Stoppen met kolven?

Ik kolf nog steeds voor dochter alleen nu kolf ik al erg lang max 40-60 cc soms zelfs 20 cc. De vriezer was aardig vol maar slinkt nu toch wel.

Ik heb van alles geprobeerd om de productie qua kolven te verhogen maar niets helpt.



Wat zouden jullie doen? Stoppen met kolven vriezer leeg laten drinken en dan gewone melk als ik er niet ben?

Zal productie hier nog van teruglopen?

Dochter drinkt vaak bij me maar is tevreden dus niet idee dat de te weinig krijt live.



Ik zou erg graag de 2 jaar met haar willen halen…

Toen mijn dochter 1 werd ben ik gestopt met kolven. (ik kolfde nog 1x in mijn lunchpauze elke werkdag)



Op de dagen dat ik werkte kreeg ze dan alleen een ochtend en een avond voeding(en vaak nog ‘s nachts). De rest van de tijd dronk ze wat anders uit fles of tuitbeker.



Op de dagen dat ik vrij was, dronk ze overdag ook wel bij mij.

Ik heb haar gevoed tot ze 1,5 was. En ben gestopt omdat ik toen al 6 maanden zwanger was van zoonlief. Op het laatst dronk ze ook alleen maar s’ avonds voor het slapen gaan.



In principe moet je productie het aankunnen als je stopt met kolven.

Na 9 maanden voeden kan je productie wat beter omgaan met wisselingen in vraag en aanbod.

Maar misschien is dat per individu wel verschillend.

Wat onwijs knap dat je zolang hebt gekolfd. :thumbup:



Na 1 jaar heb ik alleen de ochtend en de avond voeding aangehouden en dat wilde prima. Onze zoon dronk bij de andere voedingen water. Tot op de dag van vandaag vind ik dat nog 1 van de beste beslissingen.

Nu, hij is inmiddels 6, drinkt hij nog steeds water. Erg makkelijk en gezond. Het is meer dat je je omgeving daar in moet opvoeden 8)

Ik ben gestopt toen Kaya 14 of 15 maanden was, maar ik heb het heel goed gemerkt in mn productie, die is flink gekelderd. De 2 jaar heb ik nog wel gehaald, maar ze zal nu nog geen 100 ml per dag meer binnenkrijgen. Als je langer door wilt voeden kan je dus ook beter wat langer blijven kolven.

Doorkolven is een optie, maar steeds max 40 kolven wekt frustratie op. Erg irri! Blijf haar sowieso live voeden! zo vaak ze wil, en ben ik er niet, afgekolfd, zolang we hebben, en water. Geen zoete rommel, nergens voor nodig. Ben er alleen nog niet uit of ik stop met kolven…

Je kan het ook langzaam afbouwen en dan kijken wat het effect is op je productie?