Strijkijzer met stoomgenerator

Wie heeft er ook een?

Ik heb deze vorige week gekocht en heb er al een keer mee gestreken.

Hartstikke fijn en snel allemaal, alleen mijn was word steeds vochtig.

Ik zie ook echt de natte plekken van het stoom.

Vanochtend een broek gestreken voor mijn werk en na 2 uur trok ik hem aan en hij voelde nog klam.

Nu had ik het er vandaag met een collega over, gevraagd of zij er ook eentje had en of zij dat ook had, maar zij gaf aan dat dat bij haar niet was.

Nu snap ik ook dat stoom vocht is.

Maar hoort de was echt zo nattig te worden?

Als ik het dan opvouw vind ik het niet echt fris, word straks alles muf.

Ik heb een Tefal gekocht, volgens de consumentenbond als beste getest, dus dacht een goede koop gedaan te hebben.

Herkent iemand dit, hoort dit zo?

geen last van vochtigheid hoor…

Hier ook geen last, wij hebben trouwens een philips.

Kun je de stand van de stoom niet iets verminderen? Hier heb ik verschillende standen,misschien dat dat uitmaakt?

Ik heb er één sinds we samenwonen, nu bijna 8 jaar geleden. Ik vind het ideaal, ik kan de stoomhoeveelheid op verschillende standen zetten, misschien heeft daar het vochtige mee te maken?

Verschillende standen uitgeprobeerd maar heeft geen effect.

Heb het ijzer zelf nader bekeken en het viel me op dat zodra ik de stoomknop indruk er behalve stoom ook druppels uitkomen.

Op kieskeurig werd hier ook al over geklaagd (pas gelezen nadat ik hem had gekocht).

Dus ik denk dat ik hem terug ga brengen.

Net een halve mand gestreken maar het is echt doffe ellende hoor.

Doordat alles nat word, strijkt dat ook heel stroef.

Mijn strijkplank word nat, het kledingstuk ook en dat ijzer glijd dan niet makkelijk meer.

Nu maar hopen dat manlief de doos niet heeft weg gemikt, had al gezegd die nog te bewaren maar kan hem niet meer vinden. :?

Dat is echt niet normaal hoor Anneke, de mijne ‘spettert’ ook wel eens maar dan moet hij even omgespoeld worden. Dan komt er ook wat kalk mee.

Ik kan me ook niet voorstellen dat het zo hoort.

Dan strijkt mijn ‘gewone’ strijkijzer nog beter.

De doos is inmiddels terecht.

Als het goed is worden we sowieso vandaag nog gebeld want had er meteen een nieuwe strijkplank bij besteld (waar dat ding op past) maar die was niet op voorraad dus zou als het goed is vandaag binnen komen.

Mijn moeder had hem aangeraden, mijn tante had hem ook en mijn moeder ging hem ook kopen. Hij was ook nog als beste getest en van Tefal dus ging er vanuit dat het wel een goed apparaat zou zijn.

Ik hoef de mijne trouwens bijna nooit meer schoon te maken sinds ik gedemineraliseerd water gebruik :thumbup: . Wij hebben trouwens ook een tefal en dus heel tevreden over, dus het kan wel met tefal.

Vandaag terug naar de winkel geweest.

Zul je altijd zien, daar deed hij het perfect!

Sta je daar een beetje voor Jan Joker…

Wat bleek, de draaiknop voor de warmte stand (linnen, katoen, wol, etc) die stond niet goed.

Er zaten 2 pijltjes, en ik had dus de verkeerde gekozen (veelgemaakte fout zei hij, ja ik voel me echt minder voor l*l hoor… :oops: ).

Maar ik had dus een te lage stand, dan word hij niet warm genoeg en gaat hij druppen.

Thuis nog een keer geprobeerd en het gaat prima!

Eind goed al goed dus.

Maar wel weer een muts ervaring rijker…

:lol:

:silenced:

Hij doet het nu dus goed? En jij bent zeker door je strijk heen?! Ik heb hier nog 2 manden staan HINT HINT :mrgreen:

Geintje!

Succes ermee en dat je vanaf nu maar met veel ‘plezier’ mag strijken! :smiley:

Haha! :mrgreen:

Ik heb al mijn klamme was weer uit de kast gehaald en opnieuw gestreken.

Mijn man wilde zelfs zijn favoriete shirt niet meer aan, nadat ik die vochtig en dus gekreukt in de kast had gehangen.

Meteen mijn nieuwe strijkplank meegenomen, dus kan er weer tegenaan.:thumbup:

:lol: :lol: :lol:

Als er hier water uitkomt dan moet ie ontkalkt worden. Maar dat lijkt me bij jou niet het geval. Zou maar terug gaan, dit hoort niet zo.