Een poos geleden riep tigo verschrikt dat er bloed op zijn piemeltje zat. Na een inspectie van mij zag ik dat het geen bloed was maar dat zijn plasuitgang een klein beetje rood was. Kon het niet zo goed zien, en heb tigo toen gevraagd of hij zijn voorhuidje iets naar achteren kon doen. Dat ging behoorlijk moeizaam, en het deed een beetje pijn. (was trouwens wel groot feest toen het hem uiteindelijk lukte want er kwam en eikel tevoorschijn en dat vond tigo wel erg grappig ).
Maar omdat ik het idee had dat het een pijnlijke aangelegenheid voor hem was laat ik hem wel heel af en toe doen, om de boel een beetje soepel te maken ofzo :? Ja weet ik veel, zoveel verstand van piemels heb ik nou ook weer niet
Maarja, het blijft moeizaam en ietsje pijnlijk. Is dit normaal op die leeftijd (5). Heb echt geen idee of dat op deze leeftijd al makkelijk moet gaan. En om daar maar meteen mee naar de huisarts te stappen dacht ik eerst hier maar wat ervaringen te vragen… Bijna iedereen om mij heen heeft dochters
Via google kan ik alleen maar dingen vinden over verkleefd. Maar dat is het duidelijk niet
Even bellen met de Huisarts doet wonderen…
Thomas lieten we iedere keer als hij ging douchen even zijn voorhuidje naar achteren doen.In het begin ging het moeilijk daarna niet meer.
Anders idd gewoon even de huisarts laten kijken.
Ik was afgelopen maandag op het consultatieburo en daar vertelde ze mij dat het tot zijn 6e jaar nog kon.
En dat ik hem nou al moet leren om het voorhuid naar achteren te doen in bad.
Esmie
Hier doet mees het sinds een half jaar ook zelf en dat gaat niet moeilijk.
Zoontje van een vriendin van mij had (ook) een krap voorhuidje.
Huisarts heeft hormonencreme voorgeschreven
en dat heeft geholpen
(Hij was toen 5 of 6)
Bij de schoolarts (groep 2 dus) heeft de schoolarts er pas bij mijn zoon naar gekeken en hem geleerd dat ie dat onder de douche zo kon wassen. Daarvoor had ik wel mijn twijfels of hij zijn voorhuidje goed kon terugtrekken, maar ben er vanaf gebleven op advies van consultatiebureau, want ongewild kun je onzichtbaar pijnlijke scheurtjes veroorzaken.