straks op tv, docu over neonatologie(vroeggeboorte)

Ik heb hem niet af gekeken toen de ouders zeiden van we willen geen gehandicapt kindje wilden

zat ik met mijn tranen in mijn ogen en wou het eind eingelijk wel weten maar kon niet meer kijken en heb hem er afgezet met tranen in mijn ogen

Sanne, ik vond de bliepjes enzo ook wel confronteerd. Ons zoontje is bijna 2 maanden te vroeg geboren, maar ook niet zo extreem gelukkig. Ik vond de beelden van de ouders wel erg emotioneel. Maar t is wel denk ik dat de draadjes en couveusebeelden enzo dat was niet zo vreemd en heftig om te zien. Ik vond het wel emotioneel dat de moeder op een gegeven moment zei tegen haar kindje…je hoeft niet hard te kunnen lopen. maw…als hij gehandicapt zou zijn, zouden ze niet erg vinden als hij maar bij hun bleef. Maar in dit geval was echt sprake van dat hij geen menswaardig bestaan zou leven.

Ik ga volgende week zeker weer kijken! Het is 3 weken achter elkaar.

Heb het niet kunnen zien gisteravond, maar zonet heb ik het alsnog gekeken (dankzij uitzendinggemist.nl). Heb ook even wat tranen moeten laten over dat jongetje Nigel. Wat ontzettend moeilijk als je al 2 miskramen hebt gehad, om dan ook nog je te vroeg geboren zoontje te moeten opgeven. Maar 25 weken was ook wel erg vroeg en dan zouden ze een zwaargehandicapt kindje hebben gehad. Hoe moeilijk het ook is, ik denk dat ik hetzelfde zou hebben gedaan. Ik hoop nooit, maar dan ook nooit, voor een dergelijk dilemma komen te staan…

Wat mogen we ons toch gelukkig prijzen als we gezonde, voldragen kinderen op de wereld zetten.

he verdorie heb ik het net gemist

ga morgen even op uitzending gemist bekijken

Ik heb geprobeert om het te kijken maar ik kon het niet. Wat een confrontatie. :cry:

Ik sluit me helemaal bij S@nne aan!



Ook ik vond de piepjes het meest confronterend, maar kon de rest gewoon goed zien.

Het ging inderdaad merendeel over het gevoel van de artsen, en dat van de ouders stond op de achtergrond.

Ik heb zelf natuurlijk ook een aardig tijdje op de neo rondgelopen ( totaal 9 weken, 3 op de NICU en 6 op de Medium care)

Maar de dingen die ej daar als ouder meekrijgt en de gevoelns die je zelf als ouder hebt die miste ik wel in dit verhaal!

Ik heb het ook gezien…

Onze dochter is met 32 weken ter wereld gekomen.

Best heftig om die afdeling weer te zien.

Vanavond komt het weer!!!

Goed dat je het zegt, was het alweer vergeten!

Is het een herhaling van vorige week of een nieuwe aflevering?

Nieuwe aflevering!

Vanavond komt Luca erop, het zoontje van vrienden van een vriendin.



Wie wil weten hoe het met hem vergaan is sinds de opnamen:

Met Luca gaat het heeeeeel goed :smiley:

En volgende week nog een keer Lenny!!!

Vond deze keer wel moeilijker om te zien :cry:

Hier liepen ook de tranen :cry: echt super moeilijk.

ik heb met een brok in mijn keel liggen kijken

wordt deze uitzending nog herhaald op een van de nederlandse zenders ?

@ilsederooy wrote:

wordt deze uitzending nog herhaald op een van de nederlandse zenders ?




Ben ik ook benieuwd naar, ik ben het vergeten!

Wanneer wordt het herhaald? via uitzending gemist vind ik niet zo fijn kijken.



Moon

kwam het onder het zappen tegen en toen was het al een tijdje bezig

dus ga straks denk ik nog even kijken via upc uitzending gemist gewoon op me tv

ben wel blij dat ze dat tegenwoordig standaard hebben



maar och wat een kleintjes allemaal

heb echt met tranen in me ogen liggen kijken :cry:

ging ook van alles door me heen, van wat nou als wij in die positie hadden gezeten, wat dan?

dat is toch gewoon niet te bevatten?

Ik heb het gisteravond expres niet weer gekeken. Vorige week wel de eerste aflevering gezien, maar ik vond het zo zielig allemaal.