Stoppen met BV

Ik zou zo langzamerhand weleens willen stoppen , maar zoonlief denkt er niet over. Hij is nu 19 maanden en drinkt nog volop. Ongeveer 5 voedingen per etmaal :shock: . Mijn plan was 6 maanden volledig , daarna alleen 's ochtends en 's avonds . Helaas denkt hij er anders over. Hij wordt enorm chagrijnig als hij niet krijgt . Trekt aan mijn kleren, duwt met zijn voorhoofd tegen me aan kortom hij weet het goed duidelijk te maken. Als ik hem op de grond zet laat hij zich vallen. Ik vind het nu nog geen ramp , maar wil graag wel wat ideeen om het het liefst soepel af te bouwen. Als ik niet thuis ben is doet hij het prima zonder mij , maar zodra hij me ziet is het drinken geblazen. Met name de overdag voedingen wil ik eraf.

Hij heeft nooit een speen of fles willen hebben …

Is hij al 19 maanden? Dan is het een lange drinker :inlove:

Kan je niet helpen helaas. Hopelijk komen van anderen nog tips.

Tja, al heel wat mijlpalen gehaald, maar de twee jaar hoeft van mij niet echt… :lol:

Wel fijn dat het al zo lang goed is gegaan! :thumbup:

Ik denk dat het net als bij andere zaken gaat die niet mogen of kunnen: nee zeggen, volhouden, en een alternatief bieden.

Uitleggen zal nog niet zo goed lukken maar wellicht snapt zoonlief het wel als je zegt dat de borst leeg is? En dat er 's ochtends vroeg en voor het naar bed gaan wel wat voor hem in zit?

Ik heb je even een pb gestuurd.

Anne stopte er zelf mee even na haar 2e verjaardag

@koda , bedankt voor je pm . Mijn gevoel erover is ok wel dubbel idd. Ben ook erg voor BV, maar hij wordt nu wel erg groot. Trekt aan al mijn moedervlekken, af en toe krijg ik een klap tegen mijn hoofd, prikt in mijn ogen , of trekt aan mijn andere tepel met zijn vingers : au. maar ik kan er ook nog wel heel erg van genieten ,als zijn warme handjes over mijn buik aaien of als die oogjes mij zo aankijken :inlove: . Hij is heel erg op lichaams contact gesteld idd. En ik wordt er ook zo heerlijk ontspannen van.

@ Kimmiej : En was ze ook zo hardnekkig? Hij lust dus ook geen hv melk, peutermelk oid. Alleen yoghurt vindt hij heerlijk.

@ Sija: Hij is nog niet voor enige rede vatbaar , alleen “nee” wil heel soms wel eens lukken…

Voor rede zal hij idd nog niet zo vatbaar zijn, maar heb je al geprobeerd een alternatief aan te bieden overdag? Een doosje rozijntjes, fruit, stukjes tomaat oid, een beker yoghurt verdund met water en bv roosvicee/diksap?

Sommige kinderen weten ook heel goed duidelijk te maken wat ze wel boeit aan ‘ander drinken/eten’. En wanneer ander drinken/eten niet werkt helpt het bv om even een ommetje te gaan maken of buiten te oefenen met stappen, op een driewielertje een ommetje maken. Het blijft een kwestie van alternatieven proberen te zoeken en dan hopelijk iets te vinden wat hem aanstaat.

Het eigen willetje begint best sterke vormen aan te nemen merk ik bij mijn eigen zoontje. Die krijgt welliswaar geen BV meer (helaas) maar als hij bv wil lopen, dan wil hij lopen…heerlijke fase ahum :liar: