stoomsysteem voor strijken. Ervaringen gevraagd

Mijn strijkijzer heeft het begeven en nu ben ik aan het rondkijken wat ik wil. We hebben allebei een gloeiende hekel aan het strijken, maar helaas wel veel kleding waarbij je echt een ijzer erover heen moet laten gaan als je het met fatsoen wil dragen.



Nu zag ik een stoomsysteem en daarmee zou het strijken veel makkelijk gaan. Is dat nu echt zo. Ik vind het wel een behoorlijke uitgave om zomaar even te doen, dus zou graag horen hoe de ervaringen met zo’n stoomsysteem zijn.



Wie o wie wil vertellen?

Bedoel je zo’n strijkijzer met een ding erbij?

Wat beschrijf ik dat weer goed :liar: :lol:



Mijn moeder heeft zoiets en die vind hem geweldig :thumbup:

Ja, idd, zo’n strijkijzer met een watertank e.d.



Welke heeft je moeder?

Ik heb er zo 1…en ik wil nooit meer een andere…perfect!

Ik heb geen dure ik heb hem een aantal jaren geleden bij het Kruidvat gekocht…ze hebben ze regelmatig daar voor zo’n 40 a50 euro.

ik heb er ook 1…vond het in eerste instantie heerlijk :thumbup:

maar ben nu het bijvullen en wachten een beetje beu :oops:

en pak nu regelmatig de gewone kleine alhoewel ik daar het gewicht van het water en het gelek werkelijk 1 doffe ellende vind :roll: :lol:



het is ook nooit goed :mrgreen:

Ik heb er een van philips die ik tussendoor kan bijvullen, en ik wil niet meer zonder! Dus ook niet meer terug naar het “oude” systeem…



Ik zweer erbij! :clap:

ja kan hier ook tussendoor bijvullen…maar voor dat die liter warm is :snooty:

Ik heb de oude Tefal van mijn moeder gekregen en vind hem ook helemaal :thumbup: TOP :thumbup: Ik hou al niet van strijken maar hiermee valt het nog wel mee.

ik heb er ook met stoom generator!! 5 bar komt er uit, en nu strijk ik met plezier, en doe het zeker in de helft minder kwa tijd…tis wel ff een investering (200 euro) maar echter zeer zeker het geld waard!!

Ik ga me er maar eens flink in verdiepen en kijken waar ik een goeie voordelig vandaan kan halen. Mijn partner vindt het echt te belachelijk voor woorden dat ik er veel geld aan uit wil geven, maar alles wat die klus makkelijker en sneller maakt vind ik een prima investering!

Ja ik vind het echt in tijd schelen hoor.

Het opwarmen valt hier wel mee…eerst doe ik mijn vouwwerk en als ik daarmee klaar ben (paar minuutjes) is hij al opgewarmd.

En nogmaals ik heb absoluut geen dure.

Ik heb die van mijn moeder getest (Tefal Opticord) en krijg zelf de Tefal GV7150. Nu strijk ik nog met m’n stoomcleaner (gaat als een dolle, alleen is de bout heel zwaar). Het zijn gewoon geweldige apparaten en elke zichzelf respecterende strijkende huisvrouw zou zo’n ding moeten hebben… :mrgreen:

Ik heb het eens uitgeprobeerd bij een vriendin… en ik blijf het een rotklusje vinden. Ik zou het geld er niet voor over hebben. Strijken is nu eenmaal niet mijn hobby en als het dan ook nog veel geld kost en het nog steeds rotwerk is … dan heb ik liever een gewone goedkope stoomstrijkijzer.



Dan zou ik het geld liever uitgeven voor een werkster die komt strijken :mrgreen:

Ik heb een Tefal Pressing Profile stoomgenerator.



Perfect ding :thumbup: al zou ik willen dat ik tussendoor kon bijvullen. (ik moet eerst een uur laten afkeoelen voor hij open mag, maar je strijkt wel lang met een volle tank)



Enige nadeel van Tefal in het algemeen: de bescherming om de snoeren trekt terug (al heel snel) en dan brand je je.



Let goed op aanbiedingen of koop via internet!

Ik heb de Tefal Express (zo’n 189 euro :think:) en ik wil nóóit meer zonder! Het strijkt écht veel fijner en sneller! Linnen overhemden en zo waar ik eerst 20 minuten over klooide, heb ik nu binnen de helft van de tijd kreukvrij! Het gaat echt veel sneller en beter! Het is de investerig meer dan waard! Ik kan er zo’n 40 minuten mee strijken eer ik de tank moet bijvullen, en ik stoom echt constant! Even de stekker uittrekken en je kunt 'm meteen bijvullen en na insteken is hij ook weer meteen warm (als je begint met strijken duurt het wel een paar minuten eer hij warm is). Ik vul 'm half om half, met kraanwater en mineraalwater van de AH.

Wat Rineke zegt van de snoeren is overigens wel waar. Maar ik kom er gewoon niet aan, haha.

Ik heb een hele ouderwetse ijzeren. Denk dat ie wel 25 jaar oud is.

Superding en niet kapot te krijgen.