Werkende moeders vergeten in alle drukte (goed) te eten, wat kan leiden tot (dramatisch) gewichtsverlies. Deze vorm van eetstoornis wordt ‘stressorexia’ genoemd.
Te veel tegelijkertijd
De stoornis treedt op bij vrouwen tussen de 20 en 40 jaar die niet bereid zijn om hun werkdruk te minderen. Ze willen te veel tegelijkertijd en maken van eten geen prioriteit. Carrière, gezin, partner, huishouden, uiterlijk… alles gaat vóór ‘zichzelf zorgen’. Ze raken overstresst en uitgeput, verliezen eetlust en de kilo’s vliegen er af.
Geen anorexia
Stressorexia is echter geen anorexia. Anorexia is een eetstoornis bij jonge vrouwen met weinig zelfvertrouwen en een negatief zelfbeeld. Stressorexia komt juist voor bij volwassen vrouwen die gemotiveerd en intelligent zijn en hoge verwachtingen hebben. (edp)
bron: hln.be
nou daar heb ik overduidelijk geen last van :mrgreen:
Me neither… :think:
Ik eet juist te veel als ik werk 8)
@Marlous wrote:
Ik eet juist te veel als ik werk 8)
ik ook!
thuis heb ik het veel drukker en eet ik veel minder, soms vergeet ik het gewoon en als we dan gaan middag eten rond half 1 eet ik pas.
Nou hier door de stress de laatste tijd wel afgevallen… door het slechte eten…
Maar echt puur stress, stress… geen werk stress (hoewel, werk is wel een factor, maar zit in de ziektewet duss…)
Ik herken het wel… :?