Stoppen ivm allergie

Ik heb al een tijdje last van allergie,

Ik ben daar pas achter gekomen,

Ik ben allergisch voor huisstofmijt en heb een lichte allergie voor katten en honden terwijl ik zelf al 4 jaar een hond in huis heb.

Nu ben ik vandaag voor de derde keer naar de praktijkondersteuner van mijn huisartsenpraktijk geweest en na een longindicatie voor astma waar niks duidelijks uit is gekomen moet ik 6 weken aan de medicatie.

Zo een inhaleerpijp om je luchtwegen vrij te maken en iets wat onstekingsremmend is en ook een neusspray.

Na bijna een recept te hebben uitgeschreven vroeg ik of het ook samen kon met de borstvoeding…

Zij keek mij vragend aan want Jasly is bijna(in januari) 2 jaar.

Toen na onderzoek,wat in mijn ogen veelste vluchtig ging zei ze dat geen ene medicatie met borstvoeding kon, Alleen de stof om de luchtwegen vrij te maken maar die zouden niet erg veel werking hebben en pas na langdurige tijd.

Toen zei ze doodleuk dat ik moet stoppen met borstvoeding…

Maar hoe dan!!!

Ik geef alleen maar s’avonds voor het slapen bv en snachts nog effe om door te slapen als ze wakker word.

Maar hoe moet het nu dan.

Jasly accepteerd het niet als ik haar ineens niet meer geef.

Ik weet dat Jasly nu ook wat groter is en makkelijk volgens iedereens ogen kan stoppen(voor de meeste te groot voor borstvoeding).

Hoe moet ik haar nou snachts rustig verder laten slapen???

En vooral dalijk s’avonds laten slapen.

Ik zit er zelfs aan te denken om geen medicatie in te nemen!

Want ik wou haar blijven voeden tot ze zelf stopt.

Omdat ik vind dat borstvoeding voor kleintjes erg nodig is.

Maar wat moet ik nou.

Ik moet hier over na denken en maandag terug komen bij de praktijkondersteuner.

Maandag komt ook het cb bij mij thuis. maar die ziet alles ook zo zwart wit.



Hoe doen meiden het dan als ze allergisch zijn en bv geven.

er moet toch iets zijn voor voedende vrouwen!

En ze zei dat er zelfs geen neusspray mag tijdens de bv.



echt balen is dit want ik wil niet stoppen…



Ik hoop dat iemand mij kan helpen.



Groetjes Jeanette

Ik zou toch is goed na laten kijken, want volgens mij zijn er wel bepaalde medicatie die wel kunnen.



Zag bijv een bericht op internet, het is een quote dus niet van mij:


Ik heb de literatuur er eens op nageslagen en er zijn wel degelijk nieuwe anti-histaminica die veilig gebruikt kunnen worden als er borstvoeding wordt gegeven. Volgens mijn literatuur zijn certrizine en loratadine vrij veilig omdat er vrijwel geen versuffing optreedt bij de zuigeling en ze uit onderzoek veilig naar voren komen.

Cromolyn is ook veilig, het is niet giftig en wordt zo goed als niet geabsorbeerd, dus de kans dat het effect heeft op de baby is hoogst onwaarschijnlijk.

Van de neussprays, worden Fluticasone, triamcinolone, budesonide en beclomethasone genoemd, met de vermelding dat het hoogst onwaarschijnlijk is dat de baby daar last van zal krijgen, mits een normale therapeutische dosis wordt gebruikt.



Loratadine en cetirizine
Deze middelen kunt u zowel bij hooikoorts als bij allergie voor huisdieren of huisstof-mijt gebruiken. Deze middelen werken ongeveer 24 uur. Daarom hoeft u ze meestal maar één keer per dag in te nemen. Heeft u alleen last van allergie voor huisdieren als u bij iemand op bezoek gaat, dan kunt u het middel het beste één tot twee uur van tevoren innemen. Loratadine mag u zonder bezwaar gebruiken als u borstvoeding geeft.

bedankt les!

Ga gelijk even googlen en mijn ha maandag ermee confronteren want die zei dat er helemaal niks was met de bv.

en heb er de hele dag mee gelopen omdat ik er zo van baalde!

Bedankt he!

*Salbutamol





Deze valt onder:



L1 Veiligst

Dit geneesmiddel wordt door veel borstvoedende vrouwen gebruikt en er is geen toename in nadelige effecten bij hun kinderen waargenomen. Wetenschappelijke studies bij vrouwen die borstvoeding geven, laten geen risico’s voor hun kinderen zien. De kans op schade bij het kind is uiterst klein, en mogelijk kan het kind het geneesmiddel niet eens via de mond of maag-darmkanaal opnemen.





Deze 3 vallen onder:



L2 Veilig



Een beperkte aantal borstvoedende vrouwen heeft dit geneesmiddel gebruikt en er is geen toename in nadelige effecten bij hun kinderen waargenomen. De kans op mogelijke nadelige bijwerkingen is uiterst klein.



*Terbutaline

*Nedocromil

*Levosalbutamol



Verder zou ik bij 1 van deze geneesmiddelen de apotheker eens vragen… in elke apotheek is de apotheker aanwezig…

Mocht je er niet uit komen, mijn schoonbroer is apotheker en ik kan het navragen bij hem…

Lesley ook aan t meedenken… :inlove: :thumbup:



Ik vond deze toevallig op de medicijnlijst van bv.com maar er zijn idd zoals Les zegt meer… er kan ZO veel samen met BV… zoveel… maarja, op de 1 of andere manier hebben ze soms zin om moeilijk te doen… niet verder te kijken dan hun neus lang is… ik weet er alles van… :wink:

Oh enne… je hyves berichtje… dat ben ik… Monique… Fai… :mrgreen:

er is een lijst van ik geloof Hale waarop gecontroleerd kan worden of medicatie al dan niet veilig is met borstvoeding.



Ik zou er een telefoontje met een goeie lactatiekundige aan wagen. Vaak is een kort telefonisch consult gratis (10 minuten).

En anders even vragen op het borstvoedingsforum (met .nl er achter). Daar zitten ook vrijwillgers op van VBN.

Zij mogen geen antwoord geven over medicatiegebruik, maar weten wel precies waar je correcte info kan krijgen.



Het zou super fijn zijn als je gewoon lekker door kan voeden, ook die ene voeding! (onze middelste heeft ruim 2 jaar bv gehad, laatste maanden ook nog maar 1 voeding per dag).

@faizaa wrote:

Lesley ook aan t meedenken… :inlove: :thumbup:



Ik vond deze toevallig op de medicijnlijst van bv.com maar er zijn idd zoals Les zegt meer… er kan ZO veel samen met BV… zoveel… maarja, op de 1 of andere manier hebben ze soms zin om moeilijk te doen… niet verder te kijken dan hun neus lang is… ik weet er alles van… :wink:




Ja ze maken het zichzelf zo makkelijk mogelijk, schrijven iets voor , maar denken niet aan de BV, want ja flesvoeding volstaat ook, zeggen ze.



Fai heeft mij zo op mijn hart gedrukt dat er voldoende medicatie is die wél kunnen met Epilepsie, en daar door ben ik mij in gaan verdiepen, dat zoveel meer medicatie die niet vaak word voorgeschreven (alleen als er specefiek om word gevraagd.) terwijl dat wel de oplossing is voor beide, zodat jij Jasly BV kan blijven doorgeven (mijn grote complimenten trouwens, 2 jaar al weer bijna!) en jij vrij bent van allergische reacties!

Ik heb niet het hele topic gelezen.

Maar er zijn weldegelijk ontstekingsremmers die bij borstvoeding mogen!!

Anders zou je even met je apotheek moeten overleggen!

Ja hoor, die zijn er wel! Neem anders eens contact op met Stefan Kleintjes van borstvoeding.com . Succes!

De medicijnenlijst van Hale vind je hier



http://www.borstvoeding.com/problemen/medicijnen/medicijnlijst-nl.html



Met deze lijst zou je naar je arts kunnen gaan en samen overleggen wat er wél mogelijk is

Ikzelf gebruik beclametason en ik geef ook nog altijd gewoon borstvoeding. (Fenna zou het inderdaad ook niet accepteren als ik ineens zou stoppen :mrgreen: )

Ik heb ook aardig moeten strijden tijdens mijn zwangerschap om een veilig middel te krijgen… :wall: De medische wereld heeft nog veel te leren… :think: (Gebruik nu ook altijd de lijst van Hale: mijn nieuwe huisarts pakt 'm er ook online bij als we op zoek zijn naar nieuwe medicijnen. :thumbup: )

Hoi,



apart hoor dat je huisarts er zo makkelijk over denkt en zo roept: stop maar!



ik gebruik zelf symbicort, heb ik in de zwangerschap gebruikt en daarna ook als het nodig was. Je kindje is nu ook al wat ouder en kan beter tegen dingen als toen die nog klein was. Ik hop dat je iets vind wat kan want een tweejarige zeggen dat er niet bij mamma gedronken mag worden lijkt me moeilijk!



:hug: