strijkijzer of strijkstoomsysteem?

mijn stijkijzertje is stuk dus tijd voor een nieuwe. Nu vraag ik me af, wat is het verschil tussen een gewoon (stoom)strijkijzer en een stoomsysteem (zo’n waterreservoir met zo’n ijzer erbovenop). Dat laatste is duurder zag ik al. Werkt het ook beter? iemand ervaring?

ik heb een stoomstijksysteem, en ik moet zeggen dat dat veel beter/snelle strijkt dan het strijkijzer dat ik daarvoor had.



de stoom perst al het ware de stof glad.

je moet er wel op letten dat een stroomstrijksysteem voldoende bar heeft, anders is het zonde van je geld (heb ik me laten vertellen)

ik had in lang vervlogen tijden een stoomstrijkijzer.

toen die de geest gaf, een stoomsysteem (met bak) gekocht…

ik was er tevreden over, maar nu niet om te zeggen: wauw ! neen, heus niet.

ook dit systeem gaf de geest (jaja ik strijk nogal veel, dus slijt vrij snel :wink: )

ik heb opnieuw een stoomstrijkijzer gekocht én er speciaal op gelet dat het een lichtgewicht is. Dat is veel handiger om mee om te gaan.



dus mijn voorkeur: stoomstrijkijzer !



liefs

Gerda

Ik heb een stoomstrijkijzer en vind hem geweldig… :thumbup:

Ik heb sinds dit weekend een stoomsrijksysteemding. Zo’n bak met ijzer en bij :smiley: En ik moet zeggen…geweldig!



Mijn man draag heel vaak zwarte overhemden. Daar moet je erg mee oppassen dat het niet gaat glimmen maar de kreukels moeten er wel uit. Nu met het systeem zijn de kreukels verdwenen en geen glimmende plekken of vale plekken.



Ik heb een gekocht met 4,5 bar en 120 stoom ofzo. Hij was 129 euro met gratis strijkplank :mrgreen:

Ik heb er ook een met zo’n reservoir. :thumbup: :thumbup:



Ik heb wel een tip voor je mocht je zo een willen.

Koop er één die je continu bij kunt vullen.

In die van mij kan 1 liter water waar ik zo’n anderhalf uur mee kan strijken. Daarna is de tank leeg.

Voor ik de tank wil vullen moet ik eerst het apparaat minimaal 2 uur uit zetten voor ik de dop los mag draaien.

Hier ook een systeem en ik vind het ook fijn. Ik strijk best wel veel en dat gaat lekker snel en makkelijk met zón systeem.



Wat ik persoonlijk prettig vind is dat het knopje om een puf stoom te geven, aan de onderhand van je handvat zit (ergonomisch dus). Had de vorige niet en het scheelt me veel last van m’n pols.



DUS, als ík een advies mag geven: neem een stoomstrijksysteem! :thumbup:

Stoomstrijksysteem bevalt ook hier stukken beter dan stoomstrijkijzer. Maar ga nou geen wonderen verwachten… Je moet het nog altijd zelf doen :wink:

@Mex wrote:

Stoomstrijksysteem bevalt ook hier stukken beter dan stoomstrijkijzer. Maar ga nou geen wonderen verwachten… Je moet het nog altijd zelf doen :wink:




he wat jammer nou. anders wist ik wel wat ik morgen ging kopen :mrgreen:

Ook een stoomgenerator en ik ben er reuze blij mee.

Idd neem er een waar je continue bij kan vullen. Stel je heb een grote wasmand dan moet je een hele tijd wachten.



En een uitneembare waterbak vind ik persoonlijk geen must…tenslotte vulde je de gewone strijkijzer ook bij met een flesje of schenkbak.

Ik heb het wel en het is handig… Maar zonder uitneembare bak scheelt weer in de centjes.

Heb een hekel aan strijken ,maar sinds half jaar nu stoomgenerator…ennuh ik zweer erbij, ben in een mum van tijd klaar.

Hier ook iemand die helemaal om is wat betreft strijkstoomsysteem! Ik had een hekel aan strijken maar ik vlieg er nu door heen. Echt een geweldige uitvinding. Die van mij is binnen 2 munten strijkklaar, 4,5 barr en kan je continubijvullen. En onder de 100 eurie, ik ben er echt heel tevreden over.

even gekeken het is een Phillips 7400 series.

ik heb nu mijn 3e systeem en wil nooit anders meer toen wij net gingen samenwonen en ik de eerste keer wilde strijken was dat vreselijk kwam geen steek verder mijn hub na winkel op koopavond en kwam met zn systeem thuis en sinds dien wil ik niets anders meer.

ik strijk bijna alles en het is zo klaar ik heb zelf wekedelen reuma en met systeem strijken heb ik nergens last van er komt zoveel stoom uit dat het ijzer als een veertje over de was gaat.

de strijkijzer die ik nu heb kan ik tijdens strijken bij vullen vele optie’s en veel bar kwa stoom.

wel zit er verschil in strijkijzers vindt ik zou wil ik absoluut geen andere dan philips mede door anti aanbaklaag :lol: je hebt ook wel vaak goedkope systeems bij aldi lid of zo daar heb ik ook wel eens mee getest nou vreselijk kun je net zo goed een oude strijkijzer pakken.

net even snel google gekeken en kwa prijs ik zag al een goede p hilips voor 66 euro :shock: dus kwa prijs zeg ik zeker doen :thumbup:

Hier nog een enthousiasteling over een stoomstrijkijzer met reservoir :mrgreen:, scheelt je de helft aan tijd.



Een erg goede investering :thumbup:



groetjes, Petri