stoppen met bv, welke melk dan geven bij 11 maanden?

Hoi,

Al veel :cry: gelaten hier maar het is echt beter om te stoppen. Ik werk full-time in de zorg en kolf niet meer zo goed. Voor een fles kolf ik 5x een 15min, tijd die ik gewoonweg niet meer heb en ik heb het er eerlijk gezegd niet meer voor over heb.

(als ik om 7u moet beginnen zit ik al vaak voor 6 u te kolven en als ik slaapdienst heb is het helemaal drama: dan moet ik 600cc klaar hebben staan en dat redt ik gewoon niet in een week)



Junia drinkt verder geen water of roosvicee uit een fles. Ik hoop wel dat ze koemelk pakt maar kan ik nu nog beter nutrilon ofzo pakken of mag ik al gelijk gewone halfvolle melk gaan proberen.

En hoe doe ik dat smorgens, blijft ze op gewone melk ook nog een uurtje of 1 1/2 slapen voordat ze je een boterham moet geven (bv is nu nog haar ontbijt). Ze is namelijk vaak al rond 5.30u wakker.



grts Patricia

Ik zou geloof ik nog een poosje kunstvoeding geven ipv halfvolle melk.

Als je je dochter s morgens een flesje geeft kan ze daarna gewoon verder slapen, ik zou haar de fles op dezelfde plek geven waar je normaal op die tijd bv geeft, en dan weer terug in bed leggen. Eventueel zou je ook een papflesje kunnen geven.

Jammer dat je helaas niet veel meer kolft :hug: . Je hoeft natuurlijk niet helemaal te stoppen met borstvoeding. Als je thuis bent, kan je gewoon borstvoeding blijven geven. Ik weet niet of je met 11 maanden al gelijk kan beginnen met gewone koemelk. Ze mogen al wel yoghurt. M’n zoontje krijgt tegenwoordig een bakje yoghurt mee naar de creche, want ik kolf ook niet zoveel meer. Stel anders je vraag eens op borstvoedingsforum.nl . Succes!

Ik zou denk ik ook een papfles proberen. Vult volgens mij iets meer dan een fles met “alleen” maar melk.

Ik zou ook voor de papfles gaan 's morgens.

Eventueel eerst van die kant en klare pakjes proberen? Kijken of ze dat aan neemt.



En is het niet zo, dat als je straks op koemelk overstapt, je dan beter volle melkproducten kunt gebruiken? Ivm vetten etc die ze nodig hebben voor de groei.

Ik heb dat in ieder geval wel altijd gedaan.

Tegenwoordig krijgt ie ook wel eens halfvolle melk.



Succes ermee.

Enneh… :clap: :clap: dat je 11 mnd BV hebt gegeven!! :thumbup:

11 maanden, 5 dagen zie ik, er zit iig geen wekkertje in je meisje die met 12 maanden ineens afgaat zodat je verse melk kan geven :mrgreen:

Ik persoonlijk zou niet voor die 3 weken mijn kind laten wennen aan kunstvoeding en dan wéér overstappen, ik zou gelijk koemelk geven eventueel met wat pap erin als ze dat lust :-*

ik zou meteen gewoon koemelk geven… (heb ik bij Anna toendertijd ook gedaan met ruim 11 maanden)

ze blieft geen koemelk…

En heb het er inmiddels met mijn vriend over gehad… HOe we dit gaan oplossen…



Ik ga door met de bv, het heeft me teveel :cry: gekost…

ALs ik slaapdienst heb dan hoeft er maar 1 fles te staan, dan eet ze maar een keer extra kwark en slaat ze de late voeding over (van de week geprobeerd en dat werkte)…



Dus ik ga gewoon door :dance:



Bedankt voor jullie antwoordne…



grts patricia

je kan toch ook en en doen

dus als je er niet bent kv geven en als je er wel bent bv

dat ga ik straks ook zo doen en waarschijnlijk deze week al want 1 borst doet het al niet meer die deed al weinig en ben ik mee gestopt ik voedt nu alleen nog maar met rechts



en daar kan ik dus niet genoeg uit kolven voor als ik werk en als ik niet meer naar huis mag om te voeden dan geef ik kv en als ik thuis ben krijgt ze bv

Ik sluit me aan bij melanie en bianca :mrgreen: helemaal op deze leeftijd. Ik neem aan dat ze ook al iets van bijvoeding eet? Dan kan je toch prima de ochtend- en avondvoeding zelf doen en verder aanvullen met koemelk(eventueel met een lepeltje rijstebloempap oid, misschien ‘blieft’ ze het dan wel :wink: )