Hoi allemaal,
Sinds afg. zondag ben ik gestopt met de cerazette (minipil).
Omdat je in principe niet meer ongesteld wordt met de cerazette (ik had nog af en toe onregelmatig 2 dg minimaal bloedverlies maar verder niets) weet ik nu niet wat ik kan verwachten. Gaat mijn lijf nu gewoon een cyclus beginnen of moet ik eerst ongesteld worden?
Toen ik eerder stopte met een gewone pil werd ik natuurlijk eerst gewoon ongesteld en pakte mijn lijf daarna gewoon netjes mijn cyclus zoals ik hem ken weer op.
Alvast bedankt!
toen ik van cezarette over stapte op gewone pil werd ik op een gegeven moment in ene ongesteld; dit was bijna aan het einde van mijn pilstrip (lovette) , dus de cyclus liep niet helemaal goed nog, maar de maand erna klopte hij wel weer.
De eerste keer dat ik stopte met Cerazette (na jaren probleemloos gebruik) werd ik na een paar dagen ongesteld en had ik daarna een keurig regelmatige cyclus (naja, 2 maanden dan, want daarna was ik zwanger :inlove: ). Een paar maanden na de bevalling weer gestart, maar alleen maar gedoe gehad. Onregelmatige en lange bloedingen, kortom ellende. Afgelopen juni weer gestopt, en pas na 76 dagen voor het eerst weer ongesteld. Sindsdien nog steeds geen regelmatige cyclus. :wall:
Kortom, het kan dus alle kanten op :mrgreen: .
Ik hoop dat het bij jou anders gaat en je snel gewoon weer een regelmatige cyclus hebt!
Ik ben 3 week geleden gestopt met de Cerazette, vond het een rotding :silenced: sinds de zomervakantie was ik al ongesteld, steeds 1 of 2 dagen was ik er vanaf en toen begon het weer. Op het laatst ben ik 3 wekenlang continu ongesteld geweest en ben toen ermee gestopt.
Ik gebruik nu de komende tijd geen pil meer eerst maar kijken wat mn cyclus doet
Ik heb idd ook de eerste 2 maanden last gehad van bloedingen maar ik wist vooraf dat je die pil tenminste 3 maanden de kans moet geven.
En aangezien het vanwege migraine de enige pil is die ik kan gebruiken heb ik ook niet echt een keus, maar na die tijd was het ook klaar, afgezien dus van af en toe een minibloedinkje.
Zonder is geen optie want sinds de bevalling had ik zulke zware, lange en pijnlijke menstruaties dat ik er dus 2 weken per maand mee bezig was en daarnaast helemaal labiel van de hormonen. Stond letterlijk te trillen op mijn benen.
Maaaaaaar nu dus gestopt om zwanger te worden :mrgreen:
Zoals ik het lees wacht ik denk ik gewoon 30dg (mijn oude cyclus) en als er dan nog niks gebeurd is dan maar een testje voor de zekerheid ofzo…
Nou…vraag is dus al beantwoord…gisteren is mijn menstruatie gekomen.
OH fijn zeg, maar wat snel alweer na het stoppen. Ik ben rond 18 nov gestopt ermee en tot op heden nog niks, maar heb volgens mij 4 dagen geleden mn eisprong gehad dus ben benieuwd of ik nu over 10 dgn ong ongesteld wordt, Heb de cerazette wel 14 maanden gebruikt zou blij zijn als het straks weer een beetje op regel is…
Ik las gisteren op een ander forum dat je na ongeveer 4 weken ongesteld zou moeten worden, dus dan zou jouw cyclus het gewoon weer braaf opgepakt hebben.
Ik lees ook wel veel dat mensen kort na het stoppen eerst een keer ongesteld worden, dus kennelijk is het een beetje of eerst ongesteld en dan verder, of gewoon weer oppakken.
Maat kan me helemaal voorstellen dat je zit te wachten tot de boel weer in een ritme zit!