stoomstrijkijzer

je onderkantje :lol: ik moest even aan wat anders denken sorry :silenced: :oops: :mrgreen: .



Dit topic wordt straks vast gecensureerd door de modies :silenced: .

ik heb niks met tefal, heb er 3 gehad en allemaal hetzelfde probleem… de keramische zool (die ultragliss) word veel te heet en op stand “linnen” gaat mijn strijkplank hoes eraan :thumbdown:

Verder heb ik er dus 3 gehad die gewoon doorbranden :thumbdown: :thumbdown:



Heb nu al sinds 2002 een philips, Mistral heet hij geloof ik.

Zit een soort teflon anti aanplak laag op en zelfs na het overstrijken van metalen knopen, geen kras erop te bekennen :thumbup:

Er kan water in voor ongeveer een uur strijken en ik strijk veeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel

Heb gemiddeld 9 wassen in de week en heb wekelijks 3 wasmanden vol strijk. Zo weg hoor en ik heb er echt niet meer dan 40 euro voor betaald. :wink:



Mijn schoonmoeder heeft ook een philips maar wilde nog goedkoper uit zijn en kocht dus een lichtere strijkbout, ze vind dat niet fijn.

Een strijkbout moet een fijn gewicht hebben, zwaar genoeg om zelfstandig wat druk op het strijkgoed te geven en licht genoeg om geen lamme arm te krijgen… die van haar is dus te licht bevonden. :mrgreen:

@Cell wrote:

ik heb niks met tefal, heb er 3 gehad en allemaal hetzelfde probleem… de keramische zool (die ultragliss) word veel te heet en op stand “linnen” gaat mijn strijkplank hoes eraan :thumbdown:

Verder heb ik er dus 3 gehad die gewoon doorbranden :thumbdown: :thumbdown:




Ik heb altijd tefal en heb hier nog nooit last van gehad :?

ik heb dus de opvolger van de mistral… was toen net nieuw… maar inderdaad, hier ook absoluut geen last van krassen door ritsen of knopen… en ik kijk toch niet zo nauw hoor!!

Ik heb een philips met aparte watertank, en ben heel tevreden. Ik heb dus ook zo’n 8 wassen per week, en strijk daarvan hoogstens een uurtje. (nu strijk ik overigens geen ondergoed handdoeken en beddegoed)

ik zweer bij tefal heb zolang ik op mezelf woon al tefel en me moeder en oma gebruiken ook de tefal.



Vindt het gewoon ideaal die glade laag onder het strijkijzer dat glijd makkelijk over je kleding heen

Ik had tijdelijk de "oude"tefal van mijn moeder in gebruik, tot ik zelf een nieuwe ( goekope) kreeg. Daar heb ik 2 jaar mee gestreken ( 1 keer in de 2 weken een draai strijkgoed en sinds een jaar dus ook baby wasgoed) en die doet het niet meer. Ik heb nu dus weer de bejaarde Tefal van bjna 15 jaar oud van mijn moeder in gebruik, en die werkt dus nog steeds supergoed! die is wat zwaarder, maar de goedkope was erg licht. In het begin leek me dat erg fijn, maar als je katoenen/hydrofiele doeken gaat strijken is zo’n zwaardere echt veel handiger, dat werkt beter, anders moet je zelf op de strijkbout gaan staan duwen.

Owja, ze hadden allebei een sproeier erop zitten en dat vind ik dus ook heel fijn.

@Mama_jeanet wrote:

@Mamalien wrote:
Naar mijn idee zijn dingen die dingen allemaal glad aan de onderkant toch :lol: :eh: .

Maar daar zit dus toch nog verschil in…ik ga maar eens googlen geloof ik :angel: .


Nee zit een ultra gliss onderkant op, je merkt echt verschil met strijken.


Heb ik ook de ultragliss en geweldig ding!!

@bagheera… dat sproeiding gebruik ik dus echt NOOIT he… net als de extra stoomboost niet…

@Mamalien wrote:

En wat kost dat dan?

En wat maakt die zo handig?



Ik ben echt een leek hoor! Heb nog nooit zo’n ding in handen gehad.

En heb tot nu toe ook nog nooit veel gestreken (wil ook wel zo houden :wink: ).

heb misschien max 5 dingentjes in de week (rokjes Maaike en wat blousjes) dus een heel duur ding kan niet uit.




Ja, die is wel duur, hoor… 180 euro o.i.d. (ik heb 'm al een tijdje). Ik strijk dus wel veel. Hubbie draagt bv. het hele jaar door hemden.

Door de stoom is het strijkgoed veel sneller glad.