stoppen of doorgaan

De laatste weken ben ik erg aan het klooien met de bv. Mijn hormoonhuishouding zorgt er telkens voor dat ik een flinke dip in de bv heb. Ik heb een aantal weken tegen ongi aangelopen dat maar niet door wilde zetten. Uiteindelijk 3 weken geleden is het doorgezet en een paar dagen later liep de bv wel weer redelijk (wel met domperidon). Ondertussen zijn we 3 weken verder en ben ik weer ongi geworden. ik slik nog steeds domperidon en moet nu weer heel vaak voeden en zelfs af en toe bijvoeden om het rond de breien.

De lactatiedeskundige die ik heb ingeschakeld heeft goede tips gegeven maar mijn hormonen maken het zeker niet makkelijk. ONdertussen weet ik niet goed meer wanneer ze honger heeft en wanneer ze gewoon huilerig is. Ik word er moe van dat ik altijd op aan het letten ben of ze wel genoeg krijgt en genoeg plast. Op dit moment probeer ik er weer een beetje ritme in te krijgen Door 1 uur na de voeding te kolven en dit na de volgende voeding nog extra aan te bieden (op advies van de lact. desk.) om het weer omhoog te krijgen. Het gaat geen week vanzelf…

Aan de ene kant denk ik: stop toch en ga de fles geven. Dan komt ze nog maar 5 keer op een dag en kun je eindelijk gaan bijtanken. Maar ik vind het zo jammer om te stoppen. Ze is onze laatste en ik wil zo graag bv geven. Maar het mag niet ten kosten van alles gaan.

Wat zouden jullie doen?

He, wat jammer dat het allemaal zo moeilijk gaat… :hug:

Volg je eigen gevoel joh. Als je er op deze manier aan onderdoor gaat, dan hoef je je echt niet schuldig te voelen om over te stappen op FV.

Je hebt je meisje bijna 4 maanden toch mooi zelf gevoed :clap:

Maar als je de tijd/energie kunt vinden (zie dat je nog 3 kids hebt) om door te gaan met Bv en kolven etc, dan gewoon lekker door blijven gaan!

Heel veel succes ermee en geniet van je laatste beebje :inlove:

Misschien helpt het als je voor ogen houdt dat het alleen maar makkelijker zal worden? Zeker zo met een maand of vijf gaat het vaak zo vanzelf allemaal, maar dat moet je in het begin wel investeren :slight_smile:

Succes!

Ik had gehoopt dat het nu al meer vanzelf zou gaan… Is het echt zo dat het bij 5 maanden makkelijker wordt?

Vond het zelf echt alleen maar makkelijker gaan…

Maar probeer het los te laten… dat piekeren he, dat is een grote oorzaak voor stress… daardoor krijg je ook gedoe met productie…

Probeer voldoende te rusten, eten en drinken ook…

Jij moet voor jezelf bepalen hoever je wilt gaan en waar jouw grens ligt…

Maar die onzekerheid rondom menstruatie ken ik… ook hier enorme dipjes… maar nogmaals, wat Lune zegt… je krijgt er steeds meer handigheid in… en word ook zekerder van jezelf daardoor…

En anders… die 4 maanden heb je dr maar mooi ingegoten dacht ik zo… :wink: :-*

Ze heeft net weer na de bv een fles gehad van 100cc en die dronk ze gulzig op. Ik denk dat ik na de borst maar een flesje aan ga bieden als het nodig is en dan zien we wel waar het schip strand. Vorige keer kwam de productie spontaan weer op gang toen de ongi goed op gang was. Hopelijk nu weer. En anders is het jammer…

Jabe; had het ook voor toen ik bloedingen had, bleek uiteindelijk geen echte menstruatie te zijn :? , was ook poeder gaan halen, en daar hheeft hij twee flesjes na elkaar van gekregen en ondertussen was het bij mij weer in orde… :thumbup: , laatst dacht ik ook weer “minder” melk te hebben, wilde maar weinig drinken… ik weer een flesje gemaakt, maar dat moest meneer ook niet hebben…had gewoon genoeg aan dat mindere denk ik dan :think:

Wel lastig als het zo blijft bodderen… :thumbdown: Hoop dat het verder lukt, en anders heeft ze het toch al goed gekregen :thumbup:

Ik heb rond de 3 maanden ook zo lopen klooien steeds en heb ook heel vaak op het punt gestaan om te stoppen. Steeds weer die twijfels of ze wel genoeg heeft gehad, lage productie, extra kolven etc.

Twee keer heb ik een telefonisch gesprek gehad met vrijwilligers van LLL en BVN wat me enorm heeft geholpen en waardoor ik motivatie weer terug vond en nu met 4,5 maand moet ik zeggen dat het allemaal weer veel makkelijker en min of meer vanzelf gaat. Ben nu zó blij dat ik heb doorgezet en ga ook zeker nog even door!

Dus mocht je nog energie hebben om even vol te houden zou ik het zeker doen en ik hoop voor je dat het dan bij jou ook steeds makkelijker zal gaan.

Maar zo niet wees dan gewoon trots en tevreden over de afgelopen maanden! BV is geweldig maar niet ten koste van alles.

Veel succes met alles en geniet vooral lekker van je kleintje.

Ik probeer toch vol te houden. ik hoop gewoon zo dat het straks vanzelf gaat… Ik heb net een uur na de voeding van 2 uur toch nog gekolft en had een opbrengst van 30cc (10cc meer dan gisteren). Raar dat je daar zo blij mee kunt zijn… Dus we blijven gewoon drie keer per dag een uur na de voeding kolven voor de komende dagen en dan hopen we gewoon dat madam snel weer genoeg heeft aan de mama melk.

Nu zit je er midden in en is het alemaal heel heftig en veel. Maar achteraf gezien vond ik het altijd wel meevallen allemaal en dacht ik met heimwee terug aan dat geklooi met bv :wink:

Ik zou proberen door te zetten waarschijnlijk gaat het idd. allemaal makkelijker als ze wat ouder is. En stoppen kan altijd nog, weer gaan voeden niet…

vergeet niet dat je rond de 4 maanden de welbekende 4 maanden dip hebt…alles gaat wat moeilijker enz enz…als je het nog even volhoudt tot 5 maanden zul je ineens zien dat het makkelijker gaat…

ik heb hier ook elke keer een dip rond mn menstruatie (waar overigens ook geen touw aan vast te knopen is). ik heb niet alleen een dip, amar ze weigert dan zelfs soms de borst.

ik werd er helemaal gek van en moet in die week dus soms om het uur voeden.

maaaar ik heb me er bij neergelegd dat het gewwon zo gaat. en nu ik dat dus doe, gaat het veel beter.

ik meo took wel, want ons meisje kan neit uit een fles drinken.

en rond de 4 maanden krijg je een moeilijke periode met bv. die was hier loodzwaar.

maar nu is het weer heerlijk.

maar als je toch de keus maakt te stoppen, kun je trots zijn op jezelf, want je hebt wel 4 maanden gevoed. :clap:

Voor nu gaat het weer even goed. We hopen dat het zo blijft!