :think: en heb er al heel wat onder mijn strijkbout gehad :mrgreen:

wij strijken ook met bakpapier en ik doe heel rustig overal goed over heen strijken. Meestal kun je wel zien welke kraaltjes klaar zijn en welke niet. Je ziet ze gewoon smelten.

Op het werk, BSO, gebruiken we volgens mij meerdere merken door elkaar. Het strijken gaat altijd goed.Je moet ze gewoon lang genoeg strijken ik strijk door tot ik het witte zie van het figuurtje… (als je begrijpt wat ik bedoel…)

Ik strijk ze altijd eerst op het zetplaatje die ik op een vuurvaste snijplank leg.

Dan strijk ik eerst de bovenkant, zeg maar en dan leik ik hem op de kop op de snijplank.

Even af laten koelen en dan voorzichtig het zetplaatje eraf halen, bakpapier er weer over en dan de andere kant strijken.

Zo smelt hij aan beide kanten vast en blijft hij recht en stevig(er).

@wisje wrote:

Ik strijk ze altijd eerst op het zetplaatje die ik op een vuurvaste snijplank leg.

Dan strijk ik eerst de bovenkant, zeg maar en dan leik ik hem op de kop op de snijplank.

Even af laten koelen en dan voorzichtig het zetplaatje eraf halen, bakpapier er weer over en dan de andere kant strijken.

Ja, zo doe ik het dus ook. Dit werkt altijd top! :thumbup:

Oh, en de strijkbout niet te heet zetten. Liever wat langer strijken dan dat in ene alles gesmolten is.

hier ook altijd ruzie met de strijkkralen hoor :hand:

Gelukkig zijn ze er bij ons niet zo heel gek op , dus dat scheelt.

Ik kwam dit topic tegen door …je raad het al… ik nu toevallig tips zocht om die rot dingen het beste vast te krijgen :lol:

@wisje wrote:

idem! ik zet strijkijzer altijd wel heet :oops: soms issie wel een beetje erg plat :):):slight_smile: maar het laat in elk geval niet meer los!

Nou, daar moet je dus ook mee oppassen hoor :stuck_out_tongue: Ik kan me herinneren dat mn moeder een keer ons kralenplankje kapotgestreken had, die was zo lang aan het strijken dat ook de witte plastic puntjes plat waren geworden.

@Mouse! wrote:

Nou, daar moet je dus ook mee oppassen hoor :stuck_out_tongue: Ik kan me herinneren dat mn moeder een keer ons kralenplankje kapotgestreken had, die was zo lang aan het strijken dat ook de witte plastic puntjes plat waren geworden.

Dat is me vandaag 2 x gebeurd :o

Ik mik die kralen wel weg. Liever Lego hoor :lol:

Verschillende merken door elkaar gebruiken weet ik niets van. Hier n pot van de Zweedse meubelzaak. Ik strijk heet, blijven bewegen en niet te veel drukken. Dan smelten de pinnetjes van n plaatje krom en kun je die niet meer gebruiken. Blijven bewegen en ik strijk ook de achterkant. Meestal spoel ik t werkje direct af onder de koude kraan. Is ie meteen lekker stevig. Succes!

GEwoon net zo lang strijken tot je ziet dat het plakt. En beiderzijds strijken.