Een paar dagen terug heb ik van mijn ouders een stoomkoker gekregen. Ik ben best gek op koken en kan ook best wel wat in de keuken, maar dit is helemaal nieuw voor me.
Gisteren heb ik via de site van de ah een stoomgerecht gemaakt, waarbij de kip echt ongelooflijk mals was. Dát smaakt naar meer!!
Nu kan ik echt online nauwelijks stoomgerechten vinden. Hebben jullie ervaring met een stoomkoker en lekkere recepten voor me?
niemand?
Nee, sorry. Ik heb geen ervaring met een stoomkoker. Ik gebruik wel voor de groenten altijd een stoommandje (zo eentje die in een pan past, :think: hoe leg ik dat nou uit?) En iedereen die bij mij groenten eet, vind ze veel lekkerder smaken.
Ben benieuwd of er meer mensen met een stoomkoker koken.
Ow ik kook regelmatig met een stoomkoker ( nu is het wel al een tijdje geleden ).
Maar echt lekkere speciale recepten heb ik niet.
Ik heb een stoomkoker met 3 verdiepingen en wat het langste moet ik doe ik onderaan dat zijn meestal de aardappels.
En verder doe ik er gewoon vlees en groente in.
En indd de kip komt er een stuk lekkerder uit :drool: :drool: .
Maar ik lees hier ook even mee ben wel benieuwd of er nog lekkere recepten langs komen.
Ik heb zelf geen stoomkoker en kan je dus wat dat betreft niet echt verder helpen, maar ik weet wel dat er in de Aziatische keuken veel gestoomd wordt, dus misschien kun je dat eens googelen Ik heb wel deze site met tips over het stomengevonden, een receptenverzameling op smulweb.nl en o.a. bij bol.com verkopen ze een aantal boeken over stomen en koken met een stoomoven
Eet smakelijk :mrgreen:
hoihoi
brocilie gestoomt met amandelschaafsel en ik geloof wat citroensap. Ik zal morgen even in de kookboeken zoeken ik moet er een boekje over hebben.
Ik zit nu te wachten op verjaardags visite niet de beste tijd om mijn keuken overhoop te halen
groetjes
marlies
Ik zit met jullie tips en websites al inspiratie op te doen. Volgende week de hele week stomen, kijken of ik het onder de knie kan krijgen.
Als er iemand nog een lekker recept heeft, hoor ik dat natuurlijk graag!
ik gebruik onze stoomkoker, voornamelijk voor groenten, vis aardappels te stomen