Stoppen?

Marijn wordt over 2 weken 1 en mijn KV is op… Koop ik nog een nieuw pak of ga ik over op de halfvolle melk?

Wij zijn over gegaan met 11mnd + 2weken toen was het pak ook op, en ik deed toen al ruim 4 weken met 1 pak, wat zegt jou gevoel?

Heeft ze het in jou ogen nog echt nodig?

Wij zijn toen ook een paar weken eerder gestopt, onze bus was ook op.

Kon geen kwaad, als je nu 2 weken eerder of later begint.

Ik ben toen ook overgestapt naar half volle melk, maar ben toen gaan lezen etc en bleek dat volle melk beter is voor die kleintjes… Volle producten zijn beter, zitten precies de goede vette etc in…

Dus wij drinken nu gewoon hier volle melk…

als je denkt dat ze genoeg heeft aan normale melk lekker overstappen!

Ik zou proberen over te stappen. Hieke pikte het niet en ik ben dus alsnog een pak gaan kopen (of 2… :slight_smile: ) Dus ik zeg gewoon proberenm, je kan altijd nog gaan halen mocht het nodig zijn. En uiteraard, zoals al gezegd, je gevoel volgen!!

Hier werd geadviseerd om door te gaan met peutermelk ipv halfvolle melk. Dit doordat ons kleine sinds 7 maanden maar 300-400cc melk dronk(2 voedingen). Hij was en is nog niet zo dol op melk…helaas!

Vind eerlijk gezegd poedermelk toch handiger voor vakantie/dagjeuit etc etc :oops:

H.ieke kreeg van peutermelk dunne ontlasting. Dat kwam echt van de peutermelk, die ik heel af en toe wel eens gehad heb. Ik vind gewone melk juist weer handiger, dat drink ik namelijk zelf ook!

Hier zijn we ook eerder overgestapt naar halfvolle melk. Tegenwoordig volle melk, omdat hij al niet de dikste is, en zijn papa ook wel wat extra’s kan gebruiken, en ik toch geen melk drink (ik kan wel wat minder gebruiken :smiley: :wink: )

Hier overgegaan op peutergroeimelk…ze eet niet alle dagen evenveel en goed, en voor mijn gevoel krijgt ze daardoor toch de extra voedingsmiddelen binnen…

Hier met 10 maand al overgestapt op halfvolle melk :slight_smile:

Ze wou geen opvolgmelk meer dus op advies van de kinderarts zijn we dus gewone melk gaan proberen…

Volle melk hoeft nog niet zolang ze niet te licht zijn etc etc

Ik wou namelijk volle melk gaan geven maar dat werd afgeraden omdat dat vetter is en alleen gegeven wordt als kindjes te licht zijn…

Nu is Melinda wel te licht maar hoef nog niet aan de volle melk :slight_smile:

Ik zou ff aan het cb vragen wat voor melk je beste kan geven

Volle melk is niet ‘vetter’ in de zin dat ze er dikker van worden. Daarnaast zitten de goede dingen uit zuivel juist in dat vet en daarom is het toch aan te raden om volle zuivelproducten te nemen.

Wij zijn rond 10 maand al begonnen met gewone melk, rustig opgebouwd en met een jaar helemaal overgestapt. Peutermelk is in mijn ogen alleen maar commercieel.

@Fryskefaam wrote:

Volle melk is niet ‘vetter’ in de zin dat ze er dikker van worden. Daarnaast zitten de goede dingen uit zuivel juist in dat vet en daarom is het toch aan te raden om volle zuivelproducten te nemen.

Wij zijn rond 10 maand al begonnen met gewone melk, rustig opgebouwd en met een jaar helemaal overgestapt. Peutermelk is in mijn ogen alleen maar commercieel.

Onze kinderarts rade het juist af en te beginnen met halfvolle melk :slight_smile:

Ik zeg ook alleen dus wat mijn arts gezegd heeft…

En neem aan dat die geen onzin staat te verkopen :slight_smile: