Gisteren samen met manlief besloten om te stoppen met BV… Dorien drinkt nog zeker 3 keer bij mij… maar heb al een tijdje het gevoel dat ze nog niet genoeg heeft gehad… elke keer wel willen drinken maar ook snel weer loslaten en dan huilen/jengelen… dus weer gaan drinken enz…
nu ben een paar avonden aan het kolven gegaan omdat ik in september weer een paar dagen mag werken… ff een voorraadje maken… maar krijg er ook haast niks uit gekolft… gisteravond een half uur bezig geweest voor 20 cc…
Vind het aan de ene kant wel jammer om te stoppen, en ben heel benieuwd of Dorien wel kv wil… aangezien ze de eerste maanden het vertikte om iets uit de fles te drinken!!!
nu moet ik nog gaan uitzoeken hoe dat werkt met kv. en hoeveel moet ze hebben enz enz. heeft iemand tips over hoe je het beste kan stoppen met BV… en hoe lang doe je er over (ongeveer)…
Even voor de duidelijkheid: hoe oud is Dorien nu?
@Hupsakee wrote:
Even voor de duidelijkheid: hoe oud is Dorien nu?
En dat niet alleen, klinkt als regeldagen?
Als je besluit vaststaat ok maar in mijn oren klinkt het alsof het niet het einde hoeft te zijn?
ja precies! regeldagen dacht ik ook al aan…
En kolven en de hoeveelheid kolven zegt niets over hoeveel je kindje krijgt, kolven is vaak erg moeilijk en dan lukt het niet zo als live drinken van je kindje…
gewoon elke keer aanleggen en laten drinken dan ben je er ook zo weer doorheen, maar meestal als je denkt dit trek ik niet meer, is vaak ook weer voorbij is mijn ervaring…
Ja, maar slechts 3 keer drinken klinkt niet als een kleine baby. En regeldagen heb je toch vooral de eerste 6 (?) maanden?
dorien is als ik het goed heb ook een november 2008 kindje.
ik geef mopje ook nog steeds bv, maar niet meer compleet, ben vanaf dat ze ongeveer 7 maanden oud was mee gaan minderen, nu krijgt ze nog 2x per dag bv. als ze wakker word in de ochtend en voordat ik naar bed ga, zo rond de klok van 23.30 uur, zo hou ik mijn productie lekker op gang, mop en ik vinden het nog heerlijk en ik moet er niet aandenken om er helemaal mee te stoppen, wij hebben een druk gezin met 4 meiden en die bv momenten zijn echt geniet momentjes even echt tijd voor ons saampjes, als het aan mij ligt gaan mop en ik daar nog heel lang mee door.
misschien is het voor jou ook een optie om het zo te gaan doen, zo kan je toch nog bv. geven maar veel minder en als je gaat werken overdag hoef je ook niet meer te kolven en kan je kv. gaan geven, mopje wilde eerst ook geen kv. maar vanaf een maand of 7 begon ze het ineens lekker te vinden. ik heb het langzaam aan afgebouwd en heb daardoor ook geen last van stuwing of e.d gehad. ik heb er in totaal 2 weekjes over gedaan om af te bouwen naar de 2 overgebleven voedingen.
oja, mop krijgt nu overdag 3 flesjes kv. en dan per flesje 160 ml water en 5 afgestreken schepjes friso 2. ik geef geen pap e.d.
Hier vind je veel info over afbouwen:
http://www.borstvoeding.com/aanverwant/afbouwen/
Wat een andere optie zou zijn, is vaker op een dag gaan voeden en kijken hoe dat gaat. Maar dat moet je dan natuurlijk wel willen.
Dorien is idd een november 2008 baby… dus weet ook dat het geen regeldagen zijn…
heb dorien vandaag tussen de middag kv gegeven… en ze was zo rustig… lag lekker ontspannen bij me… nou dat ken ik helemaal niet van haar…
had ondertussen idd die site ook gevonden (maar alsnog bedankt voor de link) en heb er toch voor gekozen om toch te stoppen met BV…
Dorien is nu 9 maanden… dus voor mijzelf heb ik het idee dat dat toch best een hele tijd is… en had van te voren gezegt ik ga door zolang Dorien het nog leuk vind en zolang ik er nog plezier in heb… en omdat Dorien nu zo rustig is bij kv/fles denk ik dat ik de juiste beslissing heb genomen…
maar ik wil jullie toch bedanken voor het reageren op mijn vragen…