Stotteren bij peuters

Saba stottert… en niet zo’n beetje ook. In eerste instantie vond ik het wel schattig en dacht nog dat ze te snel te veel woorden in een zin wilde proppen, maar nu blijft ze echt hangen in de start van de zin. Haar zinnen beginnen eigenlijk standaard met “Sawa, Sawa, Sawa, Sawa, Sawa vind dit niet leuk” of “Ma-ma-ma-ma-ma-ma Mamma, kijk eens” Dus ze blijft niet echt op letters stotteren, maar op woorden. Is dit een fase???

zien mijn topic, die staat wat lager op deze pagina

Bij onze boef is het nu al een stuk minder geworden

een fase dus.

yep, kan fase zijn, Aniek had het ook en is er nu wel vanaf, nu ze beter zinnen kan maken. Ze moest er gewoon nog veel te veel over nadenken…

Peter doet het nu ook, idd ook mama, mama, mama, mama, Petuh vind dat niet leuk

of, die auto, die auto, die auto, die auto, die auto isse vies!

Ik hoop dat het bij hem ook een fase is, ik heb als kind gestottert en vond het vreselijk…

Peter slist ook al, dus die heeft zijn portie al :roll:

lees “Groeienderwijs” van Ewald Vervaert! Staat het precies in. Idd een fase, mits je er goed mee omgaat. Sommigen blijven stotteren.

Nou, zo snel als het opkwam, zo heftig als het leek, zo is het nu sinds iets meer dan een week helemaal weg. Over. Geen gestotter meer. Maar haar zinnen worden wel langer en ze gebruikt ineens vaker werkwoorden en persoonsvormen (ik vind dit niet leuk) :shock: . Duidelijk een fase dus. Gelukkig maar.

ow joh… heb dat stotteren van Saba helemaal gemist… zie nu dit topic pas.

herken het stotteren niet… maar wel het vollediger praten nu… Vooral “ik en jij”… “dit is van mij en niet van jou”

mooi he? groei!!!