Striae

Hallo

Smeren jullie preventief om striae tegen te gaan???

Ik ga nu beginnen met Biotherm Biovergetures, is wel een duur smeerseltje… :shock:

Hebben jullie ervaringen met deze creme (of een andere natuurlijk)

1 tube zal vast niet genoeg zijn!

Alvast bedankt voor jullie tips!!

whahaha ja maf antwoord.

Eerste zwangerschap nergens mee gesmeerd en geen streepjes.

Tweede zwangerschap wel gesmeerd met vsm puur mamma en ik heb twee streepjes :? :?

Bij mij kwamen de streepjes pas in de allerlaatste week bij Merijn.

Ik had wel braaf iedere dag gesmeerd en dacht dus ook dat het geholpen had… tot die laatste dagen… :think:

Ik smeer nu eerder niet dan wel en ik heb er nog geen nieuwe strepen bij gekregen. Ik ga er dus vanuit dat het nog wel komt in de komende weken, aangezien mijn buik nog wel flink zal doorgroeien… Heb weer veel vruchtwater werd mij vrijdag verteld, dus dat belooft wat… :shifty:

Ik heb in het begin gesmeerd met olivia… Is een soort olie tegen zwangerschapsstriemen. Ik had beter het geld in mijn portomonnee kunnen laten zitten.

Een zebra kan jaloers zijn op mijn huidje… :? …

jha hier ook gesmeerd bij lucas(1e zwangerschap) en???!!! een giga tijgerprint

bij thomas (2e zwangerschap) heb ik er 9 bij gekregen, maar niet te vergelijken met die wat ik al had, en heb niet gesmeerd

Ik hoorde van mijn VK dat striae juist ontstaat als je zwanger bent op heel jonge leeftijd (onder de 20). Nou ben ikzelf 29 (was 28 toen ik van Raisa beviel) en ik heb het ook een beetje. Nou was ik ook wel ruim 30 kilo :shock: aangekomen (van 67 naar over de 95, daarna durfde ik niet meer te wegen :lol: ), daar helpt volgens mij geen smeren tegen. Ben overigens die kilo’s weer bijna kwijt :thumbup:

Ik smeer wel, puur omdat ik het lekker vind en een mega droge huid heb. Bij Kirsten trouw alle dagen gesmeerd en maar her en der een streepje (moest ze zoeken)

Nu smeer ik om de dag, tot nu toe geen strepen, maar ja het echte groeien begin nu pas. Dus we zien wel.

striae is erfelijk en idd onder de 30 meer kans simpelweg omdat na je 30 sowieso iets meer rek in je huid komt :shifty:

smeren is lekker maar alles wat verzorgend en hydraterend is prima voor de extra verzorging…

Hier ook aan het smeren hoor. Maar ook gewoon omdat ik dat lekker vind. Bij mn 1ste zwangerschap dacht ik dat ik bespaart bleef, maar een paar dagen voordat Sita werd geboren kwamen er een paar streepjes, :? gelukkig niet zoveel, en alleen op de onderbuik. Als ik mijn string hard aan zou trekken zou je niks zien. :lol: :lol: :lol: :lol:

ik heb tijdens de eerste zwangerschap ook gesmeert met Olivia maar dat was vooral omdat ik een droge huid had, schilverig en jeuk.

die Olivia was op een gegeven moment niet vet genoeg meer, toen heb ik op aanraden van de vk een nog duurdere gekocht :? van Weleda.

Die was wel erg fijn.

ik heb geen striae gekregen, maar dat schijnt toch niet te voorkomen te zijn als je er aanleg voor hebt.

en ik was toch wel 20 kilo aangekomen en had een mega buik.

Ben benieuwd hoe het nu gaat, ik vergeet nu regelmatig te smeren omdat ik nog geen jeuk weer heb gehad.

en als ik nu smeer is het nog gewoon met D*ve bodysilk in een pot, is ook lekker zacht.

hoop dat ik nu weer geen strepen krijg, zou het helpen dat het al een keer uitgerekt is geweest en dat het dan minder snel scheurt, of is dat een illusie?

@renzosmam wrote:

striae is erfelijk en idd onder de 30 meer kans simpelweg omdat na je 30 sowieso iets meer rek in je huid komt :shifty:

smeren is lekker maar alles wat verzorgend en hydraterend is prima voor de extra verzorging…

Het is niet zozeer erfelijk maar wel staat al vast of je het wel of niet krijgt…

Je kan dus smeren tot je een ons weegt, als er in jouw ‘sterren’ geschreven staat dat je het krijgt, dan krijg je het…Bij Mateo in week 40, ben met 41w3d bevallen :roll:

Ik zou zeker niets duurs kopen…Er is geen bestanddeel dat striae tegengaat…Het zijn namelijk scheurtjes in de huid…Je kan net zo goed met een pot nivea aan de slag om je huid soepel te houden…En dan nog…Zit het in je, dan krijg je het…

Helaas…

Hier na 6 zwangerschappen zonder smeren geen enkele striae. Inderdaad wel al mijn zwangerschappen na mijn 30ste en maar 0 tot max 10 kilo aangekomen tijdens de zwangerschappen.

hier elke dag gesmeert en zit VOL straie …

het is erfelijk… smeeren helpt dan gewoon niet… ik doe het nu nog omdat het lekker is voor de jeuk…

Hoi meiden,

Allemaal hartstikke bedankt voor jullie reacties…

Hopelijk gaat het meevallen, dit dure smeerseltje ruikt in ieder geval heeeel erg lekker :wink:

Ik zal eind november de schade wel opnemen 8)

Wel gesmeerd, maar gewoon met het smeersel van de H*ma.

Ik heb ergens gelezen dat alleen smeren niet helpt. Je moet de huid beetpakken en soort masseren/kneden om het onderhuids bindweefsel soepel te houden. Dat heb ik ook gedaan en geen striae ontwikkeld. Of het daardoor komt, weet ik niet, maar ik heb er in ieder geval alles aan gedaan!

@Pé wrote:

Wel gesmeerd, maar gewoon met het smeersel van de H*ma.

Ik heb ergens gelezen dat alleen smeren niet helpt. Je moet de huid beetpakken en soort masseren/kneden om het onderhuids bindweefsel soepel te houden. Dat heb ik ook gedaan en geen striae ontwikkeld. Of het daardoor komt, weet ik niet, maar ik heb er in ieder geval alles aan gedaan!

Dat is zo…je bindweefsel scheurt en die kan je wel door te ‘‘rollen’’ soepeler maken maar dat rollen is wel auwie hoor :wink:

gesmeerd met voornamelijk vit. e olie. Maar nadat de gyn hem gedraaid had in week 35 ong. werd mijn buik een zebra.

Ben veel aan het smeren met een of anders speciale creme… Wel duur, maar vooralsnog geen striae. Alleen aan de zijkanten van m’n heupen, had ik ook al in de pubertijd… Daar heb ik ook niet gesmeerd eigenlijk! :think:

(25 kilo aangekomen!!)

Niet gesmeerd en ook geen striae. Ik had niet zo’n hele dikke buik en was maar 4 kilo aangekomen, dus dat zal ook wel meegespeeld hebben.

In plaats van striae heb ik nu een hele mooie streep horizontaal over mijn buik lopen :roll: (van de keizersnede)

hier ook gesmeerd maar met 41+3 dagen kwamen toch de strepen… :? (bevallen met 42weken) maar was ook van 67kg naar 92kg gegaan… en… het zat echt allemaal in aan de voorkant… + het nodige vocht hier en daar… (lees enkels)

Nu weer netjes 67 kg :slight_smile: woehoe maar de strepen en slappe buik blijven :think:

succes in ieder geval!!! :thumbup: