Stopfout

Wie kan mij helpen? Mijn pc start geregeld opnieuw op en geeft dan een stopfout aan. De eerste honderd keer heb ik het foutenrapport nog wel verzonden maar daar ben ik mee gestopt. Hoe krijg ik deze fout weg? Mijn man wil de pc al leegmaken en opnieuw installeren maar dan moet ik eerst ruim 2000 foto’s naar de g-mail doen omdat de externe harde schijf ook met pensioen gegaan is. De tips van microsoft heb ik al geprobeerd maar dat loste niets op.

Heb je al eens systeem herstel geprobeerd?

En defragmenteren?

Als je xp hebt, Start>>Help en ondersteuning>>>Wijzigingen ongedaan maken met behulp van Systeemherstel en daar kan je dan een datum kiezen en dan start je pc opnieuw op en hopelijk is het dan verholpen.



Met vista weet ik niet sorry.



Wat ik ook wel eens doe: Start> deze computer>rechtermuisknopklik op c-schijf en dan eigenschappen. Je krijgt dan nieuwe scherm. Klik op Extra.

Dan kan je op fouten controleren. Ik klik ze altijd allebei aan en dan vraagt die om te controleren bij de eerst volgende keer dat je pc weer opstart.



Suc6 :pray:

@marloes vip wrote:

Wie kan mij helpen? Mijn pc start geregeld opnieuw op en geeft dan een stopfout aan. De eerste honderd keer heb ik het foutenrapport nog wel verzonden maar daar ben ik mee gestopt. Hoe krijg ik deze fout weg? Mijn man wil de pc al leegmaken en opnieuw installeren maar dan moet ik eerst ruim 2000 foto’s naar de g-mail doen omdat de externe harde schijf ook met pensioen gegaan is. De tips van microsoft heb ik al geprobeerd maar dat loste niets op.




Heb je de stopfout al een genoteerd?

En vanaf wanneer is de stopfout gaan optreden?

Vaak is dat na een hardware wisseling of toevoeging, of conflicterende drivers. En die 2.000 foto’s hoef je niet persé naar g-mail te doen hoor; ik weet niet of je 1 of meerdere harde schijven/partities hebt?

Ik bedoelde of je de stopfout zelf, de code die dan in beeld verschijnt; had genoteerd.

Als ik je verhaal zo hoor is er bij het aansluiten/installeren van de nieuwe hardware ergens een hardware-conflict opgetreden.

In zo’n geval zou ik windows er ‘even’ opnieuw opdoen, maar dat is niet voor een ieder een vanzelfsprekendheid…



en als je dus windows er opnieuw opzet wordt alleen je c-schijf gewist; dus alle data kan gewoon op de d-schijf (je foto’s dus).

Een backup kan nooit kwaad (op externe schijf of dvd bijvoorbeeld) natuurlijk.

Probeer anders eens de nieuwe dvd speler te ontkoppelen en dan windows op te starten. Lukt dat?

Dan kan je daarna proberen om de drivers weg te gooien, opnieuw aan te koppelen en weer aan te zetten.



Andere optie is in veilige modus starten, lukt dit wel? Dan via de msconfig (start- typ msconfig) kijken wat er allemaal wordt opgestart en zoveel mogelijk uit te zetten, in ieder geval de dingen die de DVD speler gebruikt

defragmenteren doen we bijna elke dag wel een keer. Een systeemherstel, hoe doe ik dat?

Heb je de stopfout al een genoteerd?

Wat bedoel je hier mee?



En vanaf wanneer is de stopfout gaan optreden?



Mijn man heeft een andere dvd/speler en dvd/brander geïnstalleerd en volgens mij is het daarna begonnen.



Vaak is dat na een hardware wisseling of toevoeging, of conflicterende drivers.



En die 2.000 foto’s hoef je niet persé naar g-mail te doen hoor; ik weet niet of je 1 of meerdere harde schijven/partities hebt?

Wij hebben schij f C en schijf D. C doen we alles mee en D is nu de backup voor de foto’s



Heb nu de tip van Mich@ gedaan en de pc opnieuw opgestart. na een eeuwigheid wachten staat hij nu weer aan. Ben benieuwd of de pc nu weer een stopfout krijgt.



Groetjes van Marloes

Ik zag net weer een stopfout en dit stond er:

http://support.microsoft.com/?kbid=322205



heb je hier wat aan?