Hallo mama’s,
Volgende week krijg ik een geplande keizersnee. Ik weet sinds 2 weken dat ik de Streptokok B-bacterie bij me heb. Bij een normale bevalling krijg je dan antibiotica tijdens de bevalling. Hoe verloopt een geplande keizersnee in Nederland (ik woon in het buitenland) als je draagster bent van deze bacterie? Krijg je dan ook antibiotica? Ik lees hier verschillende verhalen over op het internet en ben benieuwd hoe het beleid in Nederland is.
Groetjes Shams
Ik heb geen ervaring met streptokokken, maar ik kreeg na de KS zoiezo antibiotica tegen eventuele operatie-infecties :think:
Voor zover ik weet, buurvrouw had het ook, moet je idd in ziekenhuis bevallen en krijg je van te voren een infuus met AB. Je baby houden ze een halve dag of dag ter omservatie en dan vertrekken beiden weer uit het ziekenhuis. Maar er zijn ongetwijfeld meer meiden die eht zelkf hebben meegemaakt en die het bovenstaande kunnen bevestigen of verbeteren . Ik heb zelf alleen geplande KS gehad zonder de bacterie nl. Succes iig!
Ik heb waarschijnlijk ook deze bacterie en krijg met het zicht op een natuurlijke bevalling inderdaad vlak voor de bevalling antibiotica. Bij mijn vorige zwangeschap bleek pas acheraf dat ik dsat had en onze zoon was er goed ziek van. Nu proberen we dat te voorkomen maar mijn Gyn wil wel graag dat ik het zonder ks doe.
Ik ben ook GBS positief.
Helaas kwamen we er pas na de bevalling achter. Wel is T.ygo geobserveerd, even was er twijfel of hij preventief AB kreeg maar na de eerste 24 uur bleek het niet nodig te zijn.
Bij een volgende bevalling moet ik in het zhuis bevallen en krijg ik idd een AB infuus.
Dit om de bacterie te doden en te voorkomen dat je de baby besmet tijdens de bevalling.
Ik mocht gewoon thuis bevallen zonder AB hoor. AB is alleen nodig bij bv een vroeggeboorte of langer dan 12 (?) uur gebroken vliezen.
Bij een kzs lijkt het me helemaal niet nodig omdat de baby dan niet door het geboortekanaal gaat.
Hai,