Ik zit er aan te denken om te gaan stoppen met het afbouwen en het uit eindelijk stoppen met het geven van borstvoeding.
Dit omdat mijn dochter erg vaak komt zo rond om de de 1 a 2 uur.
Ik ben dus zo 9 a 10 keer per dag aan het voeden.
En vaak is mijn dochter na de voeding nog niet te vreden
Ze huilt veel en slaapt slecht.
Ook het aan leggen doet me pijn, mijn tepels zijn kapot en zien de kans niet om goed te helen.
Mijn dochter maakt wel een goede grote hap met getuite lipjes. Vaak doet ze haar hoofd tijdens het voeden met de tepel in haar mond naar achteren. Met gevolg dat mijn tepel weer kapot is.
Ook na het voeden heb ik vaak pijn het is een schrijnende stekende pijn in mijn borsten en duren langer dan een half uur.
Van de week ben ik langs de ha gegaan om te kijken of ik misschien een borst onsteking of spruw heb. Dit is niet het geval.
Ook mijn dochter is gecontroleerd en ook zij heeft geen spruw.
Thuis heb ik haar een kv flesje gegeven en ze was super tevreden en voor mij een frustratie minder.
Nu denk ik om af te bouwen en uit eindelijk te stoppen,
Maar die gedachten doen me pijn en maakt me best verdietig.
Straks nooit meer die mooie en intieme momenten samen.
Ik heb heb het idee dat ik faal.
Liefs sunrise
Oh meid, op handige tips en truuks moet je maar even wachten, er zijn hier meiden die daar veel meer verstand van hebben dan ik.
Ik heb ook alles maar een beetje op gevoel gedaan en tot nu toe is het 2 keer goed gegaan.
Wat me wel opvalt in je berichtje is dat jij helemaal nog niet klaar bent om te stoppen met bv.
Heb je al eens geprobeerd om een tijdje aftekolven om je tepels wat rust te gunnnen.
verder misschien eens een lactatiedeskundige laten meekijken of ze echt wel goed aanhapt.
Want zoals je het omschrijft zou ik zeggen dat je wel spruw hebt maar als dat al is uitgesloten, dan weet ik het ook niet.
Heel veel sterkte ermee, en na mij komen er vast nog meer meiden die je kunnen helpen.ik wil je in ieder geval even een :hug: geven.
:-* Wendy
Ik zou er niet zo zeker van zijn, dat het geen spruw is.
Je hoeft helemaal niks te zien aan je kind terwijl je toch (samen) spruw kan hebben. Het klinkt juist erg als spruw…
Een kuurtje kan zeker nooit kwaad en als het spruw is dan zal je snel verbetering kunnen zien.
Verder sluit ik me bij mijn voorganger aan: je klinkt helemaal niet klaar om te stoppen.
Heb je al eens op http://www.borstvoedingsforum.nl gekeken?
Lactatiekundige bellen inderdaad!
En je kan een tijdje voeden met tepelhoedjes om zo de kloven te laten genezen en ook je borsten aan de lucht laten drogen helpt goed, maar misschien doe je dat al, ik was er op deze manier binnen 3 weken vanaf, ik had op beide korsten kloven.
Op zich is tot 12 keer drinken ooknormaal, hun maag is nog maar zo klein dat er geen grote hoeveelheden inpassen, dus drinken ze vaak kleine beetjes, naarmate ze ouder worden wordt dat wel minder…
Sterkte en heel veel succes…
He lieverd lees je stukje nu pas hier.
He falen is het echt niet hoor!
Zo als ik je vandaag gesproken heb is moeders nu weer helemaal in d’r hum en is Soraray een heerlijk tevreden meiske.
Je hebt een mooie periode mogen gevoed hou dat vast.
Misschien ooit mag je er weer van genieten.
Dikke kus je zus
hey allemaal,
Ik las jullie berichtjes over het stoppen met bv.
Ook ik heb de keuze gemaakt om te stoppen, precies hetzelfde verhaal als sunrise.
Mijn zoontje is nu 5 weken oud en wil om de 2 uur drinken, en na 30 minuten drinken aan de borst heeft hij nog niet genoeg. Ik ben sinds vorige week begonnen met 1 borstvoeding te vervangen door flesvoeding, en het gaat geweldig hij slaapt direct na de flesvoeding, terwijl het een drama is om te gaan slapen na de borstvoeding. Ook ik voelde me slecht, alleen al het idee om over te gaan tot flesvoeding was een ramp, ook ik had het idee dat ik faalde. Als ik nu zie na 1 week pas hoe rustig hij al is na 1 flesvoeding dan geeft me dat weer moed. Ik kan niet wachten totdat ik helemaal heb afgebouwd, voor zijn en ook voor mijn rust.
Ik zou zeggen volg je gevoel en wens je veel succes.
Ik was opgenomen in het ziekenhuis en mn dochter lag krijsend aan de borst, ik dacht dat het spruw was, nachtzuster keek: nee hoor mevrouw ze heeft echt geen spruw (flesje pakte ze wel en ik dacht toch echt iets in haar wangetjes te zien), dagzuster nogmaals gevraagd en gekeken: nou mevrouw ik zie toch echt helemaal geen spruw en toen diezelfde middag de arts toen ze langskwam nog eens gevraag (tot ergernis van de dagzuster :evil: ) hmmm kan het niet goed zien, ik onze dochter even afgeleid en naar boven laten kijken en ja hoor, toch spruw :roll: Ik zou er toch voor de zekerheid nog even naar laten kijken als ik jou was.
En anders gewoon eens tepelhoedjes gebruiken voor een paar dagen om je tepels wat rust te geven (oei krijg vast alle lactatiekundige over me heen ) Onze dochter hapte niet, iedereen (incl lactatiekundige) had al aan mn borsten lopen trekken, tegen het hoofdje van mn dochter aan geduwd, maar met tepelhoedjes pakte ze wel. Ik vind het super dingen en na 10 dagen ofzo hadden we ze helemaal niet nodig, omdat ze door had wat ze bij die dingen moest doen
Probeer anders eens te vragen of een lactatiekundige meekijkt zoals al geopperd is. Dan weet je iig of je goed aanlegd.
Ik heb ook een paar keer op het punt gestaan om te stoppen, omdat iedereen dat maar tegen me zei dat het echt niet erg was, nou toen kwam de koppige stier in me naar boven en ik wilde het intieme momentje met mij en mn dochter niet opgeven en zit nu al ruim 6 maanden met mn dochter aan de borst. Vind het nog steeds super gezellig!!!
Maar als je er zelf wel echt klaar mee bent, dan hoop ik dat het afbouwen goed gaat en ze het goed op de fles doet!!!
Ook hier een verhaal van alle “deskundigen” die geen spruw zagen. Zelfs de LK niet. En ze hapte toch echt goed aan.
Na 2,5 maand (mijn dochter was toen 5 maanden) heb ik zelf moeten beginnen over spruw. :roll:
En ja hoor, na de Daktarin kuur waren we er van af. Mijn tepels zijn wel altijd gevoelig gebleven, maar uiteindelijk heb ik toch 20 maanden bv gegeven! :mrgreen:
Nu heb ik alweer spruw. Gelukkig was ik er nu op tijd bij (ook een andere LK gebeld. ;)) En heb ik nu lang niet zo’n pijn met voeden als toen… :thumbup:
Ik hoop dat je een beslissing kunt nemen waar je zelf happy mee bent. Succes!
@mandyh wrote:
hey allemaal,
Ik las jullie berichtjes over het stoppen met bv.
Ook ik heb de keuze gemaakt om te stoppen, precies hetzelfde verhaal als sunrise.
Mijn zoontje is nu 5 weken oud en wil om de 2 uur drinken, en na 30 minuten drinken aan de borst heeft hij nog niet genoeg. Ik ben sinds vorige week begonnen met 1 borstvoeding te vervangen door flesvoeding, en het gaat geweldig hij slaapt direct na de flesvoeding, terwijl het een drama is om te gaan slapen na de borstvoeding. Ook ik voelde me slecht, alleen al het idee om over te gaan tot flesvoeding was een ramp, ook ik had het idee dat ik faalde. Als ik nu zie na 1 week pas hoe rustig hij al is na 1 flesvoeding dan geeft me dat weer moed. Ik kan niet wachten totdat ik helemaal heb afgebouwd, voor zijn en ook voor mijn rust.
Ik zou zeggen volg je gevoel en wens je veel succes.
Ik sluit me hier bij aan, ik herken je verhaal.
Volg je gevoel, en het is geen falen!!! :-*
Sunrise, volg je gevoel. Als je voelt dat je nog niet wil stoppen schakel dan een lactatie-kundige in via je CB. Zij kunnen je erg goed adviseren. Ik heb er veel aan gehad, want de BV liep niet zo geweldig lekker bij Lars. Helaas ben ik na 8 weken af gaan bouwen. Wij hadden beiden spruw en mijn kloven waren zo groot dat ik niet meer door kon van de pijn. Daarnaast had Lars altijd honger en kwam ook elke 1,5 uur voor voeding. Ik vond een flesje geven heel erg relaxed daarna. Het gaf me enorm veel rust. Heb nooit spijt gehad van die keuze. Denk er maar eens goed over na en succes met je beslissing!!