nou de titel zegt het al…
:evil: :evil: :evil:
als lucas eens voor straf naar boven moet, (en hij heeft net 5 minuten daar voor op de wc gezeten om te plassen) plast hij zich in de broek…
en ik heb het idee dat hij dat gewoon doet om te pesten!, zo van ik straf, nou moeten jullie eens opletten!!!
wat kan ik hier nou aan doen!!! hij is gewoon zindelijk, het gaat het heeel af en toe nog eens mis, maar als hij dus voor straf naar boven moet, kan ik de klok erop gelijk ztten dat hij met een natte broek beneden komt
HELP!
Ik heb in de klas zo’n kind gehad. Hij zei ook letterlijk:"Dan plas ik nu in mijn broek :twisted: " Hij deed het dus bewust!
klinkt misschien hard, maar ik liet hem er dan expres even in lopen.
En verteld dat hij een erg klein kind was als hij dit deed. Zoiets doet een kind van 5 niet.
Hij verwacht een bepaalde reactie van je door in zijn broek te plassen. Juist door hem niet die reactie te geven, geef je hem niet de controle in zo’n situatie.
:think: kan het niet zijn dat ie van spanning in zijn broek plast? Ik weet niet ik roep ook maar wat hoor maar ik dacht dat spanning wel een reden kan zijn om in je broek te plassen (als je 3 bent dan he :mrgreen: )
ja dat was ook het eerste wat ik dacht.
zeker omdat hij verder altijd zindelijk is?
als je boos op hem bent is dat misschien al heel veel spanning
zeker als hij ook nog naar boven moet?
zeg maar wat hoor,
misschien zou ik proberen om een straf-plekje dichterbij te bedenken,
beneden
zodat hij niet het gevoel krijgt dat hij alleen is?
Als jij denkt dat hij het bewust doet zou ik het gewoon negeren.
Enne…soms helpt het ook om hem gewoon een tijdje in z’n natte broek te laten lopen :shifty: maar ik weet niet of je daar achter staat…
jha ik laat hem wel even merken dat het niet gewenst gedrag is…
ppff moeilijk hoor
Toevallig heb ik hier een dochter die het ook doet, soms als ze boos is, plast ze expres in de broek.
Mij is geadviseerd (want het puur een kwestie van aandacht)
Laat het hem zelf maar opruimen of laat hem er maar in lopen.
Zo doe ik het nu bij Michelle en het werkt wel.
Het is echt puur aandacht vragen, of het nou positief of negatief is, zolang hij maar aandacht krijgt!
Tigo heeft het ook gedaan. En die zei er ook letterlijk bij, dan ga ik in mijn broek plassen. Puur om een reactie uit te lokken.
De kunst is om een reactie te geven die geen bal aan is, dan is de “lol” er snel vanaf.
In mijn geval: Ik zei: prima, doe je dat toch jongen… En hij deed het
Heb hem een tijdje in zn eigen plas laten rondlopen, uiteindelijk heeft hij het zelf uitgetrokken en heb ik zonder reactie droge kleren gepakt.
Daarna heeft hij het nog een keer gedaan, en ik heb er opdezelfde manier op gereageerd als de eerste X. Daarna, nooit meer gebeurt…
Het eerste wat ik dacht: Even in laten lopen en zelf laten schoon maken…
oohh niet leuk voor jullie, maar ik ben wel blij te horen dat ik niet de enigste ben…
ik vind het ook fijn te lezen dat jullie allemaal (bijna) dezelfde aanpak hebben, en ook nog met positief resultaat
ik heb het hem alleen nog niet zelf schoon laten maken, dat kan ik idd nog eens doen!
heeeel erg bedankt :-*
Ik herken het…maar dan gaat madam meteen onder de (koude) douche om af te koelen…
Werkt prima!
Weet je …; dit is het enigste waar een kind controle op heeft.
Ze moeten eten, wanneer mama het zegt, slapen wanneer mama het zegt, in bad, wanneer mama het zegt, … (bij wijze van voorbeeldjes) … maar enkel het plassen hebben ze zelf onder controle, dus als ze effe kwaad zijn omdat ze egstraft zijn … nou … dan kunnen zij zelf beslissen om te gaan plassen enz ich zo een stegen mama te verzetten.
Ik ken een kindje wat ging spugen als het zijn zin niet kreeg.