Dag allemaal,
vriendlief en ik hebben besloten dat wij voor onze eerste kleine willen gaan. Nu ben ik aan de Yasmin pil en ga daar dus zo dadelijk mee stoppen als de strip af is. Wij hebben al een aantal keren geklust de afgelopen 2 weken, zoals ze dat zeggen hier maar hoe zit dat dan met de standaard ‘onttrekkings bloeding’ zodra je met de pil stopt ? Na 5 dagen na het stoppen (stopweek) word ik normaal gesproken ongesteld, mocht ik zwanger zijn geraakt in de afgelopen klus periode/weken, blijf ik dan wel die standaard onttrekkings bloeding hebben als ik zo stop (omdat dat geen echte menstruatie is) of niet ? Ergens prikkelt namelijk de angst dat tijdens die menstruatie, de ingenestelde eicel mee’spoelt’ omdat het nog niet sterk genoeg zou zijn om te blijven zitten, mocht ik zwanger zijn (ik ga daar natuurlijk niet vanuit, maar ook vanwege een logeerpartij heb ik een aantal dagen de pil niet ingenomen, omdat ik hem stomweg vergeten was).
Ik houd jullie vanzelfsprekend op de hoogte, vind het al een erg leuk forum zo
Als je zwanger zou zijn terwijl je aan de pil bent, dan krijg je geen onttrekkingsbloeding. Dus je hoeft er niet bang voor te zijn dat je iets weg zou spoelen of zou afbreken. Succes verder!