Mijn dochter is nu 1,5 jaar en ik geef nog steeds BV. Vooral ´s nachts, maar ook voor het slapen gaan ´s middags en ´s avonds. Maar ik merk nu dat ik er eigenlijk geen zin meer in heb en wil het liefst stoppen… Maar madame denkt daar natuurlijk anders over…
Ik was van plan om te beginnen met de nachtvoedingen over te slaan, maar het is echt een drama… Gisternacht heeft ze 3 uur gekrijst, echt alsof ze mishandeld werd, totdat ik met tranen in mn ogen haar toch gaf…
Dus nu mijn vraag: wie heeft er tips hoe ik kan stoppen zonder dat het zo´n drama is? Ik vind het gewoon echt te zielig om het zo hard aan te pakken…
We zijn trouwens van plan om over 2 maanden weer te proberen om zwanger te worden, dus ik ben stiekem gaan hopen dat het vanzelf wel stopt als ik zwanger raak, heeft iemand daar misschien ervaring mee?
@Veertjeg wrote:
Mijn dochter is nu 1,5 jaar en ik geef nog steeds BV. Vooral ´s nachts, maar ook voor het slapen gaan ´s middags en ´s avonds. Maar ik merk nu dat ik er eigenlijk geen zin meer in heb en wil het liefst stoppen… Maar madame denkt daar natuurlijk anders over…
Ik was van plan om te beginnen met de nachtvoedingen over te slaan, maar het is echt een drama… Gisternacht heeft ze 3 uur gekrijst, echt alsof ze mishandeld werd, totdat ik met tranen in mn ogen haar toch gaf…
Dus nu mijn vraag: wie heeft er tips hoe ik kan stoppen zonder dat het zo´n drama is? Ik vind het gewoon echt te zielig om het zo hard aan te pakken…
We zijn trouwens van plan om over 2 maanden weer te proberen om zwanger te worden, dus ik ben stiekem gaan hopen dat het vanzelf wel stopt als ik zwanger raak, heeft iemand daar misschien ervaring mee?
ik zit met hetzelfde, behalve dat laatste. En als ik plan had om weer zwanger te worden, zou ik idd daar op wachten, en hopen dat het vanzelf overgaat, hoor je toch best vaak. Je kunt wel blijven voeden als je zwanger bent, maar daar moet je vaak dan wel extra energie insteken.
dus omgedraaid lijkt me dat een prima methode om het af te bouwen.
hier ben ik eind aug 4 dagen weg, ik heb die vier dagen altijd bedacht als de cold turkey afkickmethode, maar nu het dichterbij komt, kan ik me amper voorstellen dat ik echt over 2 maanden niet meer voed…daarvoor is die bv voor z echt nog veel te belangrijk…
Ik zou de zwangerschap ervoor gebruiken…mijn ervaring is dat het dan heel makkelijk en vanzelf gaat.
Ik probeer ook weleens de borst niet te geven 's nachts, maar dat gaat gewoon echt niet ( en die 6,7,8 x die het nu is is me echt teveel).
hier 2x zwanger geworden tijdens bv periode en beide keren was het met 3 maand zw.schap bekeken met de bv.
Merkte zelf heel snel dat het terugliep, er kwam geen tsr meer en na een paar weekjes vonden de heren het dan ook wel welletjes en was het klaar.
Overigens denk ik dat het makkelijker is om met overdag een voeding weg te laten dan in de nacht… juist dan kan je je rust zo lekker gebruiken… en als ze na voeden snel weer slaapt… zou ik kiezen voor overdag beginnen.
Dan is ze waarschijnlijk makkelijker af te leiden met iets anders en heb je zelf meer fut om dat af leiden te doen.
Hier eigenlijk met gemak doorgevoed tot ik 25 weken zwanger was.
Ik had nu nog wel kunnen voeden.
Maar ik wilde mijn dochter op tijd van de borst af hebben voor de bevalling.
Ik gaf eigenlijk alleen nog een avondvoeding voor het slapen gaan.
s’Nachts sliep ze vrijwel altijd door.
We hebben toch denk ik 5 dagen tot 1 week strijd gehad om haar naar bed te krijgen 's avonds.
We hebben haar ook wel huilend uit bed gehaald en nog weer meegenomen naar beneden.
En een uurtje later was ze zo moe, dat ze de strijd niet eens meer aanging als we haar weglegden.
Maar het huilen 's avonds ging al gauw korter duren.
En dus in 1 week was het klaar.
Nu leggen we haar dus zonder problemen op bed 's avonds.
Ik heb overigens totaal geen stuwing gehad nadat ik stopte. (misschien dat dan wel dankzij de zwangerschap)
En hoewel ik de vorige zwangerschap al met 26wk lekkende borsten had, heb ik dat nu nog helemaal niet.
Blijkbaar zijn die blij met de rust. :mrgreen:
Ik zou zelf graag de voedingen s nachts minderen, maar hoe? Geen idee, dus niet echt tips… Manlief is door dochter niet gewenst s nachts (echt gillen, nee roepen en mama). Eens een keer een voeding een uurtje uitstellen is hier het maximaal haalbare, nou ja, daar wordt ik niet blij van, want dan kan ik er dus een keer extra uit.
Overdag kan ik wel wat uitstellen, maar na 3-4 uur zonder bv wordt het humeur van mijn dreumes heel wat minder leuk.
Dus tja, ik laat het er eerst maar bij.
In jouw geval, zou ik vooral overdag wat proberen te minderen, door veel ander drinken aan te bieden. En verder maar wachten wat de zwangerschap brengt :shifty:
is het de BV of echt de combi met de borst? misschien kolven en eerst in een beker gevevn? Ik ben maar een leek hoor, zelf geen dreumes aan de borst gehad.
Bedankt voor alle reacties!
Ik heb het er met mijn man over gehad en hij was het gelukkig eens met me dat het wel heel zielig is om ineens ´s nachts te stoppen. Dus nu ga ik eerst de middagvoeding weglaten. Gister is dat gelukt. Zal ook wel wat strijd opleveren, maar hopelijk iets minder…
Dan inderdaad maar kijken wat er gebeurd als het lukt om weer zwanger te worden :inlove: Klinkt wel positief wat jullie daar over zeggen in ieder geval…
@Mereltje85, hahahahaha dat is echt herkenbaar. Als ze de borst wil hoeft pappa haar niet eens aan te raken, nee, hahahahahaha. Terwijl ze overdag echt helemaal gek op hem is.
@Mlk1982, nee het is echt de borst zelf. Ik heb al vanalles geprobeerd om de bv mee te vervangen: water, melk, warme melk, speen, knuffels en kusjes. Maar de borst is blijkbaar onvervangbaar, haha.
@Miro, Het is zo fijn dat Ilse bij jou zelf begon met ´s nachts doorslapen. Denk helaas dat dat een groot verschil is… Maar ik ga indd ook maar eerst overdag, ´s avonds en ´s ochtends proberen over te slaan.
@Mamamarije en Lune, bedankt voor jullie reacties, dat klinkt heel hoopgevend!
hier 2x bv geven…1e keer bv was mijn meisje ook verslaafd en wilde ik net als jou zwanger worden van een 2e…maar omdat ik geen cyclus had moest ik gewoon minderen met bv. En dit werkte positief :thumbup: want een paar weken later werd ik ongie en zwanger…
Ik ben heel gemeen geweest :oops: maar goed ze dronk nog rustig 6 tot 7 x op een dag…(mini slokjes :roll: ) dus ze mocht een dagje/nachtje logeren bij oma…ze heeft niet gevraagd naar bv en accepteerde direct gewone melk van mijn moeder…terwijl wij (man en ik) dit niet konden doen…ze was toen ruim 15 maanden…
bij de 2e ging het anders…ik wilde nog helemaal niet stoppen ofzo, maar hij stopte er zelf mee…weigerde mijn borst…nu snap ik waarom :doh: zwanger van de 3e dus! Bij de 2e had ik ineens wel een cyclus met 9 maanden…
dit kwam omdat hij heel weinig dronk en veel meer grotere slokken. (kwam maar 2 tot 3x de laatste maanden)
naja heel gek, maar de 2e heeft het heel natuurlijk afgebouwd (precies 2 dagen voor zijn 1e verjaardag) en ergens vond ik dit wel het meest mooie manier om te stoppen, al was ik er zelf nog niet aan toe :shifty: de 1e manier voelde niet natuurlijk, maja je moet wat als je echt wat wilt…
succes met het afbouwen en zwanger worden :thumbup:
Wat Kloos aangeeft; uit logeren. Ik weet niet of ze al eens uit logeren is geweest? Als jij in de buurt bent is het voor haar natuurlijk ook heel ‘raar’ dat ze ‘ineens’ niet meer aan de borst mag drinken. Ben je er niet? Ook prima als er dan melk uit een beker beschikbaar is meestal. :-* De vraag is dan wel of ze niet hetzelfde besef heeft als ze je weer ziet en de nacht weer gewoon thuis is, maar het proberen waard misschien.
Zo even een update hoor!
Ik ben inmiddels helemaal gestopt! Eerst nog een poging gewaagd om te minderen, maar dat leverde echt zoveel drama op dat ik gewoon telkens weer toegaf. Dus afgelopen vrijdag is ze naar melk-rehab gegaan (Lees: oma en opa) en daar heeft ze 3 nachten geslapen zonder mij. En het ging heel goed! Inmiddels is ze dus alweer thuis en hier vraagt ze er nog wel soms om en is nog wel ns verdrietig (vooral ´s nachts) dat ze de borst niet krijgt, maar ik heb geen bv gegeven sinds vrijdagochtend!
Ik ben dus heel blij dat het nu is gelukt zonder al te veel drama! :inlove:
Fijn!!
Hier is dreumes zelf aan t minderen: vanmorgen deed ze mijn shirt weer naar beneden zonder ook maar aan te happen, en als ik op haar standaard drinkmomenten vraag of ze melk wil, krijg ik ineens regelmatig ‘nee’ als reactie, terwijl ze altijd 'ja’zei tnt.