Dames …
Ik heb ontzettend last van keelpijn, is het verstandig om strepsils te nemen of raden jullie dat juist af? Op de gebruiksaanwijzing staat dat ze niet zeker weten wat het product doet en dat je je arts/dokter moet raadplegen tijdens de zwangerschap. Ik denk misschien weet iemand van jullie het zeker etc.
Alvast bedankt!
(En anders misschien wat andere tips tegen keelpijn?)
:-*
Hier een apothekersassistente in da house :mrgreen:
Allereerst hoelang heb je keelpijn.
Heb je koorts? Zo ja hoelang al?
Sowieso is het bij keelpijn belangrijk om de speekselproductie te stimuleren. Strepsils werken niet beter dan een dropje of een ander zuigsnoepje.
Dus neem een dropje of iets anders wat je lekker vind voor het zuigen!
Daarnaast veel drinken en weinig praten :-*
beterschap
mij werden die dingen tijdens de zw.schap ontraden en heb toen in eerste instantie in plaat daarvan homeopatische zuigdingen meegenomen.
Nou die hielpen echt helemaal niks.
Ben toen dus voor (honing) dropjes gegaan.
Gelukkig kon mijn bloeddruk wel wat hebben :mrgreen:
Beterschap!
Twee dagen, ik probeer wel zo veel mogelijk te drinken dat ‘helpt’ een beetje. Koorts heb ik naar mijn weten niet, alleen maar last van opvliegers, vocht & warm zijn van het zwanger zijn
In ieder geval bedankt voor je snelle reactie :thumbup:
Bij BV mag het ook niet en in de zwangerschap werd het mij ook afgeraden. Veel drinken idd en snoepjes eten. En 's nachts nam ik dan een paracetamol, zodat ik iig in slaap kon vallen.
Ik probeer in ieder geval zo veel mogelijk te drinken, dus zit nu aan de baby thee en vannacht heel veel water. Zolang ik wat blijf smeren hou ik het een beetje onder controle…
Maar pijn doen het wel & nou had ik net de verkeerde snoepjes in huis
En koud drinken en ijsjes kunnen ook verlichtend helpen.
Beterschap.
Groetjes Moon.
ik heb ze wel een keer gebruikt tijdens de zwangerschap. Ik had zo’n keelpijn, t was midden in de nacht en ik werd echt gek.
Toen heb ik er toch 1 genomen, heerlijk.
Maar het wordt afgeraden, een keer kan mijns inziens geen kwaad zolang je het maar niet dagelijks gebruikt.
Heh?! Strepsils mag je niet gebruiken voor tijdens de zwangerschap/bv? :think: Ik heb het wel gedaan?! :shock: Toen ik zwanger was dan…
dit komt uit de bijsluiter van Strepsils (handig i-net :lol: )
@strepsils wrote:
Zwangerschap
Op grond van de werking van benzoylalcohol kan een schadelijk effect van dit medicijn tijdens de zangerschap niet geheel worden uitgesloten.
Dit medicijn niet vlak voor of tijdens de bevalling gebruiken.
Borstvoeding
Voor zover bekend kan dit medicijn tijdens de periode van borstvoedingvolgens voorschrift worden gebruikt .
@mamaMarije wrote:
dit komt uit de bijsluiter van Strepsils (handig i-net :lol: )
@strepsils wrote:
Zwangerschap
Op grond van de werking van benzoylalcohol kan een schadelijk effect van dit medicijn tijdens de zangerschap niet geheel worden uitgesloten.
Dit medicijn niet vlak voor of tijdens de bevalling gebruiken.
Borstvoeding
Voor zover bekend kan dit medicijn tijdens de periode van borstvoedingvolgens voorschrift worden gebruikt .
Dat stond niet in mijn bijsluiter .. :think:
Het farmacotherapeutisch Kompas geeft dit aan:
Zwangerschap/Lactatie
Omdat benzylalcohol de placenta kan passeren moet rekening worden gehouden met de mogelijke toxiciteit ervan voor prematuren na toediening vlak voor of tijdens een bevalling of sectio caesarea.
bij mij staat er dit:
Vraag uw arts of apotheker om advies voordat u een geneesmiddel inneemt.
De veiligheid van Strepsils tijdens de zwangerschap is niet vastgesteld, maar het product wordt niet geacht enig risico in te houden..
@Mariiyelle wrote:
bij mij staat er dit:
Vraag uw arts of apotheker om advies voordat u een geneesmiddel inneemt.
De veiligheid van Strepsils tijdens de zwangerschap is niet vastgesteld, maar het product wordt niet geacht enig risico in te houden..
staat hier ook in de bijsluiter, en arts en apotheker adviseren het niet te gebruikten tijdens de zwangerschap.
Ik heb nu vinceel, een spray, maar gebruik het wrs te minimaal, dus loop al 2 weken met een schorre strot en pijn in mijn keel
de zuigtabletten van Bloem schijn je ook te mogen gebruiken, maar of die helpen?
@blue rose wrote:
staat hier ook in de bijsluiter, en arts en apotheker adviseren het niet te gebruikten tijdens de zwangerschap.
Had ik al verwacht! Wist niet eens dat het kwaad kon maargoed!
ik wilde gister ook al strepsil halen maar kv raade het af… dan maar af en toe een dropje of een paracetamol…
vandaag ha geweest heb een verkoudheid. lekker uitzieken en laten vetroetelen en genieten ( tussen door als ik niet hoest) ben nu bijna 4 weken en stront verkouden en hoesten, warm en zweten pff en een nacht niet geslapen giste rom 9 uur naar bed slie de hele nacht niet pas tegen de ochtend.
maar ja uitzieken is het beste
Ik heb het tijdens mn vorige zwangerschap wel gebruikt, volgens mij zit er ook nog verschil in welk soort je gebruikt (en dan niet alleen de smaak natuurlijk).
Maar zou het eerst wel met honingdropjes en ijsjes proberen
oe je brengtr mij op een idee. heb nog heel veel waterijsjes yummie