Straks mogen ze niets meer op school....

want de kinderen mogen al geen uitnodigingen uitdelen voor kinderfeestjes omdat dit een teleurstelling is voor andere kinderen die niet uit worden genodigd. Volgens mij horen teleurstellingen bij het leven. En juist op een school voor ervaringsgericht onderwijs, die nogal prat gaat op het wapenen voor/tegen de maatschappij, bevreemd dit mij.



Wat me echter nog meer verbaasd is dat kinderen geen eigen gum en potlood mogen meenemen en gebruiken want die zien er anders uit dan die van school en dat kan afleiden voor andere kinderen. Nog even en ze moeten allemaal het zelfde kapsel en dezelfde kleding aan. Of nog beter, allemaal geblindoekt en braille leren. :wall:

nouja zeg :shock:

lijkt me niet erg gezond… idd je moet als kind toch ook leren om met teleurstellingen om te gaan?

net als met omgaan met allerlei prikkels van buitenaf

straks gaan ze nog met de gordijnen dicht zitten omdat je anders afgeleid word door auto’s die voorbij rijden

zo is er altijd wel wat vind ik hoor… je kan ze toch moeilijk isoleren lijkt me

Ik kan me wel voorstellen, dat ze niet willen dat de uitnodigingen in de klas uitgedeeld worden.

Maar op het schoolplein na schooltijd, om mij kan dat.



Geen eigen gum enzo mee?

Als men als argument geeft; dan gaan ze ermee spelen, dus leid af ipv opletten bij de les, daar kan ik iets mee.

(Al vond ik het maar stom dat ik in de 6e klas geen plantje met meerdere luciferpoppetjes op mijn tafel mocht hebben staan :mrgreen: )

maar het leidt af omdat het er anders uitziet…

apart

de uitnodigingen niet in de klas vind ik idd ook wel een goeie regeling. Niet eens om de teleurstellingen te voorkomen van de kinderen die niet komen (want ze horen het later heus wel) maar vooral de onrust van de kids die wel mogen komen :lol:

Hier is alles buiten het klaslokaal toegestaan met uitnodigingen, dus lekker op het schoolplein (al heb ik bij de oudste gewoon 2x een rondje gefietst bij de kinderen langs om kaartje in de bus te stoppen).



Maar kom op… het blauwe potlood met Bob de Bouwer van thuis mag dus niet omdat die niet geel is zoals die van school!?! :wall:



ben met dit soort dingen wel blij dat wij toch niet voor die school hebben gekozen :oops: Vond het op papier echt geweldig klinken toen… jullie hebben vorig jaar toch nog getwijfeld over andere school??!

Uitnodigingen in de klas kan ik me wel in vinden. School is school en thuisparty prive. Waarom zou je het op school geven terwijl je ze ook thuis hierom kan benaderen?



maar gum en potloden vind ik vreemd… Strax mogen kindere geen merkkleding aan hebben tijdens de schooltijden omdat de andere kinderen ‘‘die geen merkkleding krijgen van hun ouders’’ jaloers zijn!

@marloes vip wrote:

Ik ga ook zeker verhaal halen bij de directie. We hebben juist voor deze school gekozen omdat het gen leermachine is en nu ineens zulke stomme regels. Weet iemand nog hele grote, foute, opvallende gummen te koop? :oops:




Gok dat je bij de Action heel prima kan slagen… ergens naast de regenboog kleurige (grijs schrijvende) potloden :wink:

Ik ga ook zeker verhaal halen bij de directie. We hebben juist voor deze school gekozen omdat het gen leermachine is en nu ineens zulke stomme regels. Weet iemand nog hele grote, foute, opvallende gummen te koop? :oops: