hoi hoi
Er wonen geloof ik kokkers in Texel.
Even een vraagje, of voor diegenen die al geregelt op texel geweest zijn.
We gaan zeer binnenkort naar de Koog op een park.
Mijn vraag is verhuren ze daar op het strand ook strandbedden en of parasollen?? En er zijn ook huisjes op het strand zijn die te huur?
Verder nog dingen die we echt meoten zien? beleven ? Kopen? enz enz
Strand zijn huisjes te huur volgens mij 20€ per dag :think:
Echt in de cocksdorp met een garnalenboot mee gaan. Wij hadden de TX35 :think:
Ecomare was alleen beneden de aquariums wat aan. Zeehonden vond ik zielig dwangmatige rondjes zwemmen.
Wat erg ik moet alweer graven zijn er 4wkn geleden geweest.
Oh heerlijk, ik ben als kind jaaaaren achter elkaar naar Texel op vakantie geweest.
Geen idee of die er nog is, maar een rondje over het strand met de Jan Plezier (huifkar) vonden wij altijd helemaal leuk.
Als er schaapscheerderij is, dan is dat ook erg leuk om heen te gaan.
Verder waren er altijd wel folklorische markten in Den Burg, ook erg leuk.
Maar goed, mijn ervaringen berusten op ehhh…15 jaar terug ofzo .
En het is er allemaal nog
Bij De Koog kun je inderdaad strandbedjes, windschermen/parasols en strandhuisjes huren.
Met de garnalenboot (TX10 hadden wij, garnalenvissen plus zeehondjes spotten) mee is erg leuk, de kinderen vonden het strandjuttersmuseum in De Cocksdorp erg leuk (niet die in Den Burg), Ecomare vonden we minder (en duur), Er zijn veel leuke dingen te doen op Texel, en het is lekker compact dus je bent overal zo. Veel plezier!
geweldig bedankt voor de antwoorden tot nu toe!
Nou super dat we strandbedjes/parasol huren kunnen daar.
het is al een tijdje terug maar Staatbosbeheer organiseerde daar leuke wandelingen en activiteiten ook voor kinderen. kijk eens op hun site.
er was een leuke schapenboerderij met allemaal doe-dingen voor kinderen, ik weet even niet meer hoe die heet :think:
het Sommeltjespad schijnt ook leuk te zijn, een soort zoek-wandeltocht voor kinderen
ik heb even gezocht maar de boerderij die ik bedoelde was de Noordkroon. die is helaas niet meer open voor publiek.
Kopen: duindoornjam en siroop :drool:
en je hebt ook iets van texelse kruidkoek (iets met ‘klei’ in de naam)
De Bonte belevenis! Daar gaan de kinderen ook vanalles doen, zoals broodbakken, kaarsen maken, zeep maken. Vond het wel prijzig, maar de kids vonden het geweldig!
bedankt allemaal, we hebben het super gehad! Prachtig weer dus ook veel op het strand geweest. En leuke tips van jullie gebruikt. Dank je!
Oo leuk, wat hebben jullie zoal gedaan?