ik ben er over uit.
Ik wil gaan stoppen met borstvoeding geven.
Had het graag langer vol willen houden, maar het kost me gewoon te veel tijd en energie.
Doordat mijn knullen allebei een flinke reflux hebben (krijgen ook medicijnen hiervoor) lukt het me niet om ze live te laten voeden, ik kolf dus full-time en ben daar ruim 2,5 uur per dag mee bezig.
En daarnaast ben ik dus ook nog ruim 2,5 á 5 uur bezig met flesjes geven aan de knullen.
Elke voeding kost mij minstens 1,5 uur (kolfen + flesjes geven).
En ik merk nu dat het me steeds meer tegen gaat staan.
Over 4 weken ga ik ook weer werken en ik ga er steeds meer tegenop zien om ook op het werk te gaan kolven.
Ik had nog ergens de hoop dat ik m’n knullen weer live kon gaan voeden, maar na het van de week weer geprobeerd te hebben en 3 uur met 2 huilende knullen heb gezeten omdat ze het zo zuur hadden en meer dan de helft van de voeding hadden uitgespuugd heb ik die hoop laten varen.
Ik ben inmiddels slanker dan ik ooit geweest ben (zit ruim 10 kg onder het gewicht van voor m’n zwangerschap)…al m’n reserves zijn op en alles wat ik binnenkrijg gaat rechtstreeks naar de jongens.
M’n man heeft gisteren gezegd dat ik misschien maar eens aan mezelf moet gaan denken en met de borstvoeding moet gaan stoppen (heb ze immers al bijna 4 maanden volledig borstvoeding kunnen geven) zodat ik wat meer tijd overhoud voor mezelf.
Ik blijf maar volhouden dat een tweeling hebben helemaal niet zo druk is als iedereen denkt en dat ik enorm geniet van m’n knullen, maar eigenlijk merk ik elke dag dat ik steeds meer tegen het kolven e.d. op ga zien.
Ik ben er dus overuit. ik ga stoppen.
Nu heb ik alleen een vraag, hoe kan ik het beste gaan afbouwen met kolven en de jongens laten wennen aan flesvoeding.
ik heb geen tips voor je, maar wil ff zeggen dat je t super hebt gedaan!!! :thumbup:
hoi boba!
Als allereerste mag je hartstikke trots zijn dat je 4 maanden volledig bv hebt gegeven en dan ook nog eens al kolvend!! :thumbup: :thumbup: :thumbup: echt super…weet niet of ik je dat na had gedaan…
qua afbouwen…lees eens op bv.com…
Zelf heb ik niet afgebouwd, dus kan je niet precies vertellen over hoe en wat…maar wat ik gelezen heb is het volgende het beste te doen…
probeer per week 1 voeding te laten vervallen voor kunstvoeding…dus geef je om 6x per dag ofzo…dan begin je met 1 voeding te vervangen voor kunstvoeding en zo doe je dat elke week…zo wennen je borsten er meteen aan dat ze niet meer zoveel hoevel te produceren (belangrijk! Want anders kan je wel bv ontsteking krijgen) en wennen je jongens langzaam aan kunstvoeding.
Misschien bevalt het je straks nog wel dat als je langzaam afbouwt…je 1 of 2 voedingen bv geeft en de rest kunstvoeding…je kan het zo gek maken als je zelf wilt.
Heel veel succes en wees maar trots op wat je hebt bereikt!! :-*
IK BEN TROTS OP JE!!! :thumbup: Dat doen veel moeders je niet na!
Tips heb ik helaas niet voor je. Succes!
Wauw, wat knap 4 maanden kolven voor twee kids Dat is echt supergoed hoor! Heel begrijpelijk ook dat je nu wilt gaan afbouwen, het is ook erg belangrijk om aan jezelf te denken. Jij hebt je jongens nu echt het beste gegeven. En je wilt een goede moeder voor ze blijven, wat betekent dat je ook aan jezelf moet denken :hug: :thumbup:
Het afbouwen gaat idd per voeding. Maar het hoeft niet een week te duren voor je de volgende voeding kunt afbouwen. Dat ligt aan hoe lang je nog stuwing houdt van de voeding die je niet meer afkolft. Ik kan me trouwens voorstellen dat jij het iets rustiger moet afbouwen omdat je erg veel kolft voor 2. Misschien eerst de voeding die je laat vallen (best is de voeding voor de laatste voeding) voor de helft afkolven en pas de volgende dag niets afkolven. Maar dat zul je zelf moeten ervaren. In principe bouw je eerst de voedingen tussen de eerste en de laatste af, zodat je alleen nog 's ochtends en 's avonds hoeft te kolven. Als laatste vervalt de ochtendvoeding.
Ow, en ik heb nog een tip voor de kunstvoeding; de friso voeding lijkt qua smaak het meest op de bv. Ik heb bij de vorige namelijk lekker goedkoop de kruidvatvoeding gekocht…maar dat lukte absoluut niet. Totdat ik de tip kreeg om Friso te proberen, en dat ging heel goed :thumbup:
inmiddels is het afbouwen al goed aan het lukken.
door ervaringen van andere tweeling-mama’s die af gingen bouwen met kolven (via hyves) heb ik het toch radicaal aangepakt.
alleen de spanning eraf kolven.
Inmiddels red ik het om maar 1 x in de 2 dagen te kolven (haal er dan nog wel zo’n 150cc…over 2 borsten verdeeld uit).
maar het gaat dus echt de goede kant op…probeer het steeds langer uit te stellen.
Jeetje wat knap zeg, je hebt wel een aplausje verdient hoor
Hoe ging de overgang naar kv, pikte ze het snel op?
@mamma van sharondenise wrote:
Jeetje wat knap zeg, je hebt wel een aplausje verdient hoor
Hoe ging de overgang naar kv, pikte ze het snel op?
Dat ging super…ze vonden het gelijk lekker, dus heb er toen voor gekozen om ze maar gelijk geheel op kv te zetten i.p.v. eerst om en om.
En ik moet zeggen dat ze niet meer krampjes hebben gehad of vaker hebben moeten spugen ofzo.
Ik geef ze overigens Friso standaard en Friso comfort (50/50)
hee fijn dat het goed gegaan is met omschakelen en afbouwen :thumbup: Je hebt het super gedaan hoor
beetje late reactie, maar nog hele dikke vette complimenten voor 4 maanden kolven…Wat een geweldige start heb je ze gegeven! Fijn dat het afbouwen en overstappen goed is gegaan :thumbup: